رفتن به مطلب

باشگاه تفریحی SPARK در Chongqing


ارسال های توصیه شده

ن باشگاه اولین بخش از سری امکانات تفریحی است که SPARKبرای مجتمع بزرگ ویلایی در حومه طراحی کرده است.

 

 

 

 

این باشگاه اولین بخش از سری امکانات تفریحی است که SPARKبرای مجتمع بزرگ ویلایی در حومه طراحی کرده است.

 

جدا از 5500 متر مربع باشگاه، طرح جامع پیشنهادی شامل 12000 مترمربع هتل و 1300 متر مربع مسیر تجاری است که در اوایل سال 2013 تکمیل خواهد شد.

 

به گفتهJan Clostermann مدیر SPARK: منحصر به فرد بودن سایت منبع الهام ما برای طراحی بود. هدف طراحی تجسم شیب توپوگرافی، فضای سبز و مناظر زیبای سایت در تجربه فضایی معماری بود.

 

هتل، باشگاه و بازار بخشی از را خوش منظره از دور نمایی پانورامیک دارد که 50 متر بالاتر از مجتمع و در پایین دره قرار میگیرد.

 

 

 

11140_634967287155440000_l.jpg

 

 

memarinews%20-%20forte-nanshan%201.jpg

 

 

در طول این فرود تماشایی، برنامه به طور دقیق برای پاسخ به توپوگرافی و نیاز های مجتمع قرار داده شده است. بنابراین در روند حرکت های مارپیچ در منظر،که با فعالیت ها پیوند می خورد یک مجتمع و تعامل اجتماعی سالم را پرورش می دهد.

 

این باشگاه نقطه مرکزی مسیر تفریحی را تشکیل می دهد و به عنوان یک نماد واسطه، ساکنان، بازدیدکنندگان و تمام عناصر این طرح جامع را گرد هم می آورد.

 

از لحاظ شکلی این باشگاه به صورت یک حلقه چین خورده است که از فضایی با ارتفاعی دو برابر چرخانده می شود.

 

این فضای مشترک دیگر عناصر پروژه را به هم پیوند می دهد که شامل باشگاه، استخر، زمین بازی، ادارات، کلاس های هنر و صنایع، اتاق جلسات، رستوران و کافی شاپ است.

 

 

memarinews%20-%20forte-nanshan%202.jpg

 

این طراحی از طریق استفاده موقت از این فضای مشترک و به عنوان نمایشگاه و طبقات تجاری برای ویلا ها، نیاز کارفرما را پاسخ می دهد. در اطراف این نمایشگاه یک دریاچه کم عمق با نیلوفر و ماهی کپور است.

 

سطوح چوبی در حاشیه اطراف بنا و در سرتاسر دریاچه کشیده شده اند و لابی را به ویلاهای مسکونی متصل می کند.

 

SPARKتلاش می کند باشگاه را همانند هتل و بازار درون توپوگرافی موجود جای دهد. حدود 5 متراختلاف سطح بین بخش کنار خیابان و بخش کنار دریاچه وجود دارد.

 

سقف به سمت پایین و به سوی ورودی اصلی تا می شود و نشیمن خارجی را شکل می دهد و مسیر تماشایی را در طول سقف به سمت پایین و دریاچه ادامه می دهد، از این رو به نظر می آید این باشگاه از زمین برخاسته است و وقتی به ورودی اصلی نزدیک می شود و به سمت بالا می رود، سطح آب را بازتاب می نماید که 5 متر پایین تر و در طرف دیگر بنا قرار دارد.

 

این فضای تراس بندی شده در داخل نیز تکرار شده است و جایی که بازدیدکنندگان به یک فضای کم ارتفاع وارد می شوند. تا به سمت یک فضای مرتفع که در حال حاضر محل فروش است، پایین روند.

 

مصالح با هدف آمیختن با بستر طبیعی آن و با استفاده از ترکیب ساده گرانیت بافت دار و شیشه صورت گرفته است. با در بر گرفتن توپوگرافی موجود و یکپارچه سازی لبه های آب از ویژگی های طراحی است. این پروژه یک تجربه فضایی به یاد ماندنی از فضای درون و بیرون برای ساکنان و بازدیدکندگان ایجاد کرده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...