رفتن به مطلب

بله نارفیق ، گیلک بی غیرت است ....


ارسال های توصیه شده

به تو که می‌گویی: گیلک بی‌غیرت است؛

بله نارفیق، گیلک بی‌غیرت است و تو باغیرت.

 

اگر چشم‌گیر بودن عظمت سپاه دیلمیان در ارتش ایران باستان و اثرگذاری شگرف‌شان در شکست والرین، امپراتور روم بی‌غیرتی است، گیلک بی‌غیرت است. اگر دو و نیم قرن مقاومت در برابر هجوم اعراب در حالی که تمام ایران به چنگ تازیان افتاده بود و مبارزه دلیرانه «موتا» سردار دیلمی ِ سپاهیان ری و گیلان و آذربایجان در برابر اعراب بی‌غیرتی است، گیلک بی‌غیرت‌ترین ِ بی‌غیرت‌هاست.

qeyrat.jpg

 

 

اگر این موضوع که گیلکان برخلاف سایر نقاط ایران که اغلب با جنگ و شمشیر به اسلام رو آوردند، دو قرن و نیم بعد از هجوم اعراب و آن هم با فکر و اختیار، دین اسلام را از علویانی که برای نجات از خلفای عباسی به گیلان پناه آورده بودند پذیرفتند، اگر این امر بی‌غیرتی است، خوب بله، گیلک بی‌غیرت است.

 

اگر پیشتاز بودن در نهضت بیداری و مبارزات مشروطه و فتح تهران در کنار هم‌رزمان آذری و بختیاری بی‌غیرتی است، بی‌غیرت‌تر از گیلک وجود ندارد.

 

قومی که مردش میرزاکوچکِ بزرگ باشد که از بیم برادرکشی، از جنگ با قزاقان ایرانی طفره می‌رفت و حتا با اسیران جنگی نیز به صحبت و ارشاد می‌پرداخت و همین میرزا در مقابل عناصر وابسته و بیگانه چون ببر می‌غرید و قومی که زنش «هیبت» باشد که پابه‌پای شوهرش شش‌لول و پاتاوه می‌بست و در جنگل‌های سیاهکل و دیلمان می‌جنگید و پس از دستگیری نیز زیر شکنجه‌های ماموران مشیرالدوله لب از لب وا ننمود، قوم بی‌غیرتی بیش نیست!

 

اگر به دلیل ارتباط با کشورهای اروپایی، گذار از مناسبات عشیره‌ای و قبیله‌ای و حرکت در مسیر مدرنیسم و صاحب فکر بودن و نگرش بی‌تعصب به مسائل داشتن و انسان دیدن ِ زن، بی‌غیرتی است، گیلک بی‌غیرت است و اگر حیوان دیدن ِ زن و خوش‌بینانه‌تر، ضعیفه و منزل و بی‌ادبی و… دیدن زن غیرت است، اگر خشک‌مذهبی و خشک‌مغزی و کور و تعصبی و جَوگیر بودن غیرت است، تو باغیرت‌ترین باغیرتان عالمی!

 

اگر در گرما و سرما پا را تا زیر زانو در آب فرو کردن و زالوهای بیجار (شالیزار) را از پای کندن و تابستان زیر تیغ آفتاب درو کردن محصول و جان کندن و پیش‌فروش و پیش‌خور کردن میوه روی درخت و محصول روی زمین از فرط نداری بی‌غیرتی است و اگر در انحصار داشتن تمام امکانات رفاهی و تحصیلی و صنعتی و اشتغالی و دو قورت و نیم باقی داشتن و ادعای مستعد بودن، غیرت است، البته که گیلک بی‌غیرت است و تو باغیرت.

 

اگر مشارکتِ دوشادوش و برابر مرد و زن در تولید و برابری در مدیریت اقتصادی خانواده، بی‌غیرتی است، از گیلک‌ها بی‌غیرت‌تر نخواهی یافت.

 

اگر قرن‌ها پناه‌گاه آزادی‌خواهان و معارضان با قدرت‌های استبدادی بودن، بی‌غیرتی است، گیلان کُنام بی‌غیرتان است و اگر نعل نمودن پای عادل‌شاه (غریب‌شاه) گیلانی و به تیرکمان تیرباران نمودنش (آن‌چه که شاه صفی کرد) و قتل‌عام قیام‌های دهقانی گیلان به دست مبارک شاه عباس «کبیر»! غیرت است، تو عین غیرتی نارفیق!

 

اگر مهمان‌نوازی و دست خویش را پیش مهمان رو کردن و ظرفیت بالای فرهنگی در پذیرش و همزیستی با مهاجران از ارمنی و کرد و آذری گرفته تا فارس و روس و ترکمن و… بی‌غیرتی است، چه کسی بی‌غیرت‌تر از گیلک؟

 

و البته، آذری را خر خواندن و لُر را بی‌فرهنگ دانستن و گیلک را بی‌غیرت نامیدن، تنها از تو با‌غیرت برمی‌آید که خود را مرکز و محور همه امور و قیم و ازمابهتران می‌دانی.

اصلا جایی که تو را باغیرت بنامند، باید که من ِ گیلک را بی‌غیرت نامید!

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 45
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

این استعاره ها ( بی غیرت و اینا ) دیگه رنگ باخته و کسی توجهی به رفتار جاهلی گذشته نداره . مگه اینکه شما بخوای با این نوع عبارات دوباره این خاکستر رو به شعله تبدیل بکنی و آخرشم هیچی به هیچی.

میتونستی بدون بکار بردن اون عبارات فقط از رشادت و قهرمانی های این قوم بگی و براشون درود بفرستی.

کلا نوع طرح موضوع بنظرم جالب نبود. میشد با کلمات فاخر هم به این نتایج رسید.

 

در پاسخ زیر من اون موضوع رو با اصلاحاتی ادیبانه و با اصلوب ادبی براتون مینویسم تا بدونید که حرفها همون حرفها هستند و بیشتر به دل مینشینند .

لینک به دیدگاه

با کسب اجازه متن تاپیک رو اصلاح کردم و با ادبیات فاخر نوشتم.

 

درود بر گیلکی غیور

 

- چشم‌گیر بودن عظمت سپاه دیلمیان در ارتش ایران باستان و اثرگذاری شگرف‌شان در شکست والرین، امپراتور روم و دو و نیم قرن مقاومت در برابر هجوم اعراب در حالی که تمام ایران به چنگ تازیان افتاده بود و مبارزه دلیرانه «موتا» سردار دیلمی ِ سپاهیان ری و گیلان و آذربایجان در برابر اعراب و این موضوع که گیلکان برخلاف سایر نقاط ایران که اغلب با جنگ و شمشیر به اسلام رو آوردند، دو قرن و نیم بعد از هجوم اعراب و آن هم با فکر و اختیار، دین اسلام را از علویانی که برای نجات از خلفای عباسی به گیلان پناه آورده بودند پذیرفتند،

- پیشتاز بودن در نهضت بیداری و مبارزات مشروطه و فتح تهران در کنار هم‌رزمان آذری و بختیاری و همان میرزا که در مقابل عناصر وابسته و بیگانه چون ببر می‌غرید و قومی که زنش «هیبت» باشد که پابه‌پای شوهرش شش‌لول و پاتاوه می‌بست و در جنگل‌های سیاهکل و دیلمان می‌جنگید و پس از دستگیری نیز زیر شکنجه‌های ماموران مشیرالدوله لب از لب وا ننمود،

- ارتباط با کشورهای اروپایی، گذار از مناسبات عشیره‌ای و قبیله‌ای و حرکت در مسیر مدرنیسم و صاحب فکر بودن و نگرش بی‌تعصب به مسائل داشتن و انسان دیدن ِ زن،

- در گرما و سرما پا را تا زیر زانو در آب فرو کردن و زالوهای بیجار (شالیزار) را از پای کندن و تابستان زیر تیغ آفتاب درو کردن محصول و جان کندن و پیش‌فروش و پیش‌خور کردن میوه روی درخت و محصول روی زمین از فرط نداری و صد البته غیرت

