رفتن به مطلب

تشخیص کشور تولید کننده لباس از روی بارکد


Astraea

ارسال های توصیه شده

در اولین روز های سرد سال قرار داریم و به نوعی ابتدای فصل خرید پوشاک گرم و مناسب برای این فصل می باشیم. در نظر بگیرید که به فروشگاه پوشاکی رفته اید و از فروشنده، لباس مورد نظرتان را درخواست می نمایید. در این حالت سوالاتی در ذهن شما شکل خواهد گرفت و سعی خواهید نمود که آن ها را یک به یک از فروشنده بپرسید. بدون شک سوالات فوق شامل موارد زیر خواهند بود که به آن ها اشاره خواهد شد:

  • جنس این لباس چیست؟
  • چه سایزهایی از آن موجود است؟
  • رنگ بندی آن کدام است؟
  • چه طرح هایی از آن وجود دارد ؟
  • این محصول ساخت کدام کشور می باشد؟

آنچه در این نوشته مورد نظر ما خواهد بود سوال مربوط به کشور سازنده محصول می باشد. یقینا در مورد پوشاک در کشورمان ایران نام کشور هایی همچون ترکیه، چین، ایتالیا، فرانسه، ویتنام، ایران و … بسیار به گوش می رسند. این نام ها در برخی موارد بر روی مارک های لباس درج شده است از این رو شما می توانید به راحتی کشور تولید کننده را شناسایی بفرمایید. ولی در اینجا روش دیگری برای شما توضیح داده خواهد شد که بر اساس آن قادر خواهید شد کشور سازنده محصول را به نوعی دیگر متوجه شوید.این روش، شناسایی کشور توسط خواندن بارکد محصول است. بارکد ها خطوط عمودی سیاه رنگی هستند که در کنار هم قرار دارند(UPC barcode)، زیر این خطوط سیاه رنگ اعدادی نوشته شده است(EAN number) که هر یک از خطوط و اعداد مفهوم خاصی را می رسانند. آنچه در اینجا توضیح داده می شود، جهت بازشناسی کشور تولید کننده می باشد که سه عدد اول این بارکد ها مشخصه آن کشور خواهد بود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لازم به توضیح است مشخصه برخی از کشور ها همچون آلمان یک عدد نبوده و به نوعی یک بازه عددی از ۴۰۰ تا ۴۴۰ می باشد. به این ترتیب کلیه اعداد مابین ۴۰۰ تا ۴۴۰ متعلق به این کشور خواهند بود. با توجه به این نکته تعدادی از کشور هایی که در صنعت تولید پوشاک به نوعی در کشور ما زبانزد می باشند به همراه کد شناسایی مربوط به آن ها در جدول زیر ارائه شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...