رفتن به مطلب

تأثیر روغن شتر در درمان ریزش مو و رفع آکنه


ارسال های توصیه شده

n00027171-b.jpg

 

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی اصفهان گفت: در تحقیقات خود در دانشکده داروسازی به این نتیجه رسیدیم که ماده‌ای به نام «اما اویل» که از روغن شتر تهیه می‌شود در درمان ریزش مو و آکنه تاثیر خوبی دارد. محمد علی شاه‌طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند درمان توسط « روغن اما اویل» اظهار داشت: استفاده از این روغن تنها پس از گذشت 20 روز سبب رشد موهای پشت کمر موش شد و به احتمال قوی در انسان نیز تاثیر دارد.

وی افزود: تحریک رشد مو در ناحیه جلوی سر بسیار مشکل‌تر از رشد مو در سایر نواحی سر مثل پس و کف سراست و داروهای شیمیایی مانند ماینوکسیدیل که مورد تأیید FDA هستند، توفیق چندانی در رشد موی این ناحیه سر نداشته‌اند ضمن اینکه در دیگر نواحی سر نیز در صورت قطع شدن اثر خود را از دست می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی اصفهان تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که قسمت بیشتر اسید های چرب اشباع نشده روغن شتررا اسید اولئیک تشکیل می‌دهد و مسئول بیشتر خواص معجزه آسای آن در نفوذ سریع و آسان به لایه‌های عمیق پوست و مفاصل و نیز تحریک رشد مو مربوط به همین ماده است.

وی با اشاره به اینکه که علت نفوذ بالا و سریع اما اویل به پوست انسان این است که این روغن فاقد فسفولیپید است، تاکید کرد: مقدار فسفر در پوست انسان بسیار پایین است، بنابراین هر ماده‌ای که فسفر داشته باشد پوست در برابر نفوذ آن مقاومت می‌کند در حالیکه ماده‌ای مانند روغن شترمرغ که فاقد فسفر است به راحتی به پوست نفوذ می‌کند.

 

نفوذ مناسب «روغن امااویل» به لایه‌های زیرین پوشت و تاثیر آن در رشد مو

 

شاه‌طالبی با بیان اینکه اشکال بیشتر داروهای موضعی ریزش مو این است که به خوبی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ نمی‌کنند، گفت: همچنین دیگر خاصیت این روغن عدم رشد باکتری‌ها در آن است که برای برنامه درمانی ریزش مو بسیار مهم است زیرا یکی از علل ریزش مو در طاسی وابسته به جنس در مردان رشد بیش از حد باکتری‌ها بر روی پوست است.

 

اثرات ضدالتهابی «اما اویل» در مقایسه با دیگر فراورده‌های دارویی

وی با بیان اینکه روغن شترمرغ دارای اثرات ضد التهابی است، گفت: به طور معمول در فرآورده‌‌های رشد مو از کورتون به عنوان ماده ضد التهاب استفاده می‌شود که عوارضی دارد اما علاوه بر اینکه ماساژ موهای سر با این روغن باعث خون‌رسانی مناسب به موهای سر می‌شود دارای موارد کورتونی نیست.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی اصفهان با بیان اینکه در استفاده از روغن شتر تاکنون هیچ نوع اثرات سوء جانبی دیده نشده است به طوری که اثر آن بر روی پوست با اثر آب بر پوست مقایسه شده است، بیان داشت: به علت این ویژگی استفاده از روغن شتر در درمان‌های موضعی باعث افزایش جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

 

اثرات ضد اکنه روغن شتر

 

وی با اشاره به اینکه این ماده در درمان آکنه نیز موثر است، اضافه کرد: ایده تولید این فراورده زمانی به ذهن من رسید که به کشور مالزی سفر و متوجه شدم بسیاری از جوانان این کشور از مشکل آکنه رنج می‌برند اما به دلیل وجود مواد الکلی در فراورده‌ای پوستی حاضر به مصرف آنها نیستند.

شاه‌طالبی تاکید کرد: برای تحریک رشد مو ماده گیاهی رزماری با اما اویل مخلوط می‌شود، چرا که اما اویل به دلیل اسیدهای چرب نیمه اشباع مستعد تجزیه شدن است و برای رفع این مشکل نیازمند ماده آنتی‌اکسیدانی و یا محافظ است.

وی اضافه کرد: می‌توان از آنتی اکسیدان‌های مصنوعی مانند پارابن برای رفع این مشکل استفاده کرد اما این مواد سمی هستند بنابراین از ماده طبیعی رزماری که بهترین آنتی‌اکسیدان طبیعی و محلول در چربی است برای این منظور استفاده کردیم.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی اصفهان تصریح کرد: رزماری به خودی خود تحریک‌کننده فولیکول‌های مو باعث تحریک رشد آنهاست که در کنار اما اویل اثرات مطلوب‌تری را ایجاد می‌کند.

 

تأثیر ماساژ روزانه سر در جلوگیری از ریزش مو

 

وی در ادامه درباره ریزش مو در انسان‌های طبیعی گفت: بهترین راه برای درمان ریزش مو استفاده از روش‌ها و مواد طبیعی است بدین شکل که می‌توان با ماساژ روزانه موی سر فولیکول‌های مو را بیدار و فعال کرد.

شاه‌طالبی ادامه داد: آنچه که در این روند باعث فعال‌سازی فولیکول مو می‌شود این است که ماساژ سبب خون‌رسانی مناسب درباره فولیکول‌های مو می‌شود.

وی تاکید کرد: این ماساژ باید به شکل ماساژ منظم و آرام پوست سر به کمک انگشتان و کف دست باشد که بدین شکل پوست سر ما توسط رگ‌های خونی تغریه شده و ضایعات نیز دفع می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی اصفهان اضافه کرد: ماساژ همچنین مانند یک ضد استرس موضعی عمل کرده و موقعیت مناسبی را برای رشد و نمو موهای جدید ایجاد می‌کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...