- مشارکتِ دوشادوش و برابر مرد و زن در تولید و برابری در مدیریت اقتصادی خانواده،

قرن‌ها پناه‌گاه آزادی‌خواهان و معارضان با قدرت‌های استبدادی بودن،

- نعل نمودن پای عادل‌شاه (غریب‌شاه) گیلانی و به تیرکمان تیرباران نمودنش (آن‌چه که شاه صفی کرد) و قتل‌عام قیام‌های دهقانی گیلان به دست مبارک شاه عباس «کبیر»! و مقاومت او مهمان‌نوازی و دست خویش را پیش مهمان رو کردن و ظرفیت بالای فرهنگی در پذیرش و همزیستی با مهاجران از ارمنی و کرد و آذری گرفته تا فارس و روس و ترکمن و…

***همه این موارد مظهر تام و تمام غیرت و جوانمردی است و شایسته است که سلامی از ته دل و به بزرگی خورشید را بر این قوم سلحشور بفرستیم و در مقابل غیرتشان سر تعظیم فرود بیاوریم. ***

لینک به دیدگاه

منم با این دوستِ قبلیمون از جهاتی موافقم ...

منبع اصلیِ اینجور صفت سازیا! جوک ها بودن که الان به خاطر شبکه های اجتماعی ، نوعشون کلاً عوض شده ...

و البته این خیلی باعث خوشحالیه که ببینم یه قسمتی از فرهنگمون که باعث آزارِ بخشی از جامعه میشده ، با همین دست تلاشها و پیگیریها ، اصلاح شده ...

 

چن تا نکته خوب تو اون نوشته بود که چرایی این داستانا رو تشریح میکرد ... یکیشم داستانِ مشروطیت ...

این جمله خیلی جالبه :"مبارزات مشروطه و فتح تهران در کنار هم‌رزمان آذری و بختیاری"

از این لحاظ که این سه گروه قومی ، تو جوکها هم همیشه در کنارِ هم و پایِ ثابتِ داستان بودن !

 

ای کاش بجایِ مکانیک ، میرفتیم جامعه شناسی ای چیزی میخوندیم که میشستیم سر فرصت مثلاً بررسی میکردیم که اینجور جوکها ، دقیقاً از کِی و کجا و چطور شروع شد ...sigh.gif

لینک به دیدگاه

يك متن مفصل برايتان نوشتم در مورد زمينه ها و علت ها و پيشينه ي تاريخي تمسخر اقوام بخصوص 3 قوم لر ترك و گيلك كه متاسفانه برق قطع و وصل شد و از بين رفت.

بطور خلاصه اين موضوع در طول تاريخ بخصوص تاريخ معاصر يك ابزار بوده براي پايين كشيدن جايگاه اقوامي كه از باقي بخصوص مركز نشينان پر مدعا پيشي مي گرفتند .گاهي كاملا هدفمند و دولتي و گاهي حركتي هدايت شده از قشر به ظاهر روشنكفر در درون جامعه.

در هر صورت بايد توجه داشت كه گسترش تكنولوژي هايي مانند تلفن همراه/اس ام اس/اينترنت/سهولت رفت و امد/اختلاط اقوام و جا به جايي هاي بين شهري و.... باعث مي شود كه اين فكاهي ها و اين بي اخلاقي ها بيش از پيش گسترش يابد و خيلي ها از باب تفنن و بدون خبر داشتن از مقاصدي كه پشت اين ها هست در گسترش آن كوشا باشند.

گسترش اين مساله و شدت يافتن آن باعث ايجاد تفرقه و نفاق بين افراد و اقوام مي شود و نوعي سرخوردگي و دلزدگي مفرط در بين جامعه ايجاد مي كند(كما اينكه امروزهم ميبينيم كه كرده) و اين براي جامعه اي مانند ايران كه متشكل از چند ده قوم مختلف است بسيار بسيار خطر ناك و تنش آفرين است.

لذا مي بايست به سمتي رفت كه از اين فكاهي ها و ريشخند هاي قومي فاصله بگيريم.و اين نمي شود مگر با يك جهاد اجتماعي

لینک به دیدگاه

ممنون از دوستان و نظراتشون و استارتر محترم....:icon_gol:

من خودم اصفهانیم...شاید هم تقریبا مرکز نشین!!!!!اما امثال منم با جوکهای مسخره قومیتی در امان نیستند و صفاتی که افرادی در شهرهای دیگه به ما نسبت میدن!!!!همیشه هم دلم میخواد بدونم چرا این گونه صفات برای ما اصفهانی ها،قزوینی ها،ترک ها،لرها و... وجود داره!!!!یعنی واقعا عینیت داره؟؟؟اما چیزی که دیده ام غیر از این بوده...همه ما مجموعه ای از صفات خوب و بدیم!!!!

