رفتن به مطلب

انواع نژاد سگ


mani24

ارسال های توصیه شده

AffenPinscher

 

affenpinscher6.jpg

 

 

 

نژاد آفن پینچر

 

توضیحات:

 

آفِن پینچِر سگ کوچکی است به همراه پوشش ضخیم و موهای بلند در سرتا سر صورتش.رفتارش مانند تریرهای کوچک است. آسیب پذیر نمی باشد. دارای جثه گرد ، سینه عمیق ، گردن کوتاه و چشمهای گرد وسیاه می باشد. دمش را به حالت افراشته نگاه می دارد. گوشها نوک تیز و کاملاً برافراشته اند. معمولاً به رنگ سیاه و خاکستری تیره می باشد اما رنگ سرخ و قهوه ای نیز مورد قبول است.

 

affenpinscher1.JPG

 

خلق وخو :

 

خصوصیات رفتاری آفِن پینچِر به تریرها شبیه می باشد اما بر خلاف آنها با سایر سگها و حیوانات خانگی کنار می آید خصوصاً اگر از سنین پایین با آنها بزرگ شود. شجاع ، لجباز ، بازیگوش و شلوغ است. یک مدافع نترس. بسیار احساساتی و جذاب. از بودن در کنار اعضای خانواده لذت می برد. آموزشهای او باید با دقت و حوصله انجام گیرد. کارهای معمولی را خیلی سریع می آموزد. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. نسبت به غذا و وسایل بازیش حالت دفاعی دارد. به شرط آنکه دما بالای 20 درجه باشد به کوهنوردی علاقه دارد. غالباً پارس می کند. بیشتر برای خانواده های شلوغ و پر جنب و جوش پیشنهاد می شود.

 

وزن و ارتفاع :

 

وزن در نرها: (3- 3.36) کیلوگرم ، وزن در ماده ها: (3- 3.36) کیلوگرم ارتفاع در نرها: (25-28) سانتیمتر ، در ماده ها: (25-28) سانتیمتر

 

affenpinscher10.jpg

 

مشکلات سلامتی :

 

اصولاً بیماری و مشکل خاصی ندارد اما مانند سایر سگهای صورت پهن در آب و هوای گرم به مشکل تنفسی بر می خورد.

 

affenpinscher11.jpg

 

شرایط نگهداری:

 

آفِن پینچِر برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد. اصولاً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد. این نژاد نسبت به گرمای هوا حساسیت دارد و گرما به پوشش آن آسیب می رساند.

 

فعالیت بدنی :

 

اگرچه یک سگ کوچک و پر انرژی است اما بازی کردن در داخل خانه نیازهای بدنی او را تأمین می نماید. آنها همچنین به پیاده روی و دویدن در فضای آزاد علاقه دارند.

 

affenpinscher13.jpg

 

طول عمر :

 

حدود 10-12سال.

 

 

آراستن:

 

موهای ضخیم آفِن پینچِر را نباید هرگز کوتاه کرد چراکه برای سالهای زیادی آسیب می بیند. باید بصورت هفتگی شانه و برس کشیده شود. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می باشد.

 

affenpinscher2.jpg

 

تاریخچه :

 

هیچ منبع موثقی در مورد منشأ این نژاد وجود ندارد. این نژاد احتمالاً نشعت گرفته از سگهای تیپ تریر و Brussels Griffon می باشد. ابتدا از آن در مزارع بعنوان شکارچی موش استفاده می شد. این نژاد در دهه 18 و 19 میلادی در بین مردم بعنوان یک حیوان خانگی شناخته و محبوب شد.

 

گروه : سگهای عروسکی

 

affenpinscher4.jpg

 

affenpinscher5.jpg

 

affenpinscher7.jpg

 

affenpinscher8.JPG

 

affenpinscher9.jpg

 

__________________

لینک به دیدگاه

Afghan Hound

 

 

afghan_hound1.jpg

 

نژاد افغان هوند

 

توضیحات:

 

اَفغان هاند یک سگ شکاری اشرافی می باشد دارای جثه ای بلند و سر باریک و کشیده است. بینی سیاه ، چشمها تیره و بادامی شکل و گوشها بر روی سر افتاده است. گردن بلند و قدرتمند ، پاها بلند وصاف و در انتها بزرگ و پوشیده از مو می باشد. دم دارای یک فر در انتها است اما بصورت حلقه در پشت بدن حیوان قرار نمی گیرد. موهای بلند وابریشمی آن تقریباً در هر رنگی خصوصاً شنی یافت می شود.

 

afghan_hound10.JPG

 

خلق وخو :

 

سگی است با ابهت و گاهی اوقات گوشه گیر و نجوش اما بسیار شیرین. باوفا ، پر محبت و حساس. باید با مهربانی آموزشها را به او آموخت. به او لقب "شاه سگها" را داده اند. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. با غریبه ها خو نمی گیرد و نسبت به تازه واردان مهاجم می باشد.

