رفتن به مطلب

دكوراسيوني براي خانه‌هاي كوچك


ارسال های توصیه شده

شماره خبر: jamejamonline100831319292

 

 

100831319185.jpg

انسان ذاتا زيبايي را دوست دارد و به دنبال زيبايي مي‌گردد. به همين دليل همه سعي مي‌كنند محل زندگي و كار خود را به بهترين و زيباترين شكل ممكن تزئين كنند و صد البته خانه بسيار مهم‌تر است.

چهارديواري‌اي كه محل امن و امان و آرامش افراد خانواده است. اما نكات زيادي در انتخاب دكوراسيون مناسب وجود دارد كه براي داشتن خانه‌اي زيبا بايد به آنها توجه كرد.

يكي از مهم‌ترين اين نكات، انتخاب و چيدمان وسايل با توجه به محيط خانه است. اين موضوع چنان اهميت دارد كه شايد اين كار را بتوان اولين قدم در طراحي دكوراسيون مناسب دانست.

پس به​خاطر داشته باشيد با توجه به ابعاد سالن و اتاق‌ها، تمام اجزاي خانه چه از نظر طرح و چه رنگ بايد با هم سازگار باشند.

در اين ميان چيدمان و دكوراسيون خانه‌هاي كوچك شايد از نظر عده‌اي كار سخت و دشواري باشد، اما فراموش نكنيد مي‌توانيد خانه كوچك خود را با رعايت همين اصول دكوراسيون تبديل به يك خانه دلباز و زيبا كنيد.

مبل‌هاي بزرگ نخريد

امروزه مبل يكي از اجزاي اتاق نشيمن در خانه‌هاي ما شده است. قدم اول اين‌كه بايد در خريد آن بسياد دقت شود. اگر فضاي سالن شما كوچك است به سراغ مبل‌هاي كوچك و ساده برويد.

شايد استفاده از يك نيم ست به جاي يك دست مبل كامل، انتخاب خوبي براي اين محيط كوچك باشد. به هر حال سعي كنيد سراغ مبل‌هايي برويد كه اين امكان را به شما مي‌دهند تا در صورت نياز بتوانيد آنها را براحتي جابه‌جا كنيد.

طراحي مبل نيز بسيار مهم است، براي خانه‌هاي كوچك بهتر است مبلي را انتخاب كنيد كه پارچه ساده‌اي داشته باشد. مبل‌هايي با پارچه‌هاي شلوغ فضا را كوچك‌تر نشان مي‌دهد.

موقع چيدمان هم سعي كنيد مبلي را كه اندازه بزرگ‌تري نسبت به بقيه دارد، به بزرگ​ترين ديوار سالن تكيه دهيد، به اين ترتيب فضا را بازتر نشان مي‌دهيد.

ميزهاي جادار مناسب‌ترند

براي تهيه ميز مناسب مبل به خاطر داشته باشيد ميزهاي سنگين و بزرگ را هرگز انتخاب نكنيد و به جاي آنها سراغ ميزهاي كوچكي برويد كه داراي قفسه يا كشو هم باشد. به كمك چنين ميزي مي‌توانيد به وسايل مورد نياز خود نظم بيشتر بدهيد.

قاليچه‌هاي كوچك انتخاب كنيد

براي سالن‌هايي با متراژ كم، فرش‌هاي بزرگ اصلا مناسب نيست. وقتي فرش از اين گوشه تا آن گوشه سالن را مي‌پوشاند و كيپ تا كيپ ديوارها مي‌شود، فضا كوچك‌تر به نظر مي‌رسد. سعي كنيد به جاي اين‌گونه فرش‌ها سراغ قاليچه‌هاي كوچك‌تر برويد. به اين ترتيب سالن شما بازتر و بزرگ‌تر به نظر مي‌رسد.

