spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی، ۱۳۹۱ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی میگوید اگر وی مسئول شمارهگذاری خودروها در ایران بود، هیچگاه اجازه شمارهگذاری خودروهایی چون پراید یا وانت نیسان را به دلیل ایمنی پایین آنها را صادر نمیکرد. سردار اسکند مومنی به خبرگزاری ایسنا گفته است: «قانون میگوید اگر خودرویی را سازمان استاندارد و محیط زیست تایید کردند، پلیس باید آنرا شمارهگذاری کند. اما به صراحت باید بگویم اگر دست من بود هیچ وقت اجازه نمیدادم خودرویی مانند پراید یا وانت پیکان و وانت نیسان به دلیل داشتن بیشترین کشتههای تصادفات و ایمنی بسیار پایین شمارهگذاری شوند.» خودرو پراید، محصول شرکت سایپا، سال گذشته در رده بندیهای کیفی خودروهای تولیدی در ایران همواره پراید در قعر جدول این رده بندی قرار داشته است. آقای مومنی ادامه داده است: «دو خودرو در یک مسیر تصادف میکنند، یکی خودرو استانداردی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت که تلفاتی نمیدهد و دیگری خودرویی با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت اما کشته میدهد و این یعنی تفاوت ایمنی در خودرو.» سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در تصادفات راندگی در ایران جان خود را از دست دادند که البته این آمار سه هزار نفر کمتر از تلفات جادهای سال ۱۳۸۹ در ایران بوده است. آقای اسکندی افزوده که تلفات جادهای در ایران در سال جاری نیز کاهش پیدا کرده و از ابتدای سال جاری تا آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۴ درصد کمتر شده است. برخی کارشناسان، ساختار و وضعیت جادههای ایران را نیز از عوامل موثر در آمار تلفات جادهای در این کشور میدانند. رئیس پلیس راهور ناجا نیز گفته که ۲۱۸۳ نقطه حادثهخیز در ایران وجود دارد که پلیس خواهان رفع و اصلاح آن از سوی مسئولان مربوطه شده است. 6 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی، ۱۳۹۱ سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد طی هشت ماه نخست امسال بیش از ۱۴ هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. به گزارش ایسنا، حدود ۸۰ درصد کشته شدگان تصادفات طی هشت ماه نخست امسال در تصادفات برون شهری جان باخته اند. آمار کشته شدگان سوانح رانندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی حدود ۵/۸ درصدی را نشان میدهد اما از آن طرف آمار مجروحان تصادفات رانندگی در ایران در مدتی مشابه ۶/۷ درصد افزایش یافته است. بیشترین آمار کشته شدگان سوانح رانندگی در میان استانهای ایران نیز به استان تهران با ۱۱۰۲ کشته تعلق دارد و استانهای فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۱۰۷۸ و ۱۰۴۸ پس از تهران در این آمار قرار گرفتهاند. کمترین آمار نیز مربوط به استان خراسان جنوبی با ۱۵۶ کشته در سوانح رانندگی ست. آمار کشته شدگان در سوانح رانندگی در ایران یکی از بالاترین آمارها در میان کشورهای جهان به شمار میرود و طی ۱۱ سال گذشته ۲۷۰ هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادهاند. 5 لینک به دیدگاه
Lean 56968 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی، ۱۳۹۱ من پلیس راه خدمت کردم به شخصه تصادف های زیادی دیدم هیچ وقت نبوده که یک طرف تصادف پراید باشه و خونی نریخته باشه 3 لینک به دیدگاه
The Developer 5478 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی، ۱۳۹۱ با توجه به قیمت گزاف سایر اتومبیل هاُ یک کارگر ساده که ماهی 500ت حقوقشه چه ماشینی میتونه بخره که ایمن باشه؟ تازه همین پول پراید رو هم با هزارتا وام و قرض و قول میتونه جور کنه ... از ریشه خرابیم! 2 لینک به دیدگاه
Jafar Alishah 6341 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی، ۱۳۹۱ با توجه به قیمت گزاف سایر اتومبیل هاُ یک کارگر ساده که ماهی 500ت حقوقشه چه ماشینی میتونه بخره که ایمن باشه؟ تازه همین پول پراید رو هم با هزارتا وام و قرض و قول میتونه جور کنه ... از ریشه خرابیم! دقيقا منم همين نظر رو دارم ولي بايد مثل دور زدن تحريم ها ملت هم پرايد رو دور بزنن 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده