رفتن به مطلب

75 درصد تهرانی‌ها کفش ایرانی می‌پوشند


Astraea

ارسال های توصیه شده

نتایج تازه ترین نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می دهد که انتخاب بیش از 75 درصد از تهرانی ها در هنگام خرید کفش یکی از محصولات تولید داخل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براین اساس 76 درصد از مردان تهرانی شرکت کرده در این نظرسنجی اعلام کردند که از کفش ایرانی استفاده می کنند. بعد از کفشهای ایرانی، کفشهای ترکیه با 8.3 درصد رده دوم را به خود اختصاص دادند. کفشهای اروپایی و چینی هم به ترتیب با 6.2 و 5.6 درصد رده های سوم و چهارم را به دست آوردند.

جالب اینجاست که در بین محصولات نساجی و پوشاک شامل انواع لباس و کفش بیشترین درصد استفاده از محصولات تولید داخل در حوزه آقایان مربوط به کفش با 76 درصد بوده است. پیراهن با 71.7 و کت و شلوار با 67.8 درصد رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

اما نتایج نظرسنجی ایسپا نشان می دهد که 75.5 درصد از زنان تهرانی از کفش ایرانی استفاده می کنند. 10.6 درصد از زنان از کفشهای ترکیه، 5.8 درصد از کفشهای چینی و 5.2 درصد هم از کفشهای اروپایی استفاده می‌کنند.

در بین محصولات نساجی و پوشاک شامل انواع لباس، پارچه و کفش بیشترین درصد استفاده از محصولات تولید داخل در حوزه زنان مربوط به مانتو با 82 درصد بوده است. کفش با 75.5 و پیراهن با 74.8 درصد رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

نتایج نظرسنجی ایسپا در حالی حاکی از سهم بالای کفشهای تولید داخل در سبد خانوار پایتخت نشینان است که فعالان صنعت کفش همواره از قاچاق گسترده کفشهای ارزان قیمت چینی به کشور و خرید این نوع کفشها توسط مردم انتقاد کرده اند

 

۱۳۹۱ مهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...