رفتن به مطلب

بیوگرافی فریدا کالو


fanous

ارسال های توصیه شده

فریدا کالو

 

نقاشی که پرتره خود را موضوع تابلوهایش قرار میداد: بدون سانسور.

او گفته است که :"من خودم را نقاشی میکنم چون بهترین شناخت را از خودم دارم."

تابلوهای او مثل دفتر خاطراتش هستند.

او در سال 1907 در مکزیکو سیتی بدنیا آمد.

او سومین دختر گیلرمو و ماتیلدا کالو بود.

زندگی او پر ازیک سری ضربه های شدید روحی و جسمی است.

در 6 سالگی به فلج اطفال مبتلا شد که منجر به لنگیدن او گشت.

در 1922 دیگو ریورا نقاش مشهور که درآن دوره متاهل بود را ملاقات کرد و سخت شیفته او شد ولی نمیدانست چطور با این احساسات کنار بیابد.

در 1925 هنگامی که سوار اتوبوس بود بواسطه یک تصادف وحشتناک پای راست و لگن خاصره اش آسیب دید که باعث شد که نتواند صاحب فرزند شود.

او در 1928 دوباره دیگو ریورا را ملاقات کرد و سخت عاشقش شد و با هم ازدواج کردند.هرچند که فریدا به خاطر رابطه دیگو با زنان دیگر رنج زیادی را تحمل میکرد.

فریدا بعدها گفته بود که : "من از دو تصادف مصیبت بار رنج کشیدم . یکی تصادف ماشین که مرا خورد کرد و دیگر تصادف، دیگو است."

فریدا دربقیه زندگیش از مشکل پا رنج میبرد بطوریکه قانقاریا منجر به قطع پایش شد.وزنش بطور بدی کاهش یافت و برای ماهها در بستر افتادو تقریبا مجبور بود که غذا بخورد.

نقاشیهای فریدا بی نظیر هستند بخاطر ثبت بسیاری از احساساتی که بشر در دوران زندگی میتواند تجربه کند آنهم تنها در یک نقاشی! اگرچه که نقاشیهای او حتی بی نظیر تر هم هستند چون احساساتی رو که بسیاری از زنها تجربه میکنند بخوبی بیان مینمایند.

فریدا به خاطر دخل و تصرف نکردن در واقعیت وجودیش که به تصویر میکشد به عنوان یکی از نقاشان مونث پیشرو زمان خودش شناخته شده است.

یکبار یک منتقد درباره او گفت: " فریدا شروع به کار بر روی مجموعه ای شاهکار کرد که اصلا در تاریخ هنر نقاشی بی سابقه بود بطوریکه کیفیت زنانه حقیقت، واقع گرائی ، سنگدلی و رنج را آشکار کرد.هرگزقبلا زنی ، مثل فریدا چنین شاعرانگی پر از رنجی رو بر روی بوم بجای نگذاشته است."

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...