رفتن به مطلب

خفگي در سگ هاي آپارتماني


sokut.n

ارسال های توصیه شده

خفگي در سگ ها:

 

خفگی زمانی اتفاق می‌افتد که سگ به دلیل وجود جسم خارجی در گلو قادر به تنفس نیست. البته توله سگ‌ها بیشتر در معرض خطر هستند زیرا آنها اغلب سعی می‌کنند چیزهایی که هنگام دندان در آمدن می‌جوند ببلعند و این جسم خارجی ممکن است به گلو بچسبد و سبب خفگی حیوان شود.

ناتوانی سگ در تنفس، مالیدن صورت به زمین، چنگ زدن به دهان، ورم کردن چشم‌ها و آبی رنگ شدن زیان و بروز صدای خفگی از جمله علایم خفگی در سگها است. شما در این شرایط باید حداکثر سعی تان را برای خارج کردن چیزی که راه تنفس را مسدود کرده انجام دهید و نباید منتظر کمک دامپزشک باشید زیرا خفگی می‌تواند بسیار کشنده باشد. مواظب باشید زیرا سگی که در حال خفگی است ممکن است مضطرب باشد و هنگامی‌که شما سعی می‌کنید جسم را از دهانش خاج کنید شما را گاز بگیرد.

اقداماتی که باید انجام دهید

سعی کنید جسم خارجی را با دست خارج کنید. سگ را محکم نگه دارید، دهانش را باز کنید و جسم خارجی را با دست بگیرید و آنرا به آرامی‌بیرون بکشید. اما اگر اعمال فوق موفقیت آمیز نبود سگ را با گرفتن ران درست در بالای زانو بلند کنید و آنرا به آرامی‌چند بار به جلو و عقب تاب دهید و اگر باز هم موفقیت آمیز نبود مجددا تکرار نمائید. اگر سگتان هیچ یک از علائم نبض و تنفس را ندارد احیای قلبی را انجام دهید. تاکید می‌کنم که جسم خارجی را با فشار خارج نکنید و اگر به آسانی خارج نشد آنرا رها کرده هر چه سریع تر به دامپزشکتان ارجاع دهید. سوزن یا نخ را در صورتی که قسمتی از آن بلعیده شده بیرون نکشید زیرا این عمل باعث پاره شدن روده و معده می‌گردد . حتی نباید استخوان ماهی یا هر شی خارجی که در بافت فرو رفته را خارج کنید زیرا این عمل ممکن است موجب صدمات بیشتر و خونریزی شدید شود. بنابر این اگر جسم خارجی بیرون نمی‌آید بیهوده تلاش نکنید و سگ را به دامپزشک منتقل کنید.

 

oxinpet.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...