رفتن به مطلب

راز پرکشیدن عقاب...


Lean

ارسال های توصیه شده

.

372ijuxqqyu1bszapx9.jpg

 

 

عباس بابایی در خانواده ای متوسط و مذهبی در شهر قزوین و در ۱۴ آذر ۱۳۲۹ متولد شد. دوره ابتدایی را در دبستان «دهخدا» و دوره متوسطه را در دبیرستان «نظام وفا» گذراند.

 

پس از گرفتن دیپلم، در سال ۱۳۴۸ در رشتهٔ پزشکی پذیرفته شد، اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی ایران شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی برای تکمیل تحصیلاتش تخصصی در سال ۱۳۴۹ به ایالات متحده آمریکا اعزام گشت و پس از پایان دوره با مدرک خلبانی جنگنده چند منظوره فوق پیشرفته فانتوم اف 4 ایی به میهن بازگشت.

 

وی با دختردایی اش «ملیحه حکمت» در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۵۴ ازدواج کرد و صاحب دختری به نام «سلما» و دو پسر به نامهای «محمد» و «حسین» شد.

 

 

 

پس وقوع انقلاب سرپرستی انجمن اسلامی پایگاه هوایی اصفهان را بر عهده گرفت. با شروع جنگ ایران و عراق، عباس بابایی به انجام عملیات جنگی هوایی مشغول شد. در سال ۱۳۶۰ ضمن ارتقا به درجهٔ سرهنگ دومی به عنوان فرمانده «پایگاه هشتم هوایی اصفهان» منصوب شد.

 

او در ۹ آذر ۱۳۶۲ به درجه سرهنگی ارتقاء یافت و به سمت معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و به تهران عزیمت کرد. وی پس از چهار سال رزم در مقام معاونت عملیات نیروی هوایی، در ۸ اردیبهشت ۱۳۶۶ به درجه «سرتیپی» ارتقا یافت.

 

مجموعه شوق پرواز با وجود فضاسازی ها ، خیال بافی ها و سیاسی کاری های معمول در رسانه ملی !! خدشه ای به چایگاه والای اخلاقی ، هوش بالای فراگیری و کیفیت و برتری بکارگیری فنون تکنیکی و تاکتیکی یک تاپ گان نیروی هوایی ارتش وارد نکرده و آنچه به نیکی از وی یاد شده به راستی جز حقیقت محض نیست.

 

ارتقاء درجه های وی در رده های نیروی هوایی ارتش ایران جز به دلیل لیاقت و خدمات و رشادت در طی سنوات نبوده و هرگز او را از جایگاه آسمانی اش به زمین میز و مقام نزده است.

 

بعید به نظر میرسد در هیچیک از نیروهای هوایی جهان ، یک افسر ارشد خلبان با درجه سرتیپی خود را موظف به انجام عملیات شناسایی و انهدام یک [تیپ زرهی [نیازمند منبع] خارج از مرزهای کشورش ، در کاکپیت عقب جنگنده به کمک خلبان و فرمانده ! عملیات جنگی دانسته باشد !!

 

او در راه بازگشت از این عملیات موفقیت آمیز ، جان شیرین را پر افتخار در آسمان میهن اش تقدیم به خاک کهن سرزمین اش میدارد. اما آنچه تلخ و دردناک است ، پنهان کاری قبیجی در خصوص حقیقت این واقعه است که در دل احساس هر میهن دوستی مرتکب خطایی غیر عمد را هم قطار دشمن قرار میدهد !!

 

بمباران نیروی متخاصم تازی در حریم مرری در چند کیلومتری مرز سردشت با موفقیت به پایان میرسد و دو غقاب تیز پرواز سبک بال در منطقه سر سبزی از دشت سردشت ، شاد و سرافراز به آشیانه باز میگردند که ناگهان پرنده آهنین بالشان مورد اصابت گلوله ضدهوایی قرار گرفته و عباس بابایی .... امیر تیمسار سرتیپ خلبان عباس بابایی در اثر اصابت گلوله یا گلوله های ضد هوایی به علت خونریزی ناشی از بریدگی شاهرگ گردن بر روی صندلی خلبان جان می بازد .

 

.... و این سوال باقی می ماند که در حالی که هواپیما نقریبا وارد خاک کشور شده و در یک منطقه غیر نظامی پدافند ضدهوایی دشمن .... !؟

 

امیر تیمسار سرتیپ خلبان علی محمد نادری :

 

هدف، انجام يك ماموريت جنگي بود، نيروهاي عراقي در پشت سردشت پياده شده و در حال تجهيز خود بودند. آنها قصد حمله داشتند و اينكه به طرف سردشت بيايند.

 

" از طرفي قرار بود نيروهاي سپاه پاسداران در آنجا عملياتي انجام دهند و ما مأموريت داشتيم كه از عمليات آنها پشتيباني كنيم "

 

پرواز را شروع كرديم، شهيد بايايي طي مسير از كابين عقب راهنمائيهاي لازم را انجام مي*داد و مسيرها و نشانه*هاي معابر، پل، ارتفاع و يا جاده*ها را به من نشان مي*داد. وارد خاك دشمن شديم، نزديك هدف قرار گرفتيم، كار اوج*گيري را آغاز كرديم و بعد روي هدف شيرجه رفتيم، در يك آن بمب*ها را روي هدف ريختيم، همه به هدف خورده بود،

 

[ " در حال بازگشت ديديم كه هدف به طور كامل منهدم شده است، و ما در پوست نمي*گنجيديم. برگشتيم. "

 

در مسير برگشت، يك فضاي بسيار سرسبزي بود كه حالت معنويت و روحانيت خاصي به آدم مي*داد. بابايي نگاهي به منطقه فوق كرد و در حال شكرگزاري بود، بخاطر موفقيتي كه بدست آورده بوديم .......

 

ناگهان انفجاري در هواپيما رخ داد و همه ي اوضاع را به هم ريخت و صداي انفجار، صداي بابايي هم خاموش شد ....... "

 

کتاب خاطرات علی اکبر هاشمی رفسنجانی :

«دفاع و سیاست» خاطره 18 مرداد 1366 :

 

«ظهر دکتر روحانی به دفترم آمد. ناهار را با هم خوردیم. در خصوص شهادت سرلشکر [عباس] بابائی گفت "

 

گویا در برگشت از مأموریت، هدف گلوله توپ ۲۳ پدافند سپاه پاسداران در شمال سردشت قرار گرفته است. با آن موضع پدافند، هماهنگی نشده بوده. بنا شد هیأتی برای تحقیق برود. قرار شد به نیروی زمینی ارتش برای انجام عملیات تأکید کند. »

 

....... و یک اشتباه و از دست رفتن یک قهرمان آسمان تا امروز همچنان از عوام مخفی و یک راز باقی می ماند !!!! :|

 

روح بلند جاویدان مردان مظلوم جان باخته سوانح نیروی هوایی ارتش ایران شاد و یاد ارجمند و نازنینشان گرامی باد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...