Fakur 9754 سازنده ارسال شده در 1 بهمن، 2012 حداقلش خالی می شیم.....همون درد دل! مگه این موصوع توی دنیای واقعی اتفاق نمی افته؟ته خرفامون این شد که فهمیدیم چند نفر روحیاتشون شبیه ماست....مردم چه افکاری دارن.