 

[TABLE=class: cms_table_ncode_imageresizer_warning, width: 394]

[TR]

[TD=class: cms_table_td1, width: 20]wol_error.gif[/TD]

[TD=class: cms_table_td2]جهت دیدن عکس با اندازه واقعی اینجا را کلیک کنید.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

afghan_hound11.JPG

 

وزن و ارتفاع :

 

وزن در نرها: (26-34) کیلوگرم ، وزن در ماده ها: (26-34) کیلوگرم

ارتفاع در نرها: (68-73) سانتیمتر ، در ماده ها مقداری کمتر.

 

مشکلات سلامتی :

 

اصولاً سگ سالمی است اما تحمل درد را ندارد و با کوچکترین دردی از خوردن غذا اجتناب می کند.

 

afghan_hound2.jpg

 

شرایط نگهداری:

 

برای نگهداری در آپارتمان مناسب نمی باشد ، در داخل خانه آرام است و به فضای آزاد برای زندگی نیاز دارد (مانند مزرعه). این نژاد می تواند داخل یا خارج خانه زندگی کند اما خوابیدن را در داخل خانه ترجیح می دهد.

 

afghan-Hound13.jpg

 

فعالیت بدنی:

 

این نژاد همانقدر که به دویدن در فضای باز علاقه دارد ، پیاده روی های طولانی را نیز دوست دارد. حداقل به 30 دقیقه ورزش و فعالیت بدنی در روز نیازمند است.

 

[TABLE=class: cms_table_ncode_imageresizer_warning, width: 431]

[TR]

[TD=class: cms_table_td1, width: 20]wol_error.gif[/TD]

[TD=class: cms_table_td2]جهت دیدن عکس با اندازه واقعی اینجا را کلیک کنید.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

afghan_hound3.jpg

 

طول عمر:

 

حدود 14سال.

 

 

آراستن:

 

موهای بلند و سخت آن به آراستن زیادی نیاز دارد. اگر برای نمایش برده می شود باید هفته ای یکبار استحمام شود. در بین حمام ها هنگامی که موها خشک است از شانه زدن خودداری کنید چراکه باعث آسیب رساندن و گره خوردن بیشتر موها می شود. ریزش مو در این نژاد متوسط است.

 

afghan_hound4.jpg

 

تاریخچه:

 

این نژاد دارای قدمت باستانی می باشد نام او بارها در پاپیروس های مصر باستان و نقاشی او بر روی قبرهای شمال افغانستان مربوط به 4هزار سال پیش به کثرت یافت شده است در طول قرون متوالی اصالت خود را حفظ کرده است. در اوایل قرن حاضر به اروپا راه یافت. از او بعنوان چوپان و شکارچی بز ، آهو و حتی گرگ استفاده می شده است. بخاطر ظاهر زیبا و فریبنده اش در اروپا و انگلستان بعنوان یک حیوان اشرافی نگهداری می شود.

 

گروه : سگهای تازی

 

 

afghan_hound5.jpg

 

afghan_hound6.jpg

 

afghan_hound9.jpg

لینک به دیدگاه

Basenji

 

 

basenji1.jpg

 

نژاد باسِنجی

 

توضیحات:

 

باسِنجی سگی کوچک ، عجیب و غریب و باهوش است. دارای پوشش صاف و درخشان به رنگ سیاه - قهوه ای و قهوه ای - سفید می باشد. معمولاً نوک پاها ، سینه و نوک دم سفید می باشند. دارای کمر صاف ، پاهای بلند و پیشانی چین خورده است (پیشانی چین خورده چهره ای همیشه نگران به باسِنجی داده است). گوشها نوک تیز و برافراشته و دم فر خورده می باشد. برخلاف سایر سگها ، ماده باسِنجی تنها یک بار در سال فحل می شود (تنها یک بار در سال جفتگیری می کند).

 

basenji10.JPG

 

خلق وخو:

 

باسِنجی سگی است هوشیار ، پر محبت ، نیازمند توجه ، پر انرژی و شجاع. به بازی کردن علاقه زیادی دارد و حیوان مناسبی برای نگهداری در خانه است. بسیار باهوش است و آموزشها را به خوبی فرا می گیرد و علاقه دارد تا صاحبش را خشنود سازد. برای نگهداری در کنار سایر حیوانات خانگی پیشنهاد نمی شود. رابطه بهتری با بزرگسالان دارد. آب و هوای مرطوب را دوست ندارد. باید همیشه مقداری اسباب بازی جهت جویدن در اختیارش قرار داد. باسِنجی زیاد پارس نمی کند اما جست و خیز زیادی دارد.

