رفتن به مطلب

خودروهای هواهیبریدی جدید


ارسال های توصیه شده

وسایل نقلیه‌ای که از هوا فشرده شده به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند با مشکل فناوری ذخیره هوای فشرده شده مواجه‌اند اما پژو سیتروئن با ترکیب فناوری هوای فشرده با موتور احتراق داخلی بنزینی این مشکل را حل کرده است.

2769_140.jpg

فناوری هوا هیبریدی پژو سیتروئن مشابه خودروهای هیبریدی برق باتری کنونی مانند تویوتا پیروس است اما از هوای فشرده برای ذخیره سازی انرژی به جای باتری استفاده می‌کند.

2768_766.jpg

یک واحد پمپ/ موتور هیدرولیک، انرژی تولید شده توسط موتور احتراق داخلی و ترمز را بازیابی کرده و آن را در واحد ذخیره انرژی هوای فشرده، ذخیره سازی می کند.

2765_575.jpg

مانند بسیاری از هیبریدهای معمولی، سیستم هواهیبرید از یک سیستم مدیریت الکترونیکی استفاده می‌کند که به طور مستقل وضعیت و حالت‌های مختلف را بر اساس نیازهای رانندگی تنظیم می‌کند.

برای رانندگی در بزرگراه، این سیستم فقط بر موتور احتراق داخلی بنزینی‌اش تکیه دارد و برای سرعت‌های کمتر از 70 کیلومتر بر ساعت از نیروی هوای فشرده استفاده می‌کند.

2764_551.jpg

در سرعت‌های پایین وقتی به انرژی بیشتری نیاز باشد یا وقتی ذخیره هوای فشرده نیازمند افزایش باشد، سیستم از وضعیت ترکیبی برای ادامه رانندگی استفاده می‌کند.

پژو سیتروئن می‌گوید برای رانندگی در شهر، سیستم هواهیبرید 45 درصد صرفه جویی سوخت دارد و برد خودرو را تا 90 درصد در مقایسه با موتورهای معمولی با همین میزان انرژی افزایش می‌دهد.

بر اساس اعلام این شرکت در سبک بدنه استاندارد مانند سیتروئن C3 و پژو 208 ، سیستم هوا هیبرید مصرف سوخت تایید شده (چرخه ترکیبی) 100/2.91 کیلومتر و انتشار دی اکسید کربن حدود 69 گرم بر کیلومتر را دارد.

2767_772.jpg

رانندگانی که زمان زیادی را به رانندگی در شهر می گذارنند، می توانند از خودروهای هوا هیبریدی برای 60 تا 80 درصد زمان رانندگی( بسته به میزان ترافیک شهری) استفاده کنند و انتشار دی اکسید کربن را بسیار کاهش دهند. این شرکت موتور هواهیبریدی جدیدی خود را یک گام مهم به سوی مصرف سوخت 100/21 کیلومتر می‌داند.

در حالی که قیمت این خودروها هنوز اعلام نشده است اما این شرکت می‌گوید خودروهای جدیدش چندان گران نیستند چرا که دیگر از باتری‌های گران‌قیمتی که در خودروهای هیبریدی معمولی کار گذاشته می‌شوند خبری نیست.

2766_237.jpg

پژو سیتروئن ادعا می‌کند این سیستم نصب آسانی دارد و خدمات آن از سیستم‌های برقی ساده‌تر است.

گفته می‌شود خودروهای هیبریدی 15 درصد بازار اروپا را تا سال 2020 به خود اختصاص می‌دهند از این رو شرکت پژو سیتروئن قصد دارد فناوری هوا هیبریدی خود را برای موتوربنزینی 82 hpو 110 hpو خودروهای سبک تجاری اعمال کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...