رفتن به مطلب

۱۱ گرایش فناوری در سال ۲۰۱۳ را دریابیم!


moein.s

ارسال های توصیه شده

سال ۲۰۱۲ پایان دنیا نیست! لطفا این توهم را از ذهن خود بیرون بیاورید، بلکه این‌ سال‌ها زمان اوج

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است. فناوری که لحظه به لحظه گسترش و عمیق می‌شود و هر روز کار و فعالیت را برای ما ساده‌تر می‌کند. پس سال ۲۰۱۲ پایان دنیا نیست! بلکه می‌خواهیم گرایش (Trends) فناوری‌ها را در سال ۲۰۱۳ بررسی کنیم. البته شاید هم‌اکنون این فناوری‌ها وجود دارند و سال آینده فقط شاهد سعود چشمگیر آنها خواهیم بود. زیرا هم‌پوشانی زیادی در این زمینه مشاهده می‌شود. اما هیچ‌کس از آینده خبر ندارد و تنها می‌توان براساس اطلاعات موجود پیش‌بینی کرد.

w23ttl4adxw6l4aey0d8.jpg

لانس اولانوف (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)، سردبیر وب‌سایت مشیبل در آخرین مقاله خود به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اشاره کرده است. در اینجا به گوشه‌ای از این فناوری‌ها می‌پردازیم.

 

۱- انقلاب صفحه دوم توسط گوشی‌های هوشمند

 

wtcs30nnht4jrcv3cp2.jpg

بیش از ۸۰ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در حال تماشای تلویزیون نیز از وسیله خود استفاده می‌کنند و از این میان ۵۱ درصد در حین تماشای تلویزیون از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و پروفایل خود را بروز می‌کنند. ۲۴ درصد از این افراد را کاربران فیسبوک تشکیل می‌دهند. (گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

 

این طور بنظر می‌رسد، در سال ۲۰۱۳ بسیاری از کاربران هم‌زمان دو تصویر را مشاهده کنند. این مساله اصلا هم بد نیست در واقع مشاهده می‌کنیم که کاربران در سال جدید هفت روز هفته و هر ۲۴ ساعت با گوشی خود در ارتباط هستند و فقط باید روشی برای استفاده از این زمان زیادی پیدا شود زیرا بیشتر آن صرف تفریح می‌شود،

 

۲- دستگاه‌های انعطاف پذیر

 

jypxy6p161zbwbghz7d.jpeg

 

وقتی که رایانه، تلویزیون، تبلت و حتی صفحه گوشی موبایل خود را نگاه می‌کنم به این فکر می‌کنم آیا ممکن است از این هم باریکتر و نازکتر و حتی انعطاف‌پذیرتر شوند!؟خبر خوب این است که هم اکنون به این تکنولوژی رسیده‌ایم و خبر خوبتر اینکه سال ۲۰۱۳، سال تولید انبوه این دست از گوشی‌ها است. بدون شک گوگل، اپل، سامسونگ و اچ‌تی‌سی از پیشگامان تولید این مدل گوشی هستند.

لینک به دیدگاه

۳- پیشرفت گزارش‌گری

 

1209lvf1ncef5m9vhd53.jpg

 

چه بسیار وبسایت‌های جدید خبری که فعالیت خود را با به کار بردن «به نقل از منابع آگاه» در سال ۲۰۱۲ آغاز کردند. این منابع آگاه در واقع مطالب منتشر شده در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است که صحت آنگاه مورد تایید واقع شده و به دنبال آن سبب انتشار اخبار به ظاهر کوچک و بی‌اهمیت شده ! اخباری که چند لحظه پیش از لایک، بازتوییت و انتشار شما منتشر شدند. سال ۲۰۱۳ شاهد ظهور منابع خبری بیشتر و انتشار سریعتر این اخبار در رسانه‌های اجتماعی هستیم.

 

۴- انبوهی از اطلاعات

 

5oy89mix4ig393if72b.jpg

 

به لطف اینترنت و پیشرفت‌های گوشی همراه و فناوری‌های وب، انبوهی از اطلاعات ما در اختیار شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها قرار گرفته و در سال ۲۰۱۳ شاهد به اوج رسیدن این کسب اطلاعات از جانب شرکت‌ها هستیم.

 

این اطلاعات غربال شده و بسیاری از آنها بدون استفاده می‌ماند و به جای آن اطلاعات جدیدی بدست می‌آید که برای تولید محصولات جدید بسیار ضروری می‌باشند. اطلاعات توسط دانشمندان و محقیق تحلیل داده بررسی شده و برای پیشرفت بشریت به کار می‌روند. اطلاعاتی که هرگز فکر نمی‌کردید برای شرکت‌ها مهم باشند و یا قابل استفاده باشند. در اینجا تکنیک‌های داده‌کاوری و تحلیل داده‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند.

لینک به دیدگاه

۵- پایان استفاده از نام‌های ناشناس

 

gm14r92ktxucnrzpdvic.jpg

 

دور و زمانه استفاده از نام‌های ناشناس یا غیر‌واقعی چون JooJoo ، Yassseeer و … و یا استفاده از عکس یک گوسفند یا تصویری از ماه روی به عنوان پروفایلتان، به پایان رسیده است. امروزه با پیشرفت ارتباطات اجتماعی و نزدیک‌تر شدن افراد به یکدیگر به نوعی این احساس می‌شود که هرچه فرد خود را واقعی‌تر معرفی کند سبب پیشرفت بهتر او و کسب اعتماد دیگران نسبت به وی می‌شود.

سال ۲۰۱۳ شاهد از بین رفتن این اشخاص غیرواقعی در دنیای مجازی هستیم.

 

۶- پایان حریم خصوصی

 

y4caetghkywu6lzyu2g.jpg

هم زمان با پایان استفاده از نام‌های غیرواقعی باید شاهد پایان حریم خصوصی نیز باشیم. شما می‌توانید موقعیت جغرافیایی، کارهایی که می‌کنید، مهارت‌هایی که دارید و حتی بعضی تصاویرتان را کاملا امن نگه دارید اما به شرط آنکه اصلا در اینترنت و یا بهتر رسانه‌های اجتماعی فعالیتی نکنید.

همانطور که می‌بینیم بسیاری از وب‌سایت‌هایی که در آنها ثبت نام می‌کنید اطلاعاتی از شما می‌گیرند و آنها را به صورت عمومی و یا بین دوستان منتشر می‌کنند. در هر صورت حریم خصوصی شما نقض می‌شود.

حرف مرا باور نمی‌کنید؟ این مقاله را که به چگونگی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اشاره دارد را مطالعه کنید.

لینک به دیدگاه

۷- پایان استفاده از رایانه‌های رومیزی

 

l2cad96qh0o1q407ml.jpg

 

فروش رایانه‌های رومیزی یا همان کامپیوترها از سال ۲۰۰۶ سیر نزولی به خود گرفت (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
). به زودی شاهد آن خواهیم بود که لب تاب‌ها که قابلیت جابجایی داشته و حجم کمتری نسبت به رایانه‌های رومیزی اشغال می‌کنند، جایگزین آنها شده و دیگر خبری از روشن کردن دکمه پاور کیس و مانیتور نخواهد بود!

 

 

۸- چاپگرهای سه‌بعدی

 

vgja60f9w6s7towqvi.jpg

 

بله واقعیت دارد. این چاپگرها جسم واقعی تصویر سه بعدی آنچه در رایانه می‌بینید را برای شما ساخته و به شما تحویل می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم حتما صفحه چاپگرهای سه بعدی وبسایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را ببینید.

لینک به دیدگاه

۹- تکنولوژی درهم تنیده

 

6pmsaanb2l1phecbhp3j.jpg

 

در گوشی‌های هوشمند جدید شاهد استفاده از فن‌آوری ارتباط حوزه نزدیک (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)خواهیم بود. هرچند که این فن‌آوری هم‌اکنون وجود دارد ولی فقط برای آی‌فون۵ ساخته نشده است! بلکه اندروئد ۴ به بالا نیز دارای آن هست. NFC که اطلاعاتی از هر وسیله را در خود دارد شاید از این پس در قطب‌نماها، دستگیره درها و حتی پیاده روها نیز به کار رود.

 

 

۱۰- علاقه به بودجه‌گیری جمعی

 

در دنیای اینترنت برای ایجاد یک سرویس و یا سایت جدید نیازی به سرمایه هنگفت نیست، بنابراین برای دریافت بوجه نیز از شیوه بودجه‌گیری‌جمعی (crowdfunding) استفاده می شود. سال ۲۰۱۳ سال رشد استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهایی است که بر اساس علاقه و فعالیت کاربران و طرفدارانشان رشد می‌کنند و قدرت‌مند می‌شوند. (اطلاعات بیشتر در خصوص این شرکت‌ها

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

 

11- قیام ربات‌ها

 

7hr233nloax0frs2b1c2.jpg

 

در ۵ سال گذشته خبر خاصی در خصوص روبات‌ها و کمکشان با کارهای خانه در زندگی انسان نشنیده‌ایم، اما پس از انتشار روبات جادویی رودنی بروکس (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) باید شاهد اخبار پیشرفت‌های چشمگیر صنعت روباتیک آن هم از جانب آسیا و شرکت‌های هوندا، تویوتا باشیم.

 

 

به نظر شما کدام یک از فناوری‌های ذکر شده بیشتر توسعه می‌یابند؟

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...