رفتن به مطلب

تولید پارچه‌هایی که از دمای بدن الکتریسیته تولید می‌کنند


ارسال های توصیه شده

1328565074.jpg

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از تولید منسوجات رسانا در مرکز رشد این پارک خبر داد و گفت: پژوهشگران این مرکز با استفاده از نانو ذرات نقره موفق به تولید پارچه های رسانایی شدند که قادر به تولید الکتریسیته از دمای بدن است.

مجید متقی طلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تولید منسوجات رسانا از سال 86 با هدف دریافت سیگنالهای قلب و ارسال آن به صورت امواج به پزشک معالج آغاز شد.

وی با اشاره به ویِژگیهای این پارچه اظهار داشت: پارچه تولید شده در چهار مدل با کاربردهای مختلف ساخته شد که دارای کاربردهایی چون محافظت کننده در برابر امواج، ثبت علائم حیاتی انسان، محافظت در برابر سرما، کاربرد در صندلی خودرو برای گرمازایی است.

رئیس پارک فناوری گیلان از توقف این طرح خبر داد و یادآور شد: این طرح به دلیل هزینه بر بودن متوقف شد ولی مسئولان پروژه با اعمال تغییراتی در طرح اولیه، طرح جدیدی در قالب تولید الکتریسیته از دمای بدن با استفاده از منسوجات ارائه کردند.

وی در این باره توضیح داد: پژوهشگران این طرح با بهره‌گیری از نانوذرات نقره موفق به تولید پارچه های رسانا شدند. این منسوجات قادر به تولید الکتریسیته از دمای بدن و عدم تشخیص به وسیله دوربینهای حرارتی است ضمن آنکه منسوجات تولید شده در تولید کیف موبایل ضد امواج و کیف کارت بانکهای اعتباری نیز قابل استفاده است.

متقی طلب، افزایش ثبات نانوذرات به کار برده شده در این منسوجات را از ویژگیهای این طرح نام برد و یادآور شد: این امر سبب شده تا پارچه های تولید شده دارای ثبات در برابر مواد اسیدی و قلیایی، تعرق، شستشو و افزایش نفوذ پذیری هوا باشد.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...