 

basenji13.jpg

 

وزن و ارتفاع :

 

وزن در نرها: (10-12) کیلوگرم ، در ماده ها: (9-11) کیلوگرم

ارتفاع در نرها: (41-43) سانتیمتر ، در ماده ها: (38-41) سانتیمتر

 

basenji2.jpg

 

مشکلات سلامتی :

 

بیماریهای کلیوی که باید سریعاً در هنگام مشاهده مورد معالجه قرار گیرد ، مشکلات چشمی و بیماریهای روده قابل ذکر می باشد.

 

basenji3.jpg

 

شرایط نگهداری:

 

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرط آنکه در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشد. در داخل خانه بسیار پر جنب و جوش است و یک حیاط کوچک برایش مناسب می باشد. اگر در گروه های دو یا سه تایی نگهداری شوند بسیار خوشحال خواهند بود. باسِنجی ها هرگز با یکدیگر نمی جنگند.

 

فعالیت بدنی:

 

به ورزش و فعالیت روزانه نیاز دارد و اگر صاحبش به این مسئله توجه نکند باسِنجی خیلی سریع چاق و تنبل خواهد شد.

 

basenji4.jpg

 

طول عمر:

حدود 10 الی 12 سال

 

basenji5.jpg

 

آراستن:

 

باسِنجی همانند گربه خود را می لیسد و هرگز بوی نامطبوع از او به مشام نمی رسد. به آراستن کمی نیاز دارد. ریزش مو در این نژاد کم و ناچیز است و برای افرادی که نسبت به موی حیوانات آلرژی دارند مناسب می باشد.

 

basenji6.jpg

 

تاریخچه :

 

اولین آثار بدست آمده که به باسِنجی شباهت دارد نقاشی های به جا مانده بر روی دیوارها و آرامگاه های مصریان از 50 هزار سال پیش می باشد. این نژاد را همچنین Congo می نامند. در سال 1934 به اروپا وارد شد ، در آنجا دوباره پرورش یافت و به سایر نقاط جهان فرستاده شد. در آفریقا بعنوان راهنما در جنگل ها و همچنین بعنوان شکارچی جوندگان کوچک از آن استفاده می شود.

 

گروه : سگهای تازی

 

 

basenji7.jpg

 

basenji8.jpg

 

basenji9.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

Basset Hound

 

 

basset_hound1.jpg

 

نژاد باسِت هوند

 

سگهای نژاد باست بعلت دست وپای کوتاه وارتفاع کم بدنشان براحتی درزمینهای پرازگیاه وبیشه زارها قادربه دویدن وتعقیب شکارهستند. آنها دارای انواع مختلفی هستند که یکی ازمعروفترین شان باست Westphalia(آسمان) می باشد که ازآمیزش این نژاد با سگهای شکاری آلمانی ازنوع BracKen حاصل شده است .

 

این سگ دارای قدرت بویایی فوق العاده زیادی است ودراصل ازهمان نژاد Brachen این ویژگی را به ارث برده است. علاوه براین باست دارای استعداد فوق العاده ای برای شکارروباه وخرگوش وحتی گربه وحشی می باشد. سگهای این نژاد بسیارفداکاروبا وفا می باشند وازآنها می توان بعنوان یک سگ خانگی بهره جست .

 

basset_hound10.jpg

 

از اين سگ براي تعقيب و شكار خرگوش ها استفاده مي شود. پاهاي كوتاهي دارد و در ميان گروه تازيها رايجترين حيوان خانگي است.

 

پوشش: نرم، كوتاه و متراكم

 

رنگ: سه رنگ سياه، سفيد و بلوطي يا ليموئي و سفيد.

 

basset_hound11.jpg

 

خصوصيات:

 

سرگنبدي، چشمان لوزي شكل، گوشهاي افتاده، بدن دراز، دمش را بالا مي گيرد.

 

اندازه:

 

قد اینچ 14-13 ، وزن 60-40 پوند

 

basset_hound2.jpg

 

نگهداري:

 

نياز به تمرين بسيار زياد دارد و برس كشيدن روزانه ضروري است.

 

خصوصيات رفتاري :

 

بيشتر به عنوان يك حيوان دست آموز نگهداري مي شود. حيواني است لوس و دوست داشتني و با بچه ها بسيار مهربان است.

 

basset_hound3.jpg

 

باست هاند دارای سری بزرگ و جمجمه ای گرد می باشد. پاهای کوتاه ، جثه ای بلند ، گوشهای بزرگ و آویزان ، دندانهای بزرگ منظم و لب های آویزان دارد. چشمهایش به رنگ قهوه ای است و همیشه حالت غمگین دارد. موها کوتاه ، زبر و درخشان است. به آرامی و با تأنی حرکت می کند. به رنگهای متنوعی یافت می شود که معمولاً زمینه سفید به همراه لکه های قهوه ای ، بلوطی و شنی مشاهده می شود.

