رفتن به مطلب

نسل جدید پورشه 911


ارسال های توصیه شده

[h=1] کررا چهار‌چرخ متحرک معرفی شد

[/h]

با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه 911 معلوم شد باز هم استایل طراحی و پیکره اصلی 911 ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است

هفت صبح: با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه 911 معلوم شد باز هم استایل طراحی و پیکره اصلی 911 ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است.

 

118797_795.jpg

 

حتما شما هم هرگاه نام پورشه را می‌شنوید، تصویر مدل 911 را در ذهن خود تداعی می‌کنید! زیرا 911 یکی از جاودانه‌ترین مدل‌های پورشه بوده و همواره استایل یک پورشه ناب و اصیل را به نمایش گذاشته است. اگر مدل‌های مختلف 911 را از ابتدای تولید تا‌کنون مشاهده کنید متوجه خواهید شد که شمایل کلی این خودرو در این سال‌ها تغییر چندانی پیدا نکرده و همواره سعی شده تا چهره اصیل آن دست نخورده باقی بماند. مدل‌های 911 همیشه با آخرین تکنولوژی‌های روز به بازار عرضه می‌شوند و شکی نیست که جزو بهترین‌های صنعت خودروسازی هستند.

 

با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه 911 معلوم شد که باز هم استایل طراحی و پیکره اصلی 911 ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است. هرچند که در نمای ظاهری هم، افزایش 100 میلیمتری فاصله محورها و همچنین انجام تغییرات جزئی در طراحی چراغ‌ها، سپرها و اسپویلر عقب کاملا مشهود است و بدین‌ترتیب مشخص می‌شود که ‌این بار پورشه سعی کرده است ضمن حفظ سنت‌ها، دستی هم بر چهره همیشگی مدل 911 بکشد.

 

118798_824.jpg

 

فرم سپر جلو به کلی تغییر کرده است و به نظر می‌رسد چراغ‌های دایره‌ای شکل سابق، کمی ‌بیضی مانند شده‌اند. چراغ‌های LED Day Light نیز از دو طرف ورودی‌های هوا به سمت گوشه سپر، پیشروی کرده‌اند و با این تفاسیر، نمای جلوی 911، پهن‌تر و خوابیده‌تر از قبل به نظر می‌رسد. البته فرم ورودی‌های هوا در مدل‌های جدید چهار چرخ متحرک، متفاوت از مدل‌های دیفرانسیل عقب است. اولین نکته‌ای که در نمای جانبی توجه شما را به خود جلب می‌کند، ملایم شدن زاویه قوس سقف نسبت به مدل قبلی 911 بوده که پنجره عقب نیز با شیب کمتری در امتداد آن به سمت انتهای خودرو کشیده شده است و شما را به یاد اتومبیل‌های فست بک می‌اندازد. آینه‌های جانبی هم تغییر کرده و مانند همان نمونه‌ای است که روی مدل‌های جدید پورشه نصب می‌شود. در قسمت عقب نیز سعی شده است تا با طراحی مجدد اسپویلر متحرک عقب و تغییر در زاویه شبکه‌های آن، حالت آیرودینامیکی مناسب‌تری جهت هدایت هوا به سمت عقب ایجاد شود و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، چراغ ترمز سوم نیز به جای قسمت فوقانی اسپویلر، در میان شبکه‌های خروجی هوا جاسازی شده است. چراغ‌های عقب، فرم سه‌گوش خود را حفظ کرده‌اند، با این تفاوت که ابعاد آن بسیار باریک‌تر شده و در نور‌پردازی آنها از سیستم LED خطی استفاده شده است. ضمنا در مدل‌های چهار چرخ متحرک، چراغ‌های عقب با یک چراغ خطی قرمز‌رنگ به هم متصل شده‌اند. همچنین مشتریان نسل جدید کررا می‌توانند چهار مدل رینگ 20 اینچی را برای این مدل سفارش دهند. وزن بدنه 911 که از آلومینیوم و فولاد ساخته شده، 45 کیلوگرم نسبت به قبل کاهش یافته و ضریب آیرودینامیکی آن نیز بهبود چشمگیری یافته است. مشتریان این نسل از 911 می‌توانند دو مدل کیت اسپورت را برای بدنه سفارش دهند که اولی شامل اسپویلر و سپر اسپورت بوده اما مدل دوم آن تکمیل‌تر است، شباهت زیادی به کیت 911 GTR دارد. کمپانی پورشه برای بدنه نسل جدید این خودرو، چهار رنگ استاندارد، هفت رنگ متالیک و همچنین سه رنگ ویژه سفارشی را ارائه می‌دهد. در داخل کابین نسل جدید 911، تغییرات زیادی به چشم می‌خورد که سبک طراحی داخلی مدل‌های جدیدتر پورشه یعنی کاین 2011 و پانامرا را در ذهن شما تداعی می‌کند. ارتفاع داشبورد کاهش یافته و در عوض، طول کنسول مرکزی و تعداد کلیدهای قرار گرفته روی آن افزایش یافته است و از این لحاظ بی‌شباهت به کنسول پانامرا نیست. غربیلک فرمان نیز دقیقا از همان نمونه‌ای بوده که در مدل‌های جدید به صورت استاندارد استفاده می‌شود و کار کردن با پدل شیفترهای آن، چندان ساده و کاربردی نیست! البته شما می‌توانید غربیلک فرمان اسپورت و جدید پورشه را برای این مدل هم سفارش دهید که پدال‌های تعویض دنده در پشت آن قرار گرفته‌اند و خبری از کلیدهای کنترلر روی آن نیست! در کل، سبک طراحی داخلی علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های اسپورت، لوکس‌تر از قبل شده و به لطف افزایش فاصله محورها، فضای پای سرنشینان نیز بیشتر شده است البته هنوز هم ردیف عقب برای بزرگسالان و به خصوص افراد بلند قد، راحت و جادار نیست. ابعاد سانروف نیز بسیار عریض‌تر از نسل قبل شده و حتی می‌توان مدل پانورامیک (شیشه‌ای) آن را سفارش داد. مشتریان می‌توانند برای پوشش چرم کابین این خودرو یکی از 9 رنگ پیشنهادی را انتخاب کنند که دو رنگ قرمز کررا و قهوه‌ای اسپرسو فقط برای پوشش چرم طبیعی در نظر گرفته شده است.

 

118799_956.jpg

 

نسل نوین 911 از لحاظ فنی دچار تحولات شگرفی شده است و جالب اینجاست که مصرف سوخت هر دو مدل کررا و کررا S از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر، تجاوز نخواهد کرد و تولید گازهای گلخانه‌ای نیز تا 16 درصد در این مدل‌ها کاهش یافته است. جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک PDK برای هر دو مدل کررا و کررا S (دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک) قابل سفارش بوده و سیستم فرمان جدید الکترومکانیکی به کار گرفته شده در این مدل‌ها، علاوه بر افزایش میزان دقت فرمان‌پذیری، نقش موثری را در کاهش مصرف سوخت ایفا می‌کند. لازم به ذکر است که جعبه دنده PDK پورشه یکی از بی‌نقص‌ترین گیربکس‌های دنیا بوده و دنده‌ها را با کمترین تاخیر تعویض می‌كند که البته از این گیربکس در مدل کاین استفاده نشده است.

 

118800_359.jpg

 

کررا جدید از یک پیشرانه 6 سیلندر 3.4 لیتری بوکسور (طبق معمول در قسمت عقب خودرو) بهره برده که قادر است قدرتی معادل 350 اسب بخار را تولید کند و با انتشار 194 گرم/کیلومتر CO2 عنوان اولین اتومبیل اسپورت پورشه با میزان انتشار کمتر از 200 گرم/کیلومتر دی اکسید کربن را کسب کرده است. میانگین مصرف سوخت کررا برابر 8/2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. کررا S نیز از یک پیشرانه شش سیلندر 3/8 لیتری برخوردار است که تولید 400 اسب بخار را برای این مدل مهیا ساخته است. مصرف سوخت این مدل برابر 8/7 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و میزان انتشار دی اکسید‌کربن آن، 205 گرم/کیلومتر است. شتاب اولیه مدل‌های جدید کررا 4 و 4S کوپه به ترتیب برابر 4/9 و 4/5 ثانیه بوده که ‌این اعداد برای مدل‌های کابریولت برابر 5/1 و 4/7 ثانیه است. البته علاوه بر پکیج اسپورت Chrono که شتاب‌گیری را تا 2/0 ثانیه کاهش می‌دهد، آپشن دیگری برای مدل‌های S و 4S با نام PowerKit در نظر گرفته شده که قدرت را تا 30 اسب بخار افزایش می‌دهد.

 

118801_249.jpg

 

کمپانی پورشه برای مدل 911 جدید خود از سیستم‌های هوشمند کنترل پایداری مختلفی استفاده کرده که از جمله آنها می‌توان به سیستم مدیریت فعال شاسی PDCC و همچنین سیستم ثبات چرخش فعال اشاره کرد. این سیستم که برای اولین‌بار در کاررا مورد استفاده قرار گرفته است، آستانه تحمل نیروی جانبی (G) را افزایش داده و موجب می‌شود که پیچ‌ها را با حداکثر سرعت ممکنه و اعتماد به نفس بیشتری پشت سر بگذارید. هندلینگ 911 همیشه بی‌نظیر و مثال‌زدنی بوده و به لطف سیستم تعلیق فوق‌العاده خشکش همواره مانند یک خزنده به زمین می‌چسبد! اما این ویژگی در مدل‌های چهار چرخ متحرک Carrera 4 و Carrera 4S تشدید می‌‌شود و دیگر نگران منحرف شدن قسمت عقب خودرو نخواهید بود. نکته منفی در خصوص 911 این است که صدای منبع اگزوز آن مانند مدل‌های هشت سیلندر کاین یا پانامرا چندان جذاب و غرنده نبوده و فقط در دورهای بالا صدایی زوزه‌کشان، مانند توفان را از خود خارج می‌کند. البته مشتریان می‌توانند برای این نسل از 911 کیت اگزوز اسپورت را سفارش دهند که صدای خشن‌تری دارد اما باز هم راضی‌کننده و دلچسب نیست

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...