رفتن به مطلب

عکاسی در سرمای منفی 25 درجه چه بلایی سر یک دوربین دیجیتال می‌آورد!


ارسال های توصیه شده

دوربین‌های جدید کامپکت با قابلیت دوام در شرایط آب و هوایی نامناسب و دوربین‌های با امکانات بالا اغلب دارای خصوصیتی به نام “مقاوم در برابر یخ زدگی” هستند که شاید به آن در دفترچه گارانتی و یا راهنمای آن برخورده‌اید.

 

اگر شما در محیطی کاملا سرد زندگی نمی‌کنید (یا دوربینتان را داخل یک یخچال فریزر آویزان نمی‌کنید) احتمالا شرایطی که حتی به دوربین‌های معمولی هم آسیب برساند را تجربه نکرده‌اید ،اما عکاس سوئیسی Alessandro Della Bella این شرایط را تجربه کرده است.

boafyc8r86tikrr370i4.jpg

چیزی که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید اثر محیط بر یکی از دوربین‌های وی درهنگام عکسبرداری در دمای پایین است. او در تاریخ ۱۲/۱۲/۲۰۱۲ در پروژه یک روز بر روی زمین شرکت کرد، پروژه‌ای که هدفش مستندسازی حیات در گوشه و کنار جهان در یک روز بود. وی تصمیم گرفت ویدئویی از گذشت زمان در آسمان شب در طی دو شب در کوه‌های Piz Corvatsch و Piz Nair تهیه کند جایی که دمای هوا در آن و در این دو شب به ترتیب -۲۵ و-۱۵ درجه سانتیگراد بود.

 

wlre8tpcojkzif1bapr.jpg

 

 

wztzxfwrt1litwmibhn.jpg

 

8dncdjcquj768uasv7c.jpg

 

n3vk05jes5gr2rlfhmrq.jpg

Alessandro در مدت این ۴۸ ساعت ۱۰ هزار عکس از ستاره‌ها در بالا و دره درپایین گرفت، وی به طور همزمان از ۵ دوربین DSLR برای گرفتن نمونه‌ها استفاده می‌کرد. این DSLR ها بدون آسیب از این پروژه نجات پیدا کردند و کار خود را به خوبی انجام دادند.

لینک به دیدگاه

msx0jlhwrgtoit9bo9ax.jpg

 

peknkdo42bt95dpfle17.jpg

 

7pbwomc4hfdfndt7jz3.jpg

 

vxf3v9l5jsbj17qw8br.jpg

البته اگرچه دوربین‌ها جان سالم به‌در بردند اما سرمای شدید مشکلاتی هم برای Alessandro ایجاد کرد. او مجبور بود تعداد بیشتری لنز همراه خود بیاورد. هر زمان که یکی از لنزها یخ می‌زد، او آن را تعویض می‌کرد و یخ آن را با قراردادن آن در مقابل آتش آب می‌کرد تا مجددا قابل استفاده شود.

 

وی هچنین می‌گوید در این شرایط بزرگترین مشکل، باتری‌ها بودند. هر باتری یک تا ۲ ساعت بیشتر دوام نمی‌آورد، بنابراین باید مرتبا تعویض و شارژ مجدد می‌شدند. این عکسها نشان‌دهنده چیزی است که شرکت‌های سازنده از آن با نام دوربین‌های مقاوم در برابر یخ‌زدگی یاد می‌کنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...