رفتن به مطلب

لزوم فرهنگ سازی برای حمایت معنوی از فرش دستبافت


ارسال های توصیه شده

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در بازدید از کارگاههای قالیبافی و کارگاه های بافت تابلو فرش سردرود، طرح مشکلات قالیبافان را در رأس برنامه های بازدید عنوان نمود .

 

 

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، علی سلیمانی گفت: حدود 15 الی 20 درصد فرش های تولیدی و صادراتی مربوط به تابلو فرش می باشد که با حمایت مادی و معنوی بیشتر و توسعه تولید فرش دستباف بخصوص در استان می توان شاهد افزایش تقاضا در بخش های مختلف این هنر - صنعت بود که نتیجه طبیعی آن ایجاد فرصت های شغلی زیاد در بخش تولید و دیگر بخشهاست .

سلیمانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت گفت: تا امروز 211 میلیارد ریال تسهیلات از محل وامهای مشاغل خانگی با همکاری کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و 200 میلیارد ریال از صندوق مهر امام رضا (ع) و از محل بنگاههای زود بازده به بانکهای عامل معرفی شده و تعداد 130 هزار نفر جهت بهره مندی بیمه قالیبافی به شعبات تامین اجتماعی ارجاع داده شده اند.

وی افزود: همچنین در راستای حمایت معنوی فرش، هفت نشان جغرافیایی قالی استان ثبت ملی شده و بزرگترین نمایشگاه دائمی فرش دستبافت کشور در تبریز دایر گردیده و به 100 کشور جهان به صورت عمده فرش دستبافت و تابلو فرش صادر می شود و تلاش می کنیم با همکاری مرکز ملی فرش ایران بازارهای جدیدی در این حوزه بدست آوریم.

در ادامه رئیس اتحادیه تولید کنندگان تابلو فرش لزوم بازار یابی بین المللی را ضروری دانست و گفت : شرکت در نمایشگاههای بین المللی و دعوت از هیئت تجاری کشورهای دیگر می تواند رونق فرش دستبافت و تابلو فرش را در امر صادرات تضمین کند.

کاظم صحتی افزود : تولید باید هدفمند و متناسب با سلیقه بازار باشد. تابلو فرش سردرود دارای بشتوانه عظیم طرح و نقشه همراه با تنوع منطقه ای میباشد. اگر دولت از توسعه و تولید در این امر حمایت کند به ایجاد اشتغال هم کمک خواهد کرد. در حالی که اشتغالزایی این شاخه جدید بافت بسیار بالاست در صورت حمایت مسئولین می توان اشتغالزایی را تا 200 هزار نفر افزایش داد.

1.9.91

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...