رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دانلود جزوه مدیریت روابط عمومی

 

 

جزوه مدیریت روابط عمومی

 

بخش اول:

روابط عمومی، مدیریت و مدیریت روابط عمومی: تعاریف و کلیات

بخش دوم:

روابط عمومی و فرایند مدیریت

بخش سوم:

سیر تحول نظریات، الگوها و راهبردهاي مدیریت

(کاربرد انواع نگرش هاي مدیریت در روابط عمومی)

 

مقدمه

گر چه مدیریت و روابط عمومی، هر دو ریشه در تاریخ اجتماعی بشر دارند اما آنچه اکنون به نام دانش مدیریت و روابط عمومی مطرح است، به قرن بیستم بازمی گردد. در حقیقت تا اواخر قرن نوزدهم، دانش مدیریت مانند بسیاري از علوم دیگر در قلمرو فلسفه قرار داشت. پس از انقلاب صنعتی در غرب و از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دانش مدیریت مانند علوم پزشکی، مهندسی، فلسفه و.. جاي خود را در دانشگاه هاي معتبر باز کرد و در ردیف سایر علوم دانشگاهی قرار گرفت.

در این میان، پیشینه مدیریت به مفهوم علمی آن که در نخستین سال هاي قرن بیستم با نام تیلور پیوند یافته، حداقل دو دهه بیش از تولد و ظهور روابط عمومی در جهان است. روابط عمومی از حدود دهه 1920 از همان ابتدا به منظور حل بحران هاي سازمان ها و ادارات پدیدار گشت و نقش آفرینان و پیشگامانی همچون ادوارد برنیز، ایوي لی و رکس هارلو و دیگران در پیدایش و معرفی آن سهم قابل توجهی ایفا کردند. اکنون عمر مدیریت به مفهوم علمی آن بیش از یک قرن و عمر روابط عمومی از زمان پیدایش به نود سال می رسد و به تدریج

مدیریت روابط » ، صدساله خواهد شد. اما آنچه پیوند میان مدیریت و روابط عمومی را موجب شده تا از آن زاده شود، چیست؟

مدیریت روابط عمومی در پاسخ به این سوال اساسی، تلاش می کند تا ضمن بررسی مکاتب، نظریات و مولفه هاي تاثیر گذار بر دانش مدیریت، نقش و جایگاه روابط عمومی را در این زمینه کنکاش نماید. در نگاه نخست، مهمترین عاملی که پیوند میان مدیریت و روابط عمومی را بیانگر است، به تعریف روابط عمومی باز

می گردد چرا که از آنجا که روابط عمومی را مدیریت ارتباطات میان سازمان و مخاطبان می دانند. به تعبیر دیگر، روابط عمومی وظیفه مدیریتی براي ایجاد تفاهم میان سازمان و مخاطبان از طریق اطلاع رسانی و پاسخگویی است و امروزه کارآیی و اثربخشی سازمان، بدون مدیریت ارتباطات درون و برون سازمانی از سوي

روابط عمومی مفهومی ندارد.

این جزوه در سه بخش تنظیم شده است: بخش اول: روابط عمومی، مدیریت و مدیریت روابط عمومی: تعاریف و کلیات، بخش دوم: روابط عمومی و فرایند مدیریت و بخش سوم: سیر تحول نظریات، الگوها و راهبردهاي مدیریت: کاربرد انواع نگرش هاي مدیریت در روابط عمومی

 

متن کامل جزوه مدیریت روابط عمومی را از لینک زیر دریافت نمایید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...