M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 30 فروردین، 2013 اه چقد شما با کلمات بازی می کنیدبیومکانیک:girl_blush2: موضوع رو بیشتر باز کنید و توضیح همراه با مثال هم باشه خیلی بهتره 3
alimec 23102 ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2013 موضوع رو بیشتر باز کنید و توضیح همراه با مثال هم باشه خیلی بهتره نیگاه هر چی تو مکانیک داریم مرتبطه با ماشین،سازه، مکانیزم ولی برای بیو مکانیک آموزه های رشته های مکانیک رو ربط می دیم به بدن اسنان و سایر جانوران. مثلا درجه آزادی بازو، افت فشار در رگ ها ووو 3
MechJJ 11368 ارسال شده در 4 اردیبهشت، 2013 درباره احتراق برای ایجاد فشار بالاااااا(انفجار) کسی اطلاعاتی داره؟ فشار مورد نیاز 1000bar:w58: 2
M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 4 اردیبهشت، 2013 بله..چوب، ذغال سنگ، نفت---------------- سوال بعدی:gnugghender: چند نمونه سوخت مایع رو نام ببرید و مزایا و معایب سوخت مایع رو بررسی کنید. مزایا: سوخت مایع ارزش حرارتی بالایی دارد و نقل و انتقال ان نسبت به سوخت های دیگه راحت تر است.معایب: کمتر از سوخت های جامد موجود هست و قیمت ان هم نسبت به سوخت جامد بیشتر است. سوخت های مایع مثل: الکل ها، روغن های گیاهی، قیر ذغال سنگ، نفت خام هر چه وزن سوخت کمتر باشه قیمت بیشتری داره. 1
M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 API چیست؟ API Gravity (API: American Petroleum Institute معمولا به جای چگالی نسبی یا SG از API استفاده میکنند. که رابطه آن بدین صورت است. که منظور از @ در شرایط است.یعنس در مخرج SG نفت خام که در دمای 60 درجه فارنهایت محاسبه شده است قرار میدهند...با توجه به این رابطه متوجه میشویم..API با چگالی نسبی رابطه معکوس دارد. 2
M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 سوخت هایی که api کمتر از 45 دارند سوخت های سنگین و سوخت هایی که api بیشتر از 45 دارند سوخت های سبک محسوب می شوند. ------------- بنظرتون در فصل زمستان قبل از انتقال سوخت چه کارهایی رو باید انجام داد، چرا؟ 1
alimec 23102 ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 سوخت هایی که api کمتر از 45 دارند سوخت های سنگین و سوخت هایی که api بیشتر از 45 دارند سوخت های سبک محسوب می شوند.------------- بنظرتون در فصل زمستان قبل از انتقال سوخت چه کارهایی رو باید انجام داد، چرا؟ مشکل اصلی در زمستان افت فشار هست. اگه مقصد نیروگاه باشه. میشه یه مخزن در نیروگاه تعبیه کرد و در فصل گرما سوخت رو به مخزن انتقال داد. تعویض سیستم های لوله کشی غیراستاندارد یعنی اونایی که در عمق مناسب خاک قرار ندارن 1
M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 مشکل اصلی در زمستان افت فشار هست. اگه مقصد نیروگاه باشه. میشه یه مخزن در نیروگاه تعبیه کرد و در فصل گرما سوخت رو به مخزن انتقال داد.تعویض سیستم های لوله کشی غیراستاندارد یعنی اونایی که در عمق مناسب خاک قرار ندارن نظرتون در مورد حرارت دادن به آن به منظور رقیق شدنش چیه؟ 1
alimec 23102 ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 نظرتون در مورد حرارت دادن به آن به منظور رقیق شدنش چیه؟ آره این کار هم میکنن با المنت های حرارتی رو لوله ی انتقال نصب میکنن. اتفقا یکی از کاربران چند روز پیش در مورد همین موضوع پرسیده بود. یه پاسخی هم میشه برای سوال پمپ و سیال غلیظ که.. 1
alimec 23102 ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 آره این کار هم میکنن با المنت های حرارتی رو لوله ی انتقال نصب میکنن. اتفقا یکی از کاربران چند روز پیش در مورد همین موضوع پرسیده بود.یه پاسخی هم میشه برای سوال پمپ و سیال غلیظ که.. سلام دوستان من ترم اخر تبدیل انرژی هستم و دنبال یه موضوع برای پروپوزال هستم ولی متاسفانه در خصوص موضوعی که میخوام کار بکنم مقاله گیر نمیارم و بعید میدونم که راجع به این موضوع کار نشده باشه عنوان موضوع کلی اولیه : electrical heat tracing in piping system که یه سیستمی هست که یک یا چند المنت حرارتی(الکتریکی)در کنارخط لوله کار میشه و محصول داخل لوله را تا مقصد گرم نگه میداره و من میخوام تو مدلینگ یا شبیه سازی یا بهینه سازی پروپوزال بدم ترجیحا با نرم افزار فلوئنت ولی هرجی تو نت و ساینس دایرکت سرچ می کنم مقاله ای پیدا نمی کنم که ببینم قبلا چه کاری شده این موضوع جدید نیست و قطعا روش کار شده مثلا تعداد المنت و ارایش المنت ها دور محیط لوله و... مهمه ولی چیزی پیدا نمی کنم مواردی هم که هست بی ربطه مثلا راجع به رادیشن که من در مراحل اولیه کاری باهاش ندارم اگه دوستان بتونن کمک کنن ممنون میشم 2
Javid Maleki 11668 ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 درباره احتراق برای ایجاد فشار بالاااااا(انفجار) کسی اطلاعاتی داره؟فشار مورد نیاز 1000bar:w58: علی جان چقدر هم فشار پایین میخوای!! 14700psi فک کنم باید بری دنبال منبع های کمپرسور که در جایگهای CNG دیده میشه و وظیفشه فشرده سازی گاز وردی با حجم 1000 m3/hr:w16: 3
Javid Maleki 11668 ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 تفاوت نقطه اشتعال و احتراق چیست؟ نقطه احتراق پایین ترین درجهٔ دمایی است که در آن از ماده، بخاری قابل احتراق ساطع میشه...ولی نقطه اشتعال، دمای بالاتری است که در آن بخار پس از احتراق به سوختن ادامه میدهد. 2
M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 نقطه احتراق پایین ترین درجهٔ دمایی است که در آن از ماده، بخاری قابل احتراق ساطع میشه...ولی نقطه اشتعال، دمای بالاتری است که در آن بخار پس از احتراق به سوختن ادامه میدهد. نقطه اشتعال: دمایی که در آن سوخت شروع به اشتعال لحظه ای میکنه یا همون flash point. نقطه احتراق: دمایی که در آن سوخت بصورت دائمی می سوزد یا همون fire point. هر دو هم با دما مشخص میشن.فکر کنم منظور شما برعکس بود نه؟ 2
Javid Maleki 11668 ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 نقطه اشتعال: دمایی که در آن سوخت شروع به اشتعال لحظه ای میکنه یا همون flash point. نقطه احتراق: دمایی که در آن سوخت بصورت دائمی می سوزد یا همون fire point. هر دو هم با دما مشخص میشن.فکر کنم منظور شما برعکس بود نه؟ برعکس تایپ وشد از خوانندگان معذرت میخوام 3
M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 برعکس تایپ وشد از خوانندگان معذرت میخوام خواهش میکنم...همین که حضور پیدا کردید برای ما ارزشمنده -------------- سوال بعدی: چند مورد از مزایا و معایب سوخت های جامد را بیان کنید. 1
alimec 23102 ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 خواهش میکنم...همین که حضور پیدا کردید برای ما ارزشمنده -------------- سوال بعدی: چند مورد از مزایا و معایب سوخت های جامد را بیان کنید. مزایا فک کنم در دسترس بودن/ارزان بودن و آلودگی کمتر عیب هم انتقال سخت/قابلیت کاردهی کمتر باشه نسبت به سوخت های مایع 1
M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 6 اردیبهشت، 2013 مزایا فک کنم در دسترس بودن/ارزان بودن و آلودگی کمترعیب هم انتقال سخت/قابلیت کاردهی کمتر باشه نسبت به سوخت های مایع مزایا: همانگونه که فرمودید ارزان بودن، ایمنی و حمل و نقل آسان است..همچنین ارزش حرارتی بالایی داره. معایب: آلودگی زیاد(به دلیل وجود کربن زیاد)، استخراج و آماده سازی آن نیز سخت است. موارد استفاده از سوخت های جامد در تولید برق، ذوب فلزات، کشتی ها و تولید مواد شیمیایی است. -------------------- اطلاعات عمومی : چند نمونه از مصارف ذغال چوب رو بفرمایید؟ 1
M!Zare 48037 مالک ارسال شده در 7 اردیبهشت، 2013 درود...دوستان در مورد نسبت هوا به سوخت در محفظه احتراق نظرتون چیه؟ من تا 50 هم دیدم...اما در کار خودم چون گاز طبیعی دارم که وارد ریفورمر میشه و هیدروژن تولید میکنه بعد این هیدروژن پس از واکنش در داخل پیل سوختی وارد محفظه احتراق میشه نسبت هوا به سوختم 63 هست...بنظرتون منطقی هست؟ 1
ارسال های توصیه شده