دوست ندارم بحث قومیتی باشه که من لرم تو گیلکی اون ترکه اون یکی عرب!!!!!اینجوری یه جور جبهه بندی وجدا کردن همه ما از همدیگره!!!!

یک مسئله دیگه که برام اصلا جالب نیست پیش کشیدن پیشینه و اباء و اجداد و افتخارت قومیتمون برای جوابگویی به اتهامات مسخره توی جکها هستش!!!!یه جور فرافکنی و شاید حتی قبول اتهامات بی اساسه!!!!میخواهیم توجیه کنیم و به رخ بکشیم...مثلا من بگم آره اصفهانیا هنرمند و صنعتگرند..اون یکی از ستارخان و فداکاریهاش بگه...یکی از عشایر مهربان و شجاع ایرانی بگه و .....

ممنون میشم نظر دوستان خوبم رو بدونم تا درستی و نادرستی نظرم برام مشخص بشه....:a030:

لینک به دیدگاه
ممنون از دوستان و نظراتشون و استارتر محترم....:icon_gol:

من خودم اصفهانیم...شاید هم تقریبا مرکز نشین!!!!!اما امسال منم با جوکهای مسخره قومیتی در امان نیستند و صفاتی که افرادی در شهرهای دیگه به ما نسبت میدن!!!!همیشه هم دلم میخواد بدونم چرا این گونه صفات برای ما اصفهانی ها،قزوینی ها،ترک ها،لرها و... وجود داره!!!!یعنی واقعا عینیت داره؟؟؟اما چیزی که دیده ام غیر از این بوده...همه ما مجموعه ای از صفات خوب و بدیم!!!!

دوست ندارم بحث قومیتی باشه که من لرم تو گیلکی اون ترکه اون یکی عرب!!!!!اینجوری یه جور جبهه بندی وجدا کردن همه ما از همدیگره!!!!

یک مسئله دیگه که برام اصلا جالب نیست پیش کشیدن پیشینه و اباء و اجداد و افتخارت قومیتمون برای جوابگویی به اتهامات مسخره توی جکها هستش!!!!یه جور فرافکنی و شاید حتی قبول اتهامات بی اساسه!!!!میخواهیم توجیه کنیم و به رخ بکشیم...مثلا من بگم آره اصفهانیا هنرمند و صنعتگرند..اون یکی از ستارخان و فداکاریهاش بگه...یکی از عشایر مهربان و شجاع ایرانی بگه و .....

ممنون میشم نظر دوستان خوبم رو بدونم تا درستی و نادرستی نظرم برام مشخص بشه....:a030:

برای اصلاح این بدعت ها ما تو کشورمون متولی جنبه های اجتماعی نداریم. رفتار های نگرشی و ایده ای و خانوادگی انسانها از سوی هیچ متولی و ارگان و سازمانهای اجتماعی و ادبی و علمی سنجیده نمیشه و هیچ نوع برنامه آموزشی در باره احترام به ارزش ها در کشورمون وجود نداره. متولی آموزش های اجتماعی و اندیشه ای و رفتاری نداریم و هیچ منبعی برای این کار وجود نداره. با این حساب در کشوری که جنبه های آموزش انسان هدف نباشه انسانها به جون هم می افتند و جنگ های قبیله ای و گروهی و اعتقادی هر روز وسیعتر میشه و سبک زندگی انسانها از هویت اصلی خودشون فاصله میگیره.

کلا تو این شرایط راهی برای درمان اسیب های اجتماعی وجود نداره.

لینک به دیدگاه
برای اصلاح این بدعت ها ما تو کشورمون متولی جنبه های اجتماعی نداریم. رفتار های نگرشی و ایده ای و خانوادگی انسانها از سوی هیچ متولی و ارگان و سازمانهای اجتماعی و ادبی و علمی سنجیده نمیشه و هیچ نوع برنامه آموزشی در باره احترام به ارزش ها در کشورمون وجود نداره. متولی آموزش های اجتماعی و اندیشه ای و رفتاری نداریم و هیچ منبعی برای این کار وجود نداره. با این حساب در کشوری که جنبه های آموزش انسان هدف نباشه انسانها به جون هم می افتند و جنگ های قبیله ای و گروهی و اعتقادی هر روز وسیعتر میشه و سبک زندگی انسانها از هویت اصلی خودشون فاصله میگیره.

