رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

9awaodugw2cgwoijmr21.jpg

 

این موسسه از بزرگترین موسسات صوتی و تصویری جهان و نیز بزرگترین کتابخانه ی موسیقی هلند با مجموعه ای 700 هزار ساعتی از آثار موسیقی و تلویزیونی است.ساختمان با 30 هزار مترمربع مساحت،بزرگترین کار دفتر معماری آن می باشد که در ده طبقه،پنج طبقه زیرزمین و پنج طبقه روی زمین ساخته شده است.آرشیو میلی و آرشیو کاست های رادیو و تلوزیون هلند و فضاهای انتشارات،پیرامون فضای آتریوم طبقات زیرزمین قرار گرفته اند.حجم ساختمان در بالای زمین شامل موزه ی رسانه ای و قابل دسترس همه است.حجم سوم،ساختمان اداری موسسه است.این سه حجم در ترکیب با هم فضای آتریم وسیعی عمومی را تشکیل می دهند.

 

shx1s24d7kkqqjwxvoda.jpg

 

neutelings riedijk architecten

 

 

فرم مکعبی ساختمان به طول 54 متر و ارتفاع 26 متر،در همه ی نماها و پانل های شیشه رنگی و به شکل صفحات عظیم مواج و لرزان پوشیده شده است.روی نما متشکل از پانل های شیشه ای قالبی ریخته گری رنگی،تصاویر مشهور تلوزیون هلند به شکل برجسته نقش بستهاست.نما شبیه صفحه نمایش تلوزیونی،مواج و لرزان است.پانل های شیشه ای کوچک نما با پوشاندن فضای پشت خود،مقیاس ساختمان را تحت الشعاع قرار می دهند.

 

gd05is0e20i85otwrto2.jpg

 

ورودی w شکل

 

ورودی ساختمان،ستون های w شکل دارد.در سرسرای ورودی،پل هایی در کنار دیوارهای سنگی طبقات زیرزمین دیده می شود.هرچند ساختمان مدرن است،اما حجم پلکانی سقف،زیگورات بناهای مصر باستان را به یاد می آورد.درون دیوارهای سنگی منافذی یکسان با نورپردازی خاص قرمز رنگ وجود دارد.فضای تئاتر با نورپردازی آبی و یک دیوار نورانی با اشکال برجسته به شکل x تزیین شده است.

 

شاید تنها مشکل طراحی نما،دیده نشدن نقش برجسته ی شیشه ها از فاصله ی دور باشد.حجم درخشان ساختمان در شب جلوه ای بسیار جذاب پیدا می کند.

 

ترجمه و تالیف:رزا وکیلی نژاد

منبع نوشتار مجله ی معمار

حروف چین :سام:icon_redface:

 

سام:در ادامه حتما نگاهی به تصاویر با کیفیت پلان های این مجموعه بندازین...بسیار آموزشی هست.

4ga4wdezo9ptm0g26w0j.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...