رفتن به مطلب

نظر «سلطان پرش» جهان درباره سفر به مریخ


ارسال های توصیه شده

[h=1] نظر «سلطان پرش» جهان درباره سفر به مریخ

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

 

کد خبر: 91080704165

یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

«فلیکس باومگارتنر»، چترباز اتریشی و دارنده رکورد سقوط آزاد و پرش مافوق صوت معتقد است که مأموریت مریخ ناسا تنها هدر دادن سرمایه است و این هزینه باید صرف انجام پروژه‌های زیست محیطی برای نجات زمین شود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «فلیکس باومگارتنر» دو هفته قبل با پرش از ارتفاع 128 هزار پایی لبه فضا موفق به ثبت رکورد تازه پرش مافوق صوت و شکستن دیوار صوتی خارج از هواپیما شد.

این چترباز جسور در مصاحبه‌ای در خصوص مأموریت سفر به مریخ ناسا تأکید کرد: ناسا به جای صرف هزینه‌های گزاف برای فرستادن کاوشگرهای متعدد به مریخ باید این بودجه را در پروژه های زیست محیطی برای نجات زمین مورد استفاده قرار دهد.

«باومگاتنر» افزود: خبرهای متعددی در خصوص فرود و فعالیت های کاوشگرهای رباتیک ناسا بر سطح مریخ منتشر می شود و کارشناسان تأکید می کنند که این کاوشگرها می توانند به شناخت بهتر سیاره زمین کمک کنند، اما اطلاعات ما در خصوص زمین کافی است، با این حال دائما در حال تخریب آن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این هزینه‌ها از پول مالیات دهندگان (آمریکایی) تأمین می‌شود و این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند می‌خواهند پول‌هایشان در مریخ خرج شود؟ مردم ترجیح می‌دهند که این هزینه‌ها برای کارهایی که اثرات آن در زمین قابل رویت باشد و برای نجات زمین صرف شود.

«باومگارتنر» معتقد است، امکان فرستادن فضانورد به مریخ به این زودی‌ها محقق نمی‌شود و اطلاعات دریافتی توسط کاوشگرها هم بسیار محدود است، پس بهتر است که این بودجه‌های هنگفت به جای رفتن به مریخ، در زمین خرج شود.

مریخ نورد «کنجکاوی» ناسا با بودجه 2.5 میلیارد دلاری برای اکتشاف در یک دهه آینده سال جاری بر سطح مریخ فرود آمد و کاوشگرهای دیگری مانند «روح» و «فرصت» نیز پیش از «کنجکاوی» راهی این سیاره شده‌اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...