کلا تو این شرایط راهی برای درمان اسیب های اجتماعی وجود نداره.

 

بله متاسفانه....برخی هم میگند هدف از مسائل قومی هم همان سرگرم کردن ملت هستش!!!!اما پیش کشیدن بحثهای قومیتی بین خود ما ایرانیا چیزی جز بدبینی و جدایی برای ما ایجاد نمیکنه...

باز میرسیم به همان حرف که هرکسی باید از خودش شروع کنه و این آگاهی رو به اطرافیانش که قدرت و درک پذیرش این مسائل رو دارن بده...:5c6ipag2mnshmsf5ju3

 

نت یه چیز خوبی که برای من داشت این بود که تا حدود زیادی تونستم از تعصب و نگاه جداگونه به ایرانیا دوری کنم و دیگه این مسائل برای من مطرح و مهم نیست...خود ما باید به این برسیم که این مسائل رو بزرگ کنیم و روش حساس باشیم یا نه....

لینک به دیدگاه

واقعاً دوره این حرفا گذشته. ولی ما هم باید برای کمتر شدنش همت کنیم. مثلاً خود من اگر کسی برام جوک های قومیتی بفرسته همون موقع جواب میدم لطفاً جوک های قومیتی برام نفرست. همین کارای ساده بور کنید تاثیر داره. البته الان خیلی کمتر از چندسال پیش شده.

 

بعد یه نکته من یه دوستِ لر دارم هرچی جکِ دست اول لریه خودش برام میفرسته! اینو من دیگه نمیدونم چیکارش کنم:ws52:. خودش میگه هرچی جکِ لریه ما خودمون واسه خودمون میسازیم.:whistle:

لینک به دیدگاه
ممنون از دوستان و نظراتشون و استارتر محترم....:icon_gol:

من خودم اصفهانیم...شاید هم تقریبا مرکز نشین!!!!!اما امثال منم با جوکهای مسخره قومیتی در امان نیستند و صفاتی که افرادی در شهرهای دیگه به ما نسبت میدن!!!!همیشه هم دلم میخواد بدونم چرا این گونه صفات برای ما اصفهانی ها،قزوینی ها،ترک ها،لرها و... وجود داره!!!!یعنی واقعا عینیت داره؟؟؟اما چیزی که دیده ام غیر از این بوده...همه ما مجموعه ای از صفات خوب و بدیم!!!!

دوست ندارم بحث قومیتی باشه که من لرم تو گیلکی اون ترکه اون یکی عرب!!!!!اینجوری یه جور جبهه بندی وجدا کردن همه ما از همدیگره!!!!

یک مسئله دیگه که برام اصلا جالب نیست پیش کشیدن پیشینه و اباء و اجداد و افتخارت قومیتمون برای جوابگویی به اتهامات مسخره توی جکها هستش!!!!یه جور فرافکنی و شاید حتی قبول اتهامات بی اساسه!!!!میخواهیم توجیه کنیم و به رخ بکشیم...مثلا من بگم آره اصفهانیا هنرمند و صنعتگرند..اون یکی از ستارخان و فداکاریهاش بگه...یکی از عشایر مهربان و شجاع ایرانی بگه و .....

ممنون میشم نظر دوستان خوبم رو بدونم تا درستی و نادرستی نظرم برام مشخص بشه....:a030:

 

 

البته منظور من از مركز نشين شهر هاي مركزي نبود بلكه تهران بود.

در بررسي تارخ اين گونه جوك سازي ها و فكاهي ها مجبور هستيم كه پاي يك سري شخصيت هاي تاريخي و كاركرد آنها را به ميان بكشيم تا مشخص شود كه چرا و چگونه شد كه به اين نقطه رسيديم.

 

واقعاً دوره این حرفا گذشته. ولی ما هم باید برای کمتر شدنش همت کنیم. مثلاً خود من اگر کسی برام جوک های قومیتی بفرسته همون موقع جواب میدم لطفاً جوک های قومیتی برام نفرست. همین کارای ساده بور کنید تاثیر داره. البته الان خیلی کمتر از چندسال پیش شده.

 

بعد یه نکته من یه دوستِ لر دارم هرچی جکِ دست اول لریه خودش برام میفرسته! اینو من دیگه نمیدونم چیکارش کنم:ws52:. خودش میگه هرچی جکِ لریه ما خودمون واسه خودمون میسازیم.:whistle:

نه فقط در مورد لر ها بلكه در مورد تمام قوميت ها اينگونه است و افرادي از ميان خود آن قوم كه به خصوصيات اخلاقي و رفتاري آن قوم آشنايي دارند مسوول اين تخريب ها مي شوند.اين يك حركت سازمان دهي شده است.

يك خصوصيت مثبت را اگر از ديد متفاوت نگاه كنيم مي شود منفي و اين نمي شود مگر كسي كه با آن خصوصيت عجين شده باشد ولي مرض روحي رواني داشته باشد.

عموم مردم هم به دنبال راهي براي يك لبخند هستند ابتدا به اين قصد و سپس بر حسب عادت در ترويج اين فكاهي ها مي كوشند.

لینک به دیدگاه

یکی از بدترین خصایص ایرانی ها مزّه پرانی است که مختص ایرانیان است و تو هیچ کشور متمدن سابقه ای نداره. این خصلت ناشایست هسته اولیه توهین و به تمسخر گرفتن انسانهاست و عبید زاکانی ها و خیلی از این تیپ آقایان با نوشته هایی که گاه و بیگاه داشته اند این بدعت را پایه گذاری کرده اند. بقیه شم خود مردم پرورانده اند تا جایی که این رفتار باعث شده که انسانها مسخره کردن همدیگر را عیب و عار ندانند و این اجازه را به خودشون بدهند که هنجار های اجتماعی را به باد فنا دهند.

لینک به دیدگاه
البته منظور من از مركز نشين شهر هاي مركزي نبود بلكه تهران بود.

در بررسي تارخ اين گونه جوك سازي ها و فكاهي ها مجبور هستيم كه پاي يك سري شخصيت هاي تاريخي و كاركرد آنها را به ميان بكشيم تا مشخص شود كه چرا و چگونه شد كه به اين نقطه رسيديم.

 

 

نه فقط در مورد لر ها بلكه در مورد تمام قوميت ها اينگونه است و افرادي از ميان خود آن قوم كه به خصوصيات اخلاقي و رفتاري آن قوم آشنايي دارند مسوول اين تخريب ها مي شوند.اين يك حركت سازمان دهي شده است.

يك خصوصيت مثبت را اگر از ديد متفاوت نگاه كنيم مي شود منفي و اين نمي شود مگر كسي كه با آن خصوصيت عجين شده باشد ولي مرض روحي رواني داشته باشد.

عموم مردم هم به دنبال راهي براي يك لبخند هستند ابتدا به اين قصد و سپس بر حسب عادت در ترويج اين فكاهي ها مي كوشند.

 

اخه دوستانی داشتم میگفتند شما اصفهانیا،تهرانیا و یزدیا برای قومیتها جک میسازید..هرچی میگفتم باباجان منم خودم جک کردن قبول نداشتن!!!:icon_pf (34)::5c6ipag2mnshmsf5ju3

جدی چه ربطی داره؟؟؟:ws52:یعنی ما میخواهیم قدمت تاریخی خودمونو نشون بدیم تا جکها بی اثر بشند؟؟؟؟این حرفا بیشتر بحث قومیتی رو کشدار میکنه...

بقول دوستمون و همونطور که خودمم گفتم بی تفاوتی و تذکر به کسانی که دنبال مسخره کردن هستند و اگاه کردن دیگران(البته کسایی که دوست دارن اگاه بشن) بهترین کاره!!!!!

یه چیز دیگه هم از حرف شما یادم افتاد..اونم اینه که ما ایرانیا خیلی غمگین و افسرده هستیم.....ما شادی واقعی و سرگرمی و تفریح نداریم...هیچ کس هم مسئول و متولی نیست...برای همین این جکهای احمقانه گریزی میشه برای افراد...اینم خودش درد بدتری هست که همنوع را مسخره کنم تا1دقیقه خاطرم شاد بشه!!!:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
یکی از بدترین خصایص ایرانی ها مزّه پرانی است که مختص ایرانیان است و تو هیچ کشور متمدن سابقه ای نداره. این خصلت ناشایست هسته اولیه توهین و به تمسخر گرفتن انسانهاست و عبید زاکانی ها و خیلی از این تیپ آقایان با نوشته هایی که گاه و بیگاه داشته اند این بدعت را پایه گذاری کرده اند. بقیه شم خود مردم پرورانده اند تا جایی که این رفتار باعث شده که انسانها مسخره کردن همدیگر را عیب و عار ندانند و این اجازه را به خودشون بدهند که هنجار های اجتماعی را به باد فنا دهند.

یاد تاپیک دوشوار اسی افتادم....ما حد و مرز نقد و مسخره رو گم کرده ایم....

خوبه ما خودمون رو نقد کنیم اما نه با دادن صفاتی ناشایست به همدیگر...این جکها واقعا مخرب هستش....چون خواه نخواه در لایه های ذهن اجتماع رسوخ میکنند...

لینک به دیدگاه
این استعاره ها ( بی غیرت و اینا ) دیگه رنگ باخته و کسی توجهی به رفتار جاهلی گذشته نداره . مگه اینکه شما بخوای با این نوع عبارات دوباره این خاکستر رو به شعله تبدیل بکنی و آخرشم هیچی به هیچی.

 

نه زیادم هم رنگ نباخته.

اگر اهل فوتبال باشید میبینید که درمسابقات لیگ برتر تماشاگران تهرانی وقتی حریفشون از یکی از همین قومیت ها باشند از همین عبارت ها برای کُری خواندن استفاده میکنند !

 

در بازی فصل گذشته بین تیم های پرسپولیس و داماش گیلان که تو ورزشگاه آزادی برگزار شد ( بهار 91) ، تماشاگران تهرانی هر چی بود نثار مردم رشت کردند "بی غیرت" خیلی خوبه در برابر شعارانی که میدادند.

چیزایی که من وقتی از یکی که خودش ورزشگاه بود و برام تعریف کرد ، گوشم سوت کشید .

شعارهای رکیکی که داور مسابقه هم مجبور شد بازی رو تا نصفه متوقف کنه ....!

 

2 روز پیش هم در بازی فجر شیراز و داماش ، شیرازیها که شهرشون هم به شهر ادب و فرهنگ و تمدن معروفه ، از همین شعارها برای شهر ما بکار بردند ...... !

 

اخه دوستانی داشتم میگفتند شما اصفهانیا،تهرانیا و یزدیا برای قومیتها جک میسازید..هرچی میگفتم باباجان منم خودم جک کردن قبول نداشتن!!

 

تو یه سایتی آمار داده بودند در مورد همین موضوع که بیشتر این جوکها در شهرهای تهران و کرج استفاده میشه !

 

این جکها واقعا مخرب هستش....چون خواه نخواه در لایه های ذهن اجتماع رسوخ میکنند...

 

تو ذهن بعضی ها بدجور رسوخ کرده ...... !

لینک به دیدگاه

 

 

 

تو یه سایتی آمار داده بودند در مورد همین موضوع که بیشتر این جوکها در شهرهای تهران و کرج استفاده میشه !

 

 

 

تو ذهن بعضی ها بدجور رسوخ کرده ...... !

 

 

دوست عزیز شما یه کم با تعصب پستها رو میخونی..البته فکر کنم کامل هم نمیخونی !!!!یه جمله رو بدون توجه به قبل و بعدش نقل قول میگیری!!!به همه جوانب خوبه توجه بشه....:icon_gol:

لینک به دیدگاه
دوست عزیز شما یه کم با تعصب پستها رو میخونی..البته فکر کنم کامل هم نمیخونی !!!!یه جمله رو بدون توجه به قبل و بعدش نقل قول میگیری!!!به همه جوانب خوبه توجه بشه....:icon_gol:

اکثر کاربرانی که میان و جواب میدن , فقط تیتر تاپیک رو میخونن و بقیه نظرات رو نمیخونن. مشکل اینه.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...