mani24 29665 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 دی، ۱۳۹۱ عکس های سیاه و سفید مدتهاست که به سبک پیش فرض«هنری» برای عکس و عکاسی مبدل شده، با این حساب شاید بعضی ها عقیده داشته باشند می توان بدون هیچ مشکلی فوت و فن های ضروری در زمینه وجود رنگ در عکس را فراموش کرد و به همان عکس های سیاه و سفید به عنوان عکس هنری نمره ۲۰ داد.اما هیچ کس مخالف این عقیده نیست که عکس های رنگی هم زیبایی های خاص خود را دارند و بسیاری بدون رنگ های زنده و شفاف عکس را عکس خوبی به حساب نمی اورند. در نوشتار حاضر بر آن شدیم یک راهنمای جامع برای کمک به شگفت انگیز کردن رنگ ها در عکس های شما ارائه کنیم. آشنایی با رنگ ها می توان برای ساعت ها در مورد علم رنگ و چگونگی کاربردهای آن بحث کرد، اما این کار برای منظور ما که کمک به شما برای داشتن عکس های زیباتر است تنها به بیراهه رفتن است، پس این بحث های مفصل را به زمان دیگری موکول می کنیم. در عوض ، اجازه دهید فقط بحث مختصری داشته باشیم در مورد چرخ رنگ ها و آنچه می توانیم با آن انجام دهیم. انواع رنگ ها قبل از آنکه بتوانیم از رنگی به جا استفاده کنیم، ما باید درک اولیه ای از انواع رنگ ها داشته باشیم. بنابراین بیایید این بخش را به طور کوتاه بیاموزیم و سپس به بحث های جذاب تر هم می رسیم. «رنگ های اصلی» در پایه ای ترین سطح چرخ قرار می گیرند. شاید این را بدانید که رنگ های اصلی با هم ترکیب می شوند تا رنگ های دیگر ایجاد شوند. در اینجا ما رنگ های قرمز ، زرد ، و آبی را به عنوان رنگ های اصلی داریم. اما در کامپیوتر با رنگ های قرمز ، سبز و آبی (اصطلاحا RGB) به عنوان مبنای رنگهای اصلی سر و کار داریم، خب آنچه ما می خواهیم در اینجا انجام دهیم این است: ایجاد هارمونی خوب رنگ ها. عجب، «رنگ های ثانویه» که در بالا مشاهده می کنید با هم که باشند کمی زشت و فاقد هارمونی به نظر می رسند نه؟ در اغلب موارد، بیشتر گروه بندی های رنگ متداول با هم که باشند فوق العاده به نظر نمی آید. بیشتر هر یک تمایل دارند که با رنگ هایی خارج از گروه خود مچ شوند. اما رنگ های ثانویه چیست؟ ساده است: وقتی شما ۲ رنگ اصلی را با هم ترکیب کنید، به یک رنگ ثانویه رسیده اید. برای مثال ، ترکیب زرد و آبی، سبز را نتیجه می دهد، احتمالا این نکته را از قبل می دانستید نه؟ «رنگ های ثالث» (Tertiary colors) در واقع نسل سوم رنگها می باشند، به نوعی می توان گفت نوه های رنگ های اصلی به شمار می روند، البته این موضوع همیشه هم تشبیه خوبی نیست چرا که بعضی از ترکیب رنگ اولیه و ثانویه به وجود می آیند و اگر بعضی رنگ های اولیه را جد و رنگ های ثانویه را پدر و مادر رنگ های ثالث بشمارند این منطق ترکیب به مذاقشان خوش نخواهد آمد… رنگ هایی هستند که «مکمل» یکدیگر می باشند. (آیا با دید ن تصویر بالا این را فهمیدید؟) اگر به چرخ رنگ نظری بیاندازید، متوجه می شوید که هر کدام از رنگ های مکمل روی دایره درست رو به رو ی هم قرار گرفته اند. قرار است که آنها با هم هارمونی خوبی ایجاد کنند اما واقعیت این است که همیشه این مورد اتفاق نمی افتد. «رنگهای مشابه» به رنگ های اطلاق می شود که در مجاورت و نزدیکی هم روی چرخ رنگ واقع شده اند. در چرخ رنگ ساده ای که در بالا نشان داده شده ، آنها به طور مستقیم در کنار یکدیگرند. اما در چرخ رنگی با تعدد رنگی فراوان ( بیش از آنکه چشم شما بتواند تعداد انها را بشمارد) ، لزوما این رنگها در همسایگی متمایز از یکدیگر قرار نگرفته بلکه به هم بسیار نزدیک بوده و تشکیل طیف رنگی می دهند. استفاده از یک رنگ مشابه (یا ۲ تا) به جای مکمل مستقیم یک رنگ می تواند گاهی اوقات هماهنگی رنگ بهتری ایجاد کنند : حداقل من این طور فکر می کنم. به هر حال،رنگ و هارمونی رنگی می تواند یک چیز بسیار شخصی و سلیقه ای باشد ، بنابراین شما می توانید هارمونی انتخاب کنید که از دیدنش لذت ببرید. حتی اگر فکر کنیم که به مورد خاصی علاقه ندارید، احتمالا دارید و خودتان از این موضوع بی اطلاعید. رنگ یکی از اولین چیزهایی است که انسان پس از تولد با آن ارتباط برقرار می کند. در این باره فکر کنید که تا حالا چند بار از شما پرسیده شده:«رنگ مورد علاقه ات چیست؟» از همه ما در طول زندگی به مناسبت های مختلف به کرات این سوال پرسیده شده و هر کدام جواب خاص خود را به آن داده ایم. بنابراین اگر علاقه به رنگ و انتخاب آن به گونه ای شخصی و سلیقه ای است، چگونه می توان در عکس خود هارمونی جذاب رنگی خلق کرد؟ خب، چیزی که واقعا در اختیار داریم تعداد زیادی رنگ پایه و برخی اصول و فوت و فن های کلی (که برخی از آنها را در مقاله حاضر پوشش خواهیم داد) است که می تواند در این راه به شما کمک کند. بیایید نگاهی داشته باشیم به چند مثال؛ با این مثال ها بخشی از مطلب توضیح داده می شود. تا حالا از خود پرسیدید چرا قرمز و فیروزه ای به خوبی با هم مچ می شوند؟ قرمز رنگ اصلی ما در این دسته و فیروزه ای رنگ ثالث است. فیروزه ای ، همچنین رنگ مکمل قرمز هم هست. زمانی که رنگی را انتخاب می کنید باید جز مکمل آن را پیدا کرده و سپس یکی از رنگ های مشابه جز مکمل را انتخاب کنید. در این حالت مکمل قرمز رنگ سبز است. فیروزه ای رنگ مشابه سبز است و بنابراین می تواند زوج مکملی برای قرمز باشد. البته، چیزی که شما در اینجا مشاهده می کنید، نه دقیقا قرمز است و نه دقیقا فیروزه ای ، بلکه تغییر نوتاژ مربوطه به کلیت رنگهای فوق است، اما مفهوم کلی هنوز همان است که توضیح داده شد. خب، دوستان قدیمی؛ آبی و سبز ، رنگ های لوگوی دبیرستان من. مشکل این بود که دبیرستان من واقعا از ترکیب نامناسبی از ۲رنگ استفاده کرده بود و نتیجه کار رضایت بخش نبود. در واقع ، در حالی که به کاربردن این دو با هم صحیح به نظر می رسد، لزوما هر ترکیبی متقاعد کننده ترین نیست. مشکل این است که رنگ ها واقعا در چرخ به هم نزدیک اند. آنها عملا مشابه هم اند. در حالی که به نظر می رسد با هم بودن این دو رنگ نه تنها مشکلی ندارد، بلکه در برخی موارد می تواند بسیار جذاب باشد ، دامنه تغییرات زیادی برای این دو رنگ نمی توان متصور بود. بیایید ببینیم که چه کارهای دیگری میتوانیم انجام دهیم… تصویر بالا جالب است. در اینجا ما رنگ های آبی و سبز را با نارنجی و قرمز داریم. نارنجی و قرمز نیز در چرخ رنگ بسیار به هم نزدیک اند، بر این اساس رابطه آبی و سبز برای انها نیز صادق است. در حالی که همیشه ممکن است به تنهایی ترکیبات جالبی از این دو رنگ حاصل نشود، وقتی که ۴ رنگ فوق ترکیب یا با هم بیایند خیلی تماشایی و جذاب می شود. اگر به چرخ رنگ بالا بنگرید، ممکن است متوجه این نکته شده باشید که چهار رنگ یک مستطیل را تشکیل می دهند. همیشه هنگامی که به دنبال یک نقطه شروع برای هارمونی رنگ اولیه هستیم، ترسیم اشکال بر روی چرخ رنگ می تواند به ما کمک کند. در نهایت، اجازه دهید به چیزی نگاه کنیم که احتمالا خیلی آشنا به نظر می رسد. این مسئله، رنگ فلیکر است، و از یک مثلث رنگ مشتق شده است. مثلث رنگ هم یک مثلث متساوی الاضلاع است که روی چرخ رنگ رسم می شود. اگر دقت کرده باشید، متوجه شدید که اگر بنفش و فیروزه ای را به هم با خطی متصل کنید ، ضلع مفقود شده در مثلث رنگ زرد- نارنجی می باشد : رنگ های فلیکر از این سه تایی گرفته شده، اما نارنجی برای هارمونی ساده حذف شده است. اگر فقط می خواهید دو رنگ غالب داشته باشید، سعی کنید با مثلث روی چرخ رنگ بازی کرده (جابه جایش کنید) و با حذف یک رنگ از مثلث به برخی گزینه های جالب برسید. قبل از ادامه بحث، بد نیست در مورد نرم افزار آدوبی Kuler صحبت کنیم. اگر به دنبال راهی برای پیدا کردن هارمونی جدیدی از رنگ می باشید، Kuler یک ابزار عالی (رایگان) مبتنی بر وب برای کمک به شما در نظر به رنگ ها به شیوه ای متفاوت می باشد. پس از این بحث ها، سوال این است که مطالب بالا در عکاسی چه کاربردی دارند؟ 3 لینک به دیدگاه
mani24 29665 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 دی، ۱۳۹۱ تئوری رنگ در عکاسی حالا که در بحث ها کمی وارد شدیم و در مقام تشبیه تا زانو در عمق آب فرو رفتیم بی ارتباط نیست از شما بپرسم: آیا تا کنون پیش آمده در غروب عکسی از آب دریا یا دریاچه بگیرید؟ من این کار را کرده ام. همین الان احتمالا دارید به عکس من نگاه می کنید، بله همین عکس بالایی را می گویم. عکسی که من گرفتم قرار نیست جایزه بهترین عکس با پس زمینه غروب را ببرید و یا حتی از آن بر روی جلد یک رمان مزخرف چاپ شود! بلکه هدف اصلی از آوردن آن در اینجا نشان دادن نکاتی در مورد رنگ هاست: هارمونی رنگ به طور طبیعی می تواند خود را در بسیاری از سوژه های عکاسی رایج نشان دهد. به عکس دقیق تر بنگرید: نارنجی خورشید و آبی آسمان می توانند مکمل یکدیگر باشند. اگر برای عکاسی سوژه دیگری مهیا شدید اما دریاچه و آسمانی در کار نبود چه؟ به طور مثال در یک عکس دوستانه دسته جمعی یکی (و یا چندتا) از دوستان شما پوست روشن و سفیدی دارند، در این موقعیت برای یک عکس زیبا تر چه طور است ازقبل از انها بخواهید شلوار جین آبی و تی شرت سفید بپوشند. این یک ترکیب محبوب و رایج است به این دلیل که مردم سفیدپوست بیش از سفید واقعا نارنجی اند! به خصوص اگر کمی هم رنگشان به زردی گرایش داشته باشد. اگر شما دوستی اینگونه دارید، یا حداقل رنگ پوستش برنزه است (قهوه ای مایل به زرد) ، کافیست به او توصیه کنید یک ست جین بپوشد و شما برای تمام زندگی ظاهر او را مناسب برای عکس گرفتن کرده اید. تصویر-فکر می کنید اتاق برنزه سازی این عکس به طور تصادفی دیوار آبی رنگ دارد ؟ من که این گونه فکر نمی کنم! برنزه کردن پوست تنها صنعتی نیست که از هارمونی رنگ ها بهره می برد. پیش از این پرچم آمریکا (وخیلی از پرچم هاو آرم های دیگر )با همین ایده که قبلا کمی در موردش بحث کردیم طراحی شده اند : پیش از فلیکر ایالات متحده آمریکا وجود داشته است. برای طراحی پرچمی زیبا از همان ایده حذف رنگ از مثلث رنگی چرخ رنگ استفاده شده، منتها کمتر اشباع شده است. اگر دقت می کردید می دیدید رنگ بندی لوگوی فلیکر به طرز مخفیانه ای وطن پرستانه است (البته برای مردم آمریکا). چه کسی این را می دانست؟ اما همه این چیز ها یعنی چه؟ خیلی ساده است؛ یعنی هارمونی رنگ ها در همه جا دور و بر شما وجود دارد ، و شما نیاز دارید که به آنها نگاه کرده و از هر کدام مطلبی بیاموزید. گرفتن عکس با رنگ های خوب می تواند به سادگی گرفتن لنز دوربین در مسیری درست، کادر بندی درست، و فشار دادن دکمه شاتر باشد. اما هم اکنون عصر دیجیتال است ، بنابراین بیایید نگاهی بیاندازیم به این مسئله که چگونه می توانیم واقعیت سوژه را برای داشتن عکس بهتر دستکاری کنیم (البته در مواقعی که واقعیت برای منظور ما اهمیت ندارد نه مانند عکس های خبری که انتقال واقعیت در انها مهم است) قبل از فشردن دکمه شاتر بیش از حد هیجان زده نشوید. بیشتر کارهایی که میتوان در دستکاری رنگ برای گرفتن عکس خوب پیش از فشار دادن دکمه شاتر انجام داد مربوط می شود به فکر کردن و طرح و برنامه ریزی گرفتن عکس. با عرض پوزش ، اینجا خیلی سحر و جادگری نمیتوان به کار برد! سوژه ها و پس زمینهها 2 لینک به دیدگاه
mani24 29665 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 دی، ۱۳۹۱ این مورد راحت تر از آنچیزی است که فکر می کنید. درست مثل جریان بخار برنزه سازی و دیوار آبی ، می توان عکس مناسب را به سادگی قرار دادن سوژه خود را در مقابل رنگی که مناسب می دانید بدست آورد.. در عکس بالا ، دوستم کریستین را در مقابل یک دیوار سفید که از انعکاس رنگ سبز شیشه ای که خارج از کادر قرار دارد کمی متمایل به رنگ سبز شده قرار دادم. پوست کریستین تقریبا زرد- نارنجی است و لب های او صورتی هستند. در واقع ، کریستین و ظاهرش یک رنگ مکمل برای رنگ سبز بوده است! مستطیل مثالی که در ابتدای مقاله در موردش بحث کردیم را به یاد دارید ؟ اینجا آن را در عمل به کار بسته ایم. در پس زمینه عکس بالا رنگ های مشابه گرم بر روی زمین داریم(نارنجی و قرمز) و رنگ های مشابه سرد در پشت درختان (سبز و آبی) در اینجا نمونه ای دیگر از جز مکمل در شکل عملی خود را ملاحظه می کنید. به نمونه های کوچک زرد رنگ در فوم فوتبال توجه کنید؟ رنگهای بنفش و فیروزه ای در واقع جز مکمل آن به حساب می آیند. اما مکمل های بارز تنها راه حل ممکن نیست.شما می توانید صرفا با تمرکز بر رنگ های مشابه و تغییرات در توناژ این رنگها برخی هارمونی های زیبای رنگ ایجاد کنید. تصویر بالا مثال خوبی است از آن شرایطی که در آن رنگ های سبز و آبی ، دورنگ بسیار شبیه هم، می توانند در یک همکاری ماهرانه با هم اثر خوبی روی سوژه ایجاد کنند. آماده سازی فضای عکاسی در این حالت بسیار ساده است : کافیست سوژه خود را در مقابل پس زمینه ای قرار دهید که یک هماهنگی (هارمونی) رنگی ایجاد شود (یعنی پس زمینه مناسب انتخاب کنید)، یا سوژه خود را به گونه ای اصلاح کنید که با پس زمینه زمینه شما ست شود (وقتی نمی خواهید به پس زمینه دست بزنید). مهم نیست که سوزه شما یک انسان مونث باشد یا توپ فوتبال ، اصول یکسان است. نور رنگ ها همیشه به یک شکل به نظرمان نمی رسند و این به خاطر نور است. نور اغلب می تواند مایه اذیت و سختی زیادی شود، فرقی هم نمی کند مقدار زیادی از آن داشته باشیم یا میزان آن کافی نباشد. ما قصد پرداختن به اصول نورپردازیی را در اینجا نداریم، اما نیاز به بحث و درک اثر نور بر روی رنگها داریم. همانطور که می توانید در مثال بالا ببینید، رنگ سوژ ها از نور اضافی بهره می برد. شما می توانید اثر آن را بیشتر در پوست دو انسان عکس ببینید. این فقط یک عکس لحظه ای گاه به گاه است ، اما رنگ ها به دلیل نور خوب از کار درآمده اند. این نور همان نور خورشیدی است که در ساعاتی از روز می تواند غنای رنگ را کمتر کند، اما به این دلیل که در زمان گرفته شدن عکس آفتاب در حال غروب بوده نور بیشتر مستقیم به سوژه ها تابیده (به جای تابیدن بالای سر سوژه ها). پس یادتان باشد زمانی حدود طلوع و غروب خورشید ۲ زمان مناسبی در طول روز است که بهترین نور در فضای باز و به طور کلی ، بهترین رنگ طبیعی در فضای باز را خواهیم داشت. از هر دو این زمانها به عنوان ساعات طلایی عکاسی فضای باز یاد می کنند. از این زمانها تا آنجا که می توانید برای داشتن عکس های خوب استفاده کنید. اگر نیاز داشتید از یک راهنمایی در این زمینه در اینجا استفاده کنید. 2 لینک به دیدگاه
mani24 29665 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 دی، ۱۳۹۱ احتمالش هست که برنامه مسافرت خانوادگی به هیچ وجه با برنامه گرفتن عکس های یادگاری در ساعت طلایی روز سازگاری و هم پوشانی پیدا نکند، پس چگونه می توان از مزایای نور مناسب در عکاسی خوب بهره برد؟ از لحاظ رنگ عکس، باید از مفهوم حرارت رنگ اطلاع و آگاهی داشته باشید. ممکن است متوجه نمودار کوچکی که در بالا آورده ایم شده باشید. این نمودار به شما ایده حرارت نور (و بنابراین قالب های رنگ) را می دهد که در زمان های خاصی از روز باید انتظارداشت. خیلی مفید است نه؟ وقتی فضای سریسته اید، تغییرات نور مصنوعی نیز همین طور هست. نور تنگستن همان درخشش نور زرد-نارنجی را که می توانید از نور خورشید دریافت کنید می دهد. چراغ های فلورسنت، که شاید برای خیلی ها بدترین نور عکاسی باشد، تولید نور سفید و نسبتا کسل کننده با کمی سبز اضافی می کند. هر وضعیت روشنایی که داشته باشید، دقیقا از شرایط آن آگاهی داشته باشید. چرا که اثر اجتناب ناپذیری روی رنگ های عکس شما خواهد داشت. نمودار حرارت رنگ از ePhotoZine ترفندهای جالب شما نمی توانید همه بهبود ها را از پیش آماده کردن فضای عکاسی بدست آورید و بعضی وقت ها به این راحتی ها نیست.اما بهر حال ، بسیاری از کارهای نرم افزاری وجود دارد که می توانید روی عکس بدست آمده انجام دهید. حالا که می دانید که چگونه از رنگ ها استفاده کنید، بیایید نگاهی به استفاده بیشتر از آن داشته باشیم. تعداد بسیار زیادی ترفند هوشمندانه فتوشاپ وجود دارد که در مورد کار با رنگها و در مورد هر چیز دیگری که احتمالا میخواهید روی عکس های خود انجام دهید به شما کمک می کنند. به طور کلی این ترفندها از ابزار هایی دقیقا مطابق با هدف ما استفاده کرده و فقط کمی کار بیشتر می طلبد. این بخش در مورد بهترین شیوه ها نیست ، بلکه در مورد انجام دادن این کار به سرعت و به خوبی انجام دادن کار است. این ترفند ها در مورد بررسی برخی از افکت های رنگی شسته و رفته ، از مبتدی تا حرفه ای ، بدون داشتن مراحل بیش از حد زیاد و یا هر چیزی که کار را پیچیده کند می باشد. اگر چه ترفند Donnie خیلی بیشتر سرگرم کننده است، در زیر چندی اطلاعات در مورد برخی از تنظیماتی که ما به دنبال آن برای انجام کار بهتر روی عکس ها نیاز داریم آورده شده است: خیلی بد نیست، درست است؟ ایجاد رنگ های نامتعادل با ابزار انتخاب رنگ خاکستری(Midpoint Gray Eyedropper)در گزینه Curves اغلب اوقات می خواهید توازن رنگ سفید (یا white balance) عکس های خود را مناسب کنید، اما گاهی اوقات این رنگ های نامتوازن به نفع شما عمل می کنند. گاهی اوقات گرمای افزوده شده به رنگها و یا عدم اشباع رنگ می تواند به عکس همان جلوه ای را بدهد که شما دنبال آن هستید ، بنابراین اجازه دهید نگاهی به استفاده از eyedropper (ابزار انتخاب رنگ) خاکستری میانی در Curves برای بدست آوردن برخی از افکت های رنگی نامتعادل داشته باشیم. آنچه ابزار eyedropper خاکستری انجام می دهد گرفتن نمونه رنگی از عکس ما (که ما این رنگ را برایش مشخص می کنیم) و پس از آن تغییر تعادل رنگ تمام عکس برای خنثی سازی رنگی عکس به منظور طبیعی تر جلوه دادن، یا به نوعی معتدل کردن رنگ ها به خاکستری (خب ، در مقیاس مربوطه به توناژ عکس) است. برای مثال اگر برای استفاده از این ابزار شیئی آبی رنگ را انتخاب کنید، نمونه برداری منجر به این می شود که منحنی ها با استفاده از رنگ مکمل رنگ آبی تصویر را خنثی کنند. بیشترین رنگ های آبی تصویر به رنگ مکمل نارنجی بدل می شوند و بنابراین عکس خود را گرم تر مشاهده می کنید. اگر بالعکس رنگ گرم را انتخاب می کردید، ابزار دمای رنگ ها را پایین آورده و جلوه ای سرد به عکس شما می داد. بنابراین، eyedropper واقعا راه سریعی برای تغییر احساس و دمای عکس شما با رنگ های مکمل می باشد. گرم یا سرد کردن عکس های خود و یا اضافه کردن هر گونه رنگ دلخواهی به عکس، واقعا به راحتی و با سرعت می تواند انجام شود. استفاده از برنامه faux-Photo Filter برای این منظور توصیه می شود. اما چرا از Curves استفاده می کنیم؟ زیرا Curves به ما ابزارهای کنترل بیشتری می دهد و می توانیم پس از مشاهده نتایج حاصل از نمونه گیری رنگ تنظیمات اعمال رنگ ها را به دلخواه خود دستکاری کنیم . همچنین می توان تنظیمات دلخواه خود را پس از بازی با رنگ ها برای اعمال کنتراست مناسب بدست آورده و روی عکس اعمال کرد، و Curves اجازه انجام تمام این کارها را در پنجره خود به ما می دهد. اگر با چگونگی تنظیم کانال های رنگی تکی با Curves آشنا نیستید ، لطفا به قسمت بعدی مراجعه کنید که در ان فوت و فن هایی برای بدست آوردن افکت های رنگی شدید با استفاده از، درست حدس زدید، کانال های رنگی تکی آورده ایم . تسلط یک جز مکمل رنگ برای داشتن جلوه رنگی شدید با Curves Curvesابزار بسیار قدرتمندی است ، وهر گونه سوء استفاده از قدرت آن برای هر کاربری ساده است، پس بگذارید این کار را انجام دهیم! می توانید برخی افکت های رنگی واقعا جالب به وسیله معین کردن کانال های رنگی غالب در عکس های خود ایجاد کنید. این چنین کاری واقعا آسان ، اما در ضمن دلهره آور است اگر قبلا آن را امتحان نکرده باشید. برای شروع در فتوشاپ، یا با زدن همزمان کلید های Control و M یا با رفتن به منوی Layer و انتخاب New Adjustment Layer و سپس انتخاب Curves پنجره Curves را باز کنید.در این پنجره نمودار هیستوگرام در امتداد خط مستقیمی با توجه به آنچه در عکس است مشاهده می کنید(تصویر بالا). در تصویر مثال بالایی ، من از منوی کرکره ای Channels کانال آبی (Blue) را انتخاب کردم. احتمالش هست برای شما به طور پیش فرض کانال قرمزسبزآبی (RGB) انتخاب شده باشد(توجه : اگر شما از قرمزسبزآبی استفاده نکنید ممکن است نام کانال دقیقا RGB نباشد.) خب،از منوی کانال ها، قرمز (Red) را انتخاب کنید. از اینجا شروع می کنیم و کار را پیش می بریم. تنظیم نور و رنگ با ابزار پوشاننده گرادینت در ترفندهای بالا دقت و باریک بینی جای زیادی نداشت. اگر می خواهید کمی قیود بیشتری اعمال کرده اما در ضمن تنظیم رنگ را به روش جالب تری انجام دهید، با ابزار گرادینت (gradient overlays) کار چندان سختی نخواهید داشت. ایده خیلی ساده است : ۱- در بالای عکس خود از منوی Layers لایه جدیدی ایجاد کنید. ۲- از ابزار گرادینت (در نوار ابزار فتوشاپ مانند قوطی رنگ است) برای ایجاد یک سطح خاص برای پر کردن لایه استفاده کنید. ۳- حالت ترکیب لایه گرادینت خود (mode در نوار ابزار بالایی) را به Overlay تنظیم کنید. ۴- درجه محو بودن لایه (opacity) را از پالت Layers تنظیم کرده تا افکت مورد نظر حاصل شود.( به طور کلی تر در این مورد هرچه کمتر، زیباتر!) تنظیم نور و رنگ با پوشاندن کانالرنگ این یکی از ساده ترین ترفندها و به طور کلی یکی از جذاب ترین ها می باشد. همه کاری که باید انجام دهید انتخاب یک کانال رنگ از عکس، چسباندن آن(paste) در یک لایه جدید در بالای لایه عکس و تنظیم حالت ترکیبی (blending mode) این لایه به Overlay است. این عمل به عکس ما ظاهر رنگ زیبا، شسته رفته و پر کانتراست می دهد. در زیر مراحل انجام این کار ، گام به گام آورده شده : ۱- عکس خود را در فتوشاپ باز کرده و به پانل کانال ها (Channels) (پنجره پایین سمت راست)بروید. باید قرمزسبزآبی (RGB) انتخاب شده باشد ، اما سبز (Green) را انتخاب کنید. ۲- همه عکس را با زدن کلید های Control + A انتخاب کرده و سپس با زدن Control + C کپی کنید. ۳- دوباره روی RGB کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس با زدن کلیدهای Control + V لایه سبز را درلایه بالای عکس خود پیست کنید. با این کار همه عکس باید سیاه و سفید به نظر برسد. ۴- حالت ترکیب (blending mode) لایه سبزی را که همین الان پیست کردید روی Overlay تنظیم کرده و opacity را روی میزان دلخواه قرار دهید (اما معمولا این میزان روی ۲۰-۳۰ ٪ بسیار خوب است) 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده