رفتن به مطلب

ساخت یک جزیره در چین


zahra22

ارسال های توصیه شده

دریاچه Dongqian واقع در منطقه Ningbo می باشد و به دلیل شکل خاص توپگرافی، این دریاچه به طور منظم نیاز به لایروبی داشته و ساکنین این ناحیه از خاکها لایروبی جهت عمل آوری زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند . دفتر برنامه ریزی و گردشگری دریاچه Dongqian در یک اقدامی مبتکرانه از گروهی از مشاوران برای ارئه طرح اولیه توسعه دریاچه به شکل جزایر شناور دعوت به همکاری کرده و برنده این مناقصه شرکت مشاوره HASSELL شده است. این دفتر مشاوره بعد از مطالعه امکان سنجی در حال حاضر یک پیشنهاد ارئه داده است .

 

نتایج برسی کلی:

1- پیشنهاد ساخت جزایر جدید در مرکز دریاچه. مفهوم جزایر بر اساس تفسیر از متن موجود طبیعی و شهری، و همچنین به عنوان یک عامل حفاظت از منابع محلی می باشد.

 

2-استفاده از مناطق ساحلی برای گردشگری ،اثرات منفی قابل توجه ای بر محیط زیست و تخریب منابع طبیعی داشته و سبب کاهش جمعیت آبزیان دریاچه شده و عمر مفید آبزیان بومی را به حداقل رسانده است.به همین دلیل نیاز به طراحی یک برنامه ریزی متعامل با محیط زیست می باشد.

 

3- سوء مدیریت کنونی دریاچه ها و صنعت گردشگری سبب کاهش میزان H2O دریاچه شده است . چرا که برای بهبود وضعیت کنونی و توسعه کسب و کار مردم بومی نیازبه رسمیت شناختن رابطه مردم این جزیره با منبع درآمد آنها وآب دریاچه می باشد. به شکلی که روابط تاریخی بین مردم و آب نیز در این پروژه باید به رسمیت شناخته شود.

 


    [*=center] تکیه بر روی آب برای بقا و نیازهای اساسی
    [*=center] اهمیت حفظ کیفیت آب برای رشد
    [*=center] نیاز به تعادل در حال حاضر واستفاده از آب برای نیازهای آینده پایدار

لینک به دیدگاه

 

ین طرح دارای یک سیستم عملیاتی برای ساخت یک جزایر با تمرکز بر روی آب است. این امر بیشتر در عمل اجرا شده است، چرا که ترکیب صنعت ماهیگیری محلی با سیستم گردش طبیعی آبی امری کاملا واقع بینانه می باشد. و از طرفی انعطاف پذیری صنایع محلی با تغییرات در آینده و حفظ حافظه میراث فرهنگی، صنعتی دریاچه برای نسل های آینده امری کاملا جدی و قابل پیش بینی می باشد.

 

تصفیه آب:

جزیره اصلی از خاکی است که از لایروبی این دریاچه ساخته شده است، در حالی که جزایر کوچکتر ساختارهای شناور دارند. جزایر کوچکتر طراحی شده به عنوان سمبل از تصفیه آب و توابع پرورش ماهی ، بهبود مستمر کیفیت آب در دریاچه ها و جمعیت ماهی برای ارائه در طول سال می باشد، این جزایرها دارای موقعیت متحرکتی بوده به شکلی که روستاهای lakeside موجود درکنار جزیره اصلی، باعث ایجاد یک منظر بسیار مناسب برای بازدید کنندگان و توابع تفریحی می شود.

 

ساختار کلی جزیره:

جزیره اصلی شامل یک مزرعه کوچک ویک باغ می باشد که از رفت و آمد مکرر برای تهیه برخی از سبزیجات و میوه های جلوگیری می کند. و این جزیره را قادر می سازد توسط ساکنین جزیره به شکل مستقل محصولات فصلی مورد نیاز خود را تامین کند. ساختار مزرعه و باغ تجربه معتبر آموزشی، متمرکز بر پایداری محیط زیست و تعامل با محتوای جزیره می باشد، که برای بازدید کنندگان جزیره می تواند تجربه جدید را ارائه دهد. به شکلی که تضاد رایج گردشگری در اطراف دریاچه وسطحی طبیعت پتانسیل جذب گردشگری بالای را ایجاد کرده و می تواند درآمد مالی متناسب با تامین محیط طبیعی و اجتماعی را به ثمر برساند.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...