 

basset_hound4.jpg

 

خلق وخو

 

باست هاند سگی شیرین ، آرام ، صلح طلب و مهربان است. به خوبی با زندگی در کنار اعضای خانواده کنارمی آید. نسبت به صاحبش و کودکان بسیار با محبت است. برای بدست آوردن غذا از حقه های مختلفی استفاده می کند. نسبت به تازه واردان سر سخت است و صدای پارس کردن موزیک مانندی دارد. اصولاً سگ تابعی است اما چنانچه بوی خاصی توجهش را جلب کند دیگر به هیچ چیز علاقه نشان نخواهد داد !

 

basset_hound5.jpg

 

وزن ، ارتفاع :

 

وزن در نرها: (23-29) کیلوگرم ، در ماده ها: (20-27) کیلوگرم

 

ارتفاع در نرها: (30-38) سانتیمتر ، در ماده ها: (28-36) سانتیمتر

 

basset_hound7.JPG

 

مشکلات سلامتی :

 

از دادن غذای اظافی به آن خودداری کنید چراکه این نژاد استعداد زیادی در فربه شدن دارد که این اضافه وزن می تواند باعث ایجاد سنگینی بر روی پاها شود. برای جلوگیری از نفخ بهتر است تا از دو یا سه وعده غذایی کوچک به جای یک وعده بزرگ استفاده شود. همیشه باید بعد از یک وعده غذای سنگین زیر نظر قرار گیرد و مراقبش بود.

 

basset_hound8.jpg

 

شرایط نگهداری:

 

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد و نیازی به حیاط ندارد. اصولاً در داخل خانه آرام است اما در فضای آزاد ساعتها به بازی و دویدن می پردازد.

 

فعالیت بدنی:

 

برای حفظ سلامتی باسِت هاند بهتر است تا بصورت منظم پیاده روی و فعالیت بدنی داشته باشد. اما باید از پریدن او از ارتفاع و یا هر ورزشی که باعث وارد آوردن فشار به پاهای جلویی شود ، اجتناب نمود. این نژاد به بازی و دویدن در فضای آزاد علاقه زیادی دارد.

 

basset_hound9.jpg

 

طول عمر:

 

حدود 10-12 سال.

 

basset-Hound13.jpg

 

آراستن :

 

آراستن موهای صاف و کوتاه باست هاند آسان می باشد. برس کشیدن منظم و استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می شود. پشت گوشها را باید بصورت هفتگی تمیز کرد و ناخنهایش را کوتاه نگه داشت. باست هاند ریزش موی دائمی دارد.

 

تاریخچه :

 

نام باست هاند از کلمه فرانسوی Bas به معنای کوتاه سر چشمه می گیرد. بعضی اعتقاد دارند که منشأ این نژاد سگهای شکاری فرانسوی می باشند به هر حال چیزی که به آن اطمینان داریم قدمت طولانی این نژاد است و اینکه نشعت گرفته از نژاد Blood Hound می باشد. پرورش و نمایش این نژاد بطور رسمی از سال 1863 در پاریس آغاز شد. در انگلستان نیز از این نژاد برای دو مقصود شکار و همچنین بعنوان سگ خانگی و دوست و همراه بهره گرفته شد حال آنکه در آمریکا پرورش این نژاد مختصراً برای به وجود آوردن یک حیوان آرام و خانگی بود. حس بویایی اش بسیار قوی و شبیه به نژاد بِلاد هاند می باشد. اصولاً از این نژاد برای شکار روباه ، خرگوش و سمور استفاده می شود.

 

گروه : سگهای تازی

لینک به دیدگاه

Beagle

 

 

beagle1.jpg

 

نژاد بیگل

 

 

این نژاد یک سگ جسور و درعین حال مطیع می باشد و تحت هرشرایطی به تعقیب شکار می پردازد. ازاین سگ برای شکار خرگوش و روباه استفاده می شود . هرچند که قدرت وسرعت دویدن آنها زیاد نیست ولی همانطورکه ذکر شد آنها در تعقیب شکار بسیار ماهرند . ارتفاع بیگل حداکثر40 سانتیمتراست . این سگ بسیارپرتحرک وخوش خلق بوده قدرت بویایی بسیار بالایی دارد و می تواند بعنوان سگ خانگی نیزمورد استفاده قرار گیرد .

 

beagle10.jpg

 

نژادی است سر سخت و باهوش و دارای اسکلت بندی متناسب . یک سگ شکاری کوچک است . نگهداری از بیگِل آسان می باشد . به سه رنگ: 1- قرمز- سفید ، 2- نارنجی - سفید ، 3- لیمویی - سفید یافت می شود. پوشش خارجی کوتاه دارد و شبیه به English Fox Hound کوچک می باشد . دارای پنجه های تخم مرغی شکل و قدرتمندی است . گوشها آویزان و چشم ها به رنگ قهوه ای و مشکی یافت می شود . توجه داشته باشید که دم نباید به حالت فر خورده قرار گیرد .

 

beagle13.jpg

 

خلق وخو:

 

بیگِل سگی آرام ، شیرین و سرزنده است که همه را دوست دارد ! یک موجود کوچولوی خوشحال است . اجتماعی ، شجاع و باهوش ، خونسرد و پر محبت است . رابطه اش با کودکان و سایر سگها عالی است اما نباید آن را در تولگی با سایر حیوانات خانگی تنها رها کرد . بیگِل افکار مخصوص به خود را دارد و به محبت ، توجه و آموزشهای اساسی نیاز دارد . این نژاد از تنها ماندن عذاب می کشد و اگر شما مدت زیادی را خارج از خانه سپری می کنید بهتر است تا یک جفت برای بیگِل خود بیاورید . صدای بلند آن می تواند گاهی اوقات باعث آزار و اذیت همسایه ها و اعضای خانه شود . بیگِل به هر جایی که حس بویایی اش آنرا بکشاند می دود بنابراین بهتر است در محیط بیرون از قلاده استفاده شود

 

beagle2.jpg

 

وزن ، ارتفاع :

 

وزن در نرها: (10-11) کیلوگرم ، وزن در ماده ها: (9-10) کیلوگرم

 

دو ارتفاع در بیگِل ها وجود دارد : 1- ارتفاع در نرها: (33-38) سانتیمتر و کوتاه تر از (33) سانتیمتر ، 2- ارتفاع در نرها (36-41) سانتیمتر و در ماده ها (33-38) سانتیمتر

 

beagle3.jpg

 

مشکلات سلامتی:

 

برخی از آنها دچار بیماریهای قلبی ، صرع ، بیماریهای چشمی و مشکلات کمر می شوند .

 

شرایط نگهداری:

 

بیگِل برای نگهدای در آپارتمان مناسب می باشد به شرط آنکه مدتی را در طول روز بیرون از خانه سپری کند. بیگِل در داخل خانه بسیار فعال است و یک حیاط کوچک مکان مناسبی را برایش فراهم میکند .

 

beagle4.jpg

 

فعالیت بدنی:

 

دارای استقامت و انرژی زیاد است . بیگِل به میزان قابل توجهی به فعالیت بدنی روزانه نیاز دارد اما یک حیاط می تواند مقادیر زیادی از این نیاز را تأمین نماید. به پیاده روی علاقه فراوانی دارد ، اما اگر به ناپدید شدن سگ خود علاقه ندارید هرگز او را بدون قلاده بیرون نبرید !

 

beagle6.jpg

 

طول عمر:

 

در حدود 12-15سال

 

آراستن:

 

آراستن موهای صاف و کوتاه آن آسان می باشد . برس زدن و شست و شو با شامپوهای ملایم در مواقع ضروری پیشنهاد می شود . همیشه داخل گوشها را چک کنید تا از نبودن جرم و چرک اطمینان حاصل نمائید . ناخن ها را کوتاه نگه دارید . ریزش مو در این نژاد متوسط است .

 

beagle7.jpg

 

تاریخچه:

 

بیگِل یکی از معروف ترین سگهای شکاری می باشد و حس بویایی قوی و انرژی زیادش او را به یک سگ شکاری ممتاز تبدیل کرده است . این نژاد حاصل جفتگیری Harrier با سگهای شکاری انگلستان می باشد. بیگِل بصورت تکی و دوتایی برای شکار خرگوش ، قرقاول و بلدرچین استفاده می شود. همچنین سگ مناسبی برای اعضای خانواده می باشد. متأسفانه بخاطر جثه کوچک و شرایط خاص بدنی بیگِل بعنوان سگ آزمایشی در خارج از ایران استفاده می شود .

 

گروه : سگهای تازی

 

beagle8.jpg

 

beagle9.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

Bedlington Terrier

 

 

bedlington_terrier1.jpg

 

نژاد بدلینگتون تریر

 

توضیحات:

 

این نژاد بعنوان سگی شیردل با ظاهری شبه به بره توصیف می شود. با پیشانی خمیده و موهای فر خورده واقعاً شبیه به یک گوسفند کوچک است. چشم ها کوچک و فرو رفته می باشد. موها حالت مضاعف دارد ، لایه سطحی زبر و خشن و لایه زیرین نرم است. در رنگهای آبی ، جگری و شنی یافت می شود. این نژاد ممکن است دارای خال های سرخ در بالای چشم ، روی پاها ، سینه و در پشت باشد.

 

bedlington_terrier10.jpg

 

خلق وخو:

 

بِدلینگتون تِریِر امروزی سگی است مهربان و اجتماعی. شاد و بازیگوش. رابطه خوبی با کودکان و غریبه ها دارد. وفادار و سرزنده. بهتر است تا از تولگی آنرا به گربه ها وسایر حیوانات خانگی عادت داد. معمولاً با سایر سگها خو می گیرد اما باید توجه داشت تا از سگهای سلطه گر و تهاجمی دور باشد چراکه یک بارجنگ می تواند روحیه جنگ جویانه را در او زنده کند. سگ شجاعی است و قادر به دویدن با سرعت زیاد است. فقط در مکانهای محصور آنرا از قلاده آزاد کنید.

 

وزن ، ارتفاع:

 

وزن در نرها: (8-10) کیلوگرم ، وزن در ماده ها: (8) کیلوگرم

 

ارتفاع در نرها: (41-43) سانتیمتر ، ارتفاع در ماده ها: (38-41) سانتیمتر

 

bedlington_terrier11.jpg

 

مشکلات سلامتی :

 

بِدلینگتون تِریِر می تواند به مشکلات ارثی جگر و بیماریهای کلیوی مبتلا گردد. مشکلات تیروئید ، بیماریهای چشمی مانند آب مروارید و بیماری شبکیه چشم قابل ذکر می باشد.

 

شرایط نگهداری:

 

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که به او اجازه فعالیت بدنی روزانه داده شود غالباً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد.

 

bedlington_terrier12.jpg

 

فعالیت بدنی:

 

بِدلینگتون تِریِر به میزان معینی به فعالیت بدنی و ورزش در روز نیاز دارد و در غیر این صورت همانند سایر تریرها به یک حیوان تخس و شرور در داخل خانه تبدیل می شود.

 

طول عمر :

 

17 سال یا بیشتر. خانمی گزارش داده که بِدلینگتون تِریِر ایشان 23 سال عمر کرده است !

 

bedlington-Terrier13.jpg

 

آراستن :

 

ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می باشد و هر 6 هفته موها باید بصورت تخصصی کوتاه شود. بطور منظم به شست و شو نیاز دارد و گوشها باید مرتباً تمیز شوند. گرچه بر خلاف اکثر نژادها شستن بِدلینگتون تِریِر باعث خشکی پوستش نمی شود اما باید از زیاده روی در شست و شوی آن خودداری کرد. بِدلینگتون تِریِر سگ مناسبی برای افرادی است که نسبت به موی حیوانات آلرژی دارند.

 

bedlington_terrier2.jpg

 

تاریخچه:

 

جد بِدلینگتون تِریِر ، نژاد Roth Bury می باشد که در گذشته در ناحیه Roth Bury در انگلستان توسط کولی های آن منطقه جهت شکار خرگوش و روباه پرورش می یافته. در سال 1825 سگ نری از نژاد Roth Bury با ماده ای از نژاد Bedlington جفتگیری و حاصل آن نژاد بِدلینگتون تِریِر امروزی بود. برخی اعتقاد دارند که نژادهای Otter Hound و Dandie Dinmont Terrier نیز در ایجاد این نژاد سهیم بوده اند.

 

گروه : تریرها

 

bedlington_terrier3.jpg

 

bedlington_terrier4.jpg

 

bedlington_terrier5.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

Bichon Frise

 

 

bichon-Frise13.jpg

 

نژاد بیچون فرایز

 

سگی است بسيار دوست داشتني و جذاب كه در دهه 1970 محبوبيتي عمومي پيدا كرده است.

 

پوشش:

 

بلند و كمي فر دار

 

رنگ:

 

معمولاً سفيد، كرم روشن

 

bichon-Frise10.jpg

 

خصوصيات:

 

گوشهاي بلند و افتاده، چشمهاي سياه و گرد، گردني بلند و كماني شكل، دمي كه بطور كامل بر پشت حلقه شده است.خصوصيات رفتاري: شاد، با رفتاري دوستانه، سرزنده كه از او سگي جذاب مي سازد. همچنين بسيار علاقمند به تحرك و بازي است.

 

bichon-Frise1.jpg

 

نگهداري:

 

پوشش بدنش بايد بطور مرتب كوتاه شود و نيازمند مراقبت دقيقي است كه حتي از پودل نيز بيشتر است.

 

غذا: كم

برس كشيدن: بسيار زياد

فضا: زياد

تمرين: متوسط

 

bichon-Frise11.jpg

 

این نژاد سگی است کوچک و بسیار زیبا به همراه موهای پر پشت مضاعف فر خورده که در زیر دارای موهای نرم به طول 7 سانتیمتر می باشد. معولاً به رنگهای سفید ، کرم و طوسی یافت می شود. می توان موهای پشت بدن حیوان را برای زیبایی کوتاه کرد (مانند پودِل). دارای چشمهای گرد وسیاه و گوشهای افتاده و پر مو است. گردن بلند و دم فر خورده و پر پشت دارد.

 

bichon-Frise12.jpg

 

خلق وخو:

 

بیچون فرایز سگ سفید کوچکی است که از همراهی انسانها لذت می برد. روحیه ای استقلال طلب ، آرام ، باهوش ، شجاع و سر زنده دارد. زیاد پارس نمی کند. سگ خوشحال و آرامی است که زندگی با او آسان می باشد. آموزشها را خیلی زود فرا می گیرد. سگ اجتماع دوستی است و علاقه دارد تا همه جا به همراه صاحبش برود. به سرعت با سایر سگها و حیوانات خانگی خو می گیرد و رابطه خوبی با کودکان دارد. دیدبان خوبی است و ورود غریبه ها را با پارس کردن اطلاع می دهد .

 

bichon-Frise15.jpg

 

وزن ، ارتفاع:

 

وزن در نرها: (3-5) کیلوگرم ، در ماده ها: (3-5) کیلوگرم

 

ارتفاع در نرها: (20-30) سانتیمتر ، در ماده ها: (23-28) سانتیمتر

 

bichon-Frise14.jpg

 

مشکلات سلامتی:

 

برخی از آنها دارای ریزش آب از چشمهایشان هستند. آب مروارید و بیماریهای گوشی و پوستی نیز قابل ذکر می باشد. این نژاد نسبت به گزش کنه و شپش ها حساسیت دارد.

 

شرایط نگهداری:

 

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که در طول روز به او اجازه فعالیت بدنی کافی داده شود. در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد.

 

bichon-Frise3.jpg

 

فعالیت بدنی :

 

این سگ کوچک پر جنب و جوش و فعال است. بازی کردن روزانه تمام نیازهای بدنی او را تأمین می کند . بیچون فرایز به پیاده روی روزانه نیز علاقه زیادی دارد .

 

طول عمر :

 

حدود 15 سال یا بیشتر .

 

bichon-Frise4.jpg

 

آراستن :

 

موها باید هر چهار هفته یک بارتوسط متخصص آرایش شود. گوشه چشمها و گوشها کوتاه شود. به شانه زدن و برس کشیدن روزانه نیاز دارد. استحمام یک باردر ماه توصیه می شود. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می باشد و برای افرادی که نسبت به موی حیوانات آلرژی دارند مناسب است.

 

bichon-Frise6.jpg

 

تاریخچه:

 

پیدایش این نژاد به قرن 14 میلادی باز می گردد. اجداد بیشُن فریزای را نژادهای Poodle و Barbet Water Spaniel تشکیل می دهند. ابتدا توسط ملوانان اسپانیایی نگهداری می شد اما در قرن 16 مورد توجه اشراف زاده های فرانسوی قرار گرفت. از این نژاد برای بازی در سیرک و همچنین بعنوان سگ نمایشی استفاده می شود.

 

گروه : سگهای غیر ورزشی .

 

bichon-Frise7.jpg

 

bichon-Frise8.jpg

 

bichon-Frise9.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

border_Collie

 

 

border_Collie1.jpg

 

نژاد بردر کولی

 

اين نژاد يكي از قديمي ترين سگهاي گله اسكاتلندي است.

 

پوشش:

 

صاف، خشن و ضخيم، كه كمي موج دار است به همراه فري نرم.

 

border_Collie11.jpg

 

 

رنگ:

خاكستري روشن، بلوطي متمايل به قرمز، سياه، آبي و تمام پرده هاي خاكستري، قهوه اي (يا شني بهمراه يا بدون نقاط سفيد رنگ)

 

خصوصيات ظاهري:

 

سري پهن، گوشهاي افتاده، بدن بلند، دم افتاده

 

border_Collie13.jpg

 

 

اندازه :

 

نر: قد : 22-21 اینچ

وزن : 60-40 پوند

 

ماده: قد: 21-20 اینچ

وزن: 60-40 پوند

 

 

نگهداري :

 

از تحرك زياد لذت مي برد. نيازمند برس كشيدن روزانه است .

 

border_Collie2.jpg

 

 

خصوصيات رفتاري : سگي هوشيار، با اعتماد به نفس بالا و فعال است بسيار مهربان بوده با كودكان خوش اخلاق است و مي تواند حيوان دست آموز خوبي باشد .

 

غذا : متوسط

مراقبت : متوسط

فضا : متوسط

 

تحرك : متوسط

 

border_Collie3.jpg

 

border_Collie4.jpg

 

border_Collie5.jpg

 

border_Collie7.jpg

 

border_Collie_puppy9.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

Border Terrier

 

 

border_Terrier1.jpg

 

نژاد بردر تریر

 

استفاده از بوردر تریر مخصوص کولی هایی بود که درمرزهای اسکاتلند وانگلیس زندگی می کردند. این نژاد برای شکار فوق العاده است آنها دردوندگی قدرت زیادی داشته هم پای اسب می دوند ودرشکار روباه بسیارمفید هستند.

 

border_Terrier.jpg

 

 

ارتفاع نرها دراین نژاد به 30 سانتیمترمی رسد. تا سال 1913درجنوب انگلیس نیزاین سگ را نمی شناختند ولی امروزه حتی درافریقا هم معروف شده وبه تعداد زیاد پرورش می یابد. درسال 1925 بنام Paddy معروف شد که باعث نجات 49 انسان ازمرگ شده بود.

 

border_Terrier13.jpg

 

border_Terrier10.jpg

 

border_Terrier4.jpg

 

border_Terrier6.jpg

 

__________________

 

لینک به دیدگاه

Borzoi

 

 

borzoi1.jpg

 

نژاد بُرزُی

 

توضیحات :

 

بُرزُی سگی بلند قد ، اشرافی ، دارای سر لاغر و باریک می باشد. گردن قدرتمند و سینه عمیق و باریک دارد. بینی سیاه و چشمها تیره رنگ می باشد. گوشها بر روی گردن خوابیده است به جز مواردی که سگ هوشیار می شود. موهای بلندی دارد که می تواند داری موج و یا فرهای درشت باشد. به رنگهای سفید ، طلایی ، سرخ و طوسی به همراه لکه های سیاه و چند رنگ یافت می شود .

 

borzoi13.jpg

 

خلق وخو :

 

بُرزُی سگی شیرین ، باهوش ، مغرور و بسیار باوفا نسبت به اعضای خانواده است. سگ با محبتی است خصوصاً نسبت به افرادی که به خوبی می شناسد. بسیار باهوش است و استعداد خوبی در آموختن دارد اما توجه داشته باشید که آموزشهای او باید به همراه احترام دو طرفه باشد. خصلت بُرزُی در تمیزی شبیه به گربه ها است. نژاد ساکتی است و خیلی کم پارس می کند. نباید در مکانهای عمومی از قلاده آزاد شود. معمولاً با سایر سگها کنار می آید اما نباید با حیوانات اهلی کوچک مانند خرگوشها تنها باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد. در سنین رشد باید توجه زیادی به رژیم غذایی اش نمود.

 

borzoi2.JPG

 

وزن ، ارتفاع :

 

وزن در نرها: (34-48) کیلوگرم ، در ماده ها: (27-41) کیلوگرم

ارتفاع در نرها: (71) سانتیمتر ، در ماده ها: (66) سانتیمتر

 

مشکلات سلامتی:

 

بیماری نفخ و حساسیت نسبت به داروها قابل ذکر می باشد. بهتر است به جای یک وعده غذای بزرگ از سه وعده کوچک استفاده نمود. از ورزش دادن و فعالیت بدنی بُرزُی بعد از غذا خوردن اجتناب کنید.

 

borzoi4.jpg

 

شرایط نگهداری:

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که در طول روز اجازه فعالیت بدنی کافی به او داده شود. اصولاً در داخل خانه آرام است اما باید مواظب فرار او باشید. باید فضای کافی برای راه رفتن و دویدن به او داده شود بنابراین حداقل یک حیاط متوسط پیشنهاد می گردد.

 

 

فعالیت بدنی:

 

به فعالیت بدنی نسبتاً زیادی نیاز دارد. دویدن در فضای باز را دوست دارد. همچنین همراه خوبی برای دویدن بدنبال دوچرخه و گرفتن اشیاء پرتاب شده می باشد.

 

borzoi5.JPG

 

طول عمر :

 

حدود 10-12 سال.

 

 

آراستن:

 

موهای بلند و ابریشمی بُرزُی برای آراستن آسان می باشد. برس زدن بصورت منظم و استفاده از شامپو خشک مناسب است. شست و شوی این نژاد بدلیل بلند بودن قدش مشکل می باشد و فقط در مواقع خیلی ضروری پیشنهاد می شود. موهای بین انگشتها باید کوتاه شوند. این نژاد دارای ریزش موی زیاد فصلی می باشد.

 

borzoi6.jpg

 

تاریخچه :

 

این نژاد اولین بار از عربستان به روسیه وارد شد. در آنجا بُرزُی باهوش و شجاع را با نژاد Long Hair Sheepdog آمیخته کرده و نسل این دو را برای شکار گرگ به کار گرفتند و نام Russian Wolf Hound بر او نهادند. این نژاد 100 سال در روسیه پرورش و برای شکار به کار گرفته شد. بعدها این نژاد به اروپا وارد شده و محبوب ملکه ویکتوریا قرار گرفت و بسیاری از اشراف زاده های بریتانیا به نگهداری از آن اقدام کردند. نام بُرزُی از کلمه روسی Borzii به معنای تیز پا و سریع گرفته شده است. این نژاد برای شکار ، مسابقه و دیدبانی مناسب می باشد.

 

گروه : سگهای تازی .

 

borzoi7.jpg

 

borzoi8.jpg

 

borzoi9.jpg

 

______

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...