رفتن به مطلب

توپ هاي شكلاتي


ارسال های توصیه شده

1802061.jpg

 

 

مواد لازم براي 10 نفر

 

 

شكلات شيري: 150 گرم ، ريز خرد شده

خامه غليظ: 170 گرم

كيك شكلاتي: 175 گرم ، ساده خرد شده

بادام چرخكرده: يك دوم فنجان

ترافل رنگي يا پودر كاكائو: به مقدار لازم براي تزيين

 

طرز تهيه :

 

 

شكلات را در شير داغكن كوچكي ريخته و آن را در داخل شيرداغكن متوسطي كه يك چهارم از آن محتوي آب در حال جوشيدن است قرار داده و مرتبا آن را به هم بزنيد تا شكلات كاملا آب شود (روش بن ماري).

اجازه دهيد شكلات آب شده كمي خنك شود سپس خامه را با آن مخلوط كنيد تا مايه صاف و يكدستي به دست آيد . خرده هاي كيك و بادام چرخ كرده را در كاسه متوسطي ريخته و مخلوط شكلات را به تدريج به آن ها اضافه كرده و مواد را خوب با هم تركيب كنيد تا خمير يكدستي به دست آيد ، سپس خمير را به مدت 30 تا 45 دقيقه در يخچال قرار دهيد تا سرد و مقداري منسجم شود. خمير را به 20 تا 25 قسمت تقسيم كرده و هر يك از آن ها را به صورت يك توپ كوچك در آوريد و بعد توپ هاي تهيه شده را در ترافل هاي رنگي و يا پودر كاكائو بغلتانيد ودر پايان، توپ هاي شكلاتي را داخل كاغذهاي شكلات كوچك قرار دهيد.

 

نكته :

 

 

1 ـ اين دستور 226 گرم كربوهيدرات ، 39 گرم پروتئين ، 156 گرم چربي و 2454 كيلوكالري انرژي دارد.

2 ـ‌شكلات يك لغت انگليسي اسپانيايي است كه از مخلوط خشك و قهوه اي تيره و تلخ گياه كاكائو و كره كاكائو تهيه مي شود . هر چه در صد كاكائو بيشتر باشد شكلات تيره تر و تلخ تر مي شود. در ساخت شكلات به آن وانيل ، كره و يا شير خشك اضافه مي كنند كه به آن شكلات شيري گفته مي شود. اگر كاكائو اضافه نكنند شكلات سفيد درست مي شود . امروزه با اضافه كردن رنگ خوراكي به شكلات سفيد و يا كره ي كاكائو شكلات هاي رنگي نيز درست مي كنند. در دستورهايي كه شكلات سياه و يا تلخ ذكر شده باشد منظور همان شكلاتي است كه درصد كاكائوي آن زياد است مثلا 70% به بالا ، منظور از شكلات شيري درصد پايين كاكائو مي باشد مثلا 30% .

 

 

 

نويسنده: آرزو درتاج

منبع: نشريه هنر آشپزي شماره61

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...