به كمك نور، اتاق را بزرگ‌تر كنيد

نوركافي نه‌تنها مي‌تواند يك گزينه مناسب و موثر در بزرگ نشان دادن اتاق‌نشيمن باشد، بلكه باعث دلباز شدن آن هم مي‌شود. دقت داشته باشيد بايد در اين‌گونه فضاها از لوسترهاي كوچكي استفاده شود كه حباب آنها مانع رسيدن نور به سطح اتاق نباشد.

همچنين توجه داشته باشيد ارتفاع لوستر براي مكان‌هاي كوچك نبايد خيلي زياد باشد، چرا كه فضا را كوچك‌تر نشان مي‌دهد.

رنگ در و ديوار هم مهم است

در مكان‌هاي كوچك بايد دقت شود ​ رنگ درها و ديوارها تيره نباشد و بهتر است سراغ رنگ‌هاي سرد برويد چراكه اين رنگ‌ها (مانند آبي، سبز، كرم و...) فضا را بازتر نشان مي‌دهد. اگر طرفدار كاغذ ديواري هستيد نيز يادتان باشد كاغذهاي طرح‌دار مناسب فضاهاي كوچك نيست.

يك قاب كوچك بس است

يكي از اصول مهم در تزئين اتاق‌هاي‌نشيمن با مساحت كم اين است كه نبايد از قاب‌هاي زياد روي ديوارها استفاده كرد و همچنين دقت كنيد قاب‌هاي خيلي بزرگ گزينه مناسبي براي اين فضاها نيست.

پس بهتر است به‌جاي استفاده از چند قاب با شكل‌ها و رنگ‌هاي گوناگون، از يك قاب نه‌چندان بزرگ فقط براي يك ديوار استفاده كنيد.

اتاق‌هاي رنگارنگ دلبازترند

استفاده از فرش، مبل و پرده‌هايي با رنگ‌هاي شاد، متفاوت و البته ساده و بدون طرح مي‌تواند به بازتر جلوه‌دادن فضا كمك كند. بنابراين مراقب باشيد با اين فكر كه همرنگ بودن همه اجزاي اتاق‌نشيمن آن را زيباتر خواهد كرد فضاي سالن و اتاق‌هاي خود را گرفته و كوچك نكنيد.

پرده مناسب بخريد

انتخاب پرده مناسب براي فضاهاي كوچك بسيار مهم است؛ پس قبل از تهيه پارچه به چند نكته توجه كنيد. پارچه پرده‌اي ساده انتخاب كنيد.

پارچه‌هاي گلدار فضا را كوچك​تر نشان مي‌دهد. نكته بعدي انتخاب رنگ پارچه است. بايد دقت داشته باشيد رنگ‌هاي تيره هم براي سالن‌هاي كوچك مناسب نيست و فضا را دلگير مي‌كند. نكته آخر هم اين كه مي‌توانيد به كمك پرده‌هاي بلند و كشيده فضاي كوچك سالن خود را بزرگ‌تر نشان دهيد.

چند نكته كوچك

استفاده از آينه در فضاهاي كوچك يكي از گزينه‌ها براي دلباز كردن فضاهاي كوچك است. همچنين به خاطر داشته باشيد قرار دادن كتابخانه و بوفه يا كمدهايي كه فاقد در هستند و اجزاي داخلي آنها نمايان است اين فضاها را كوچك‌تر از آنچه هستند نشان مي‌دهد. در ضمن افرادي كه در اين‌گونه خانه‌ها با فضاي محدود زندگي مي‌كنند بهتر است به خاطر داشته باشند از تزئينات اضافي دوري كنند تا فضاي بازتري داشته باشند.

همچنين توجه كنيد وسايل غير ضروري كه استفاده چنداني ندارد را از محيط خارج كنيد تا فضاي شما را محدودتر نكند و نكته آخر اين‌كه دقت داشته باشيد اسباب و لوازم در فضاهاي كوچك هميشه بايد با نظم چيده شود.

مريم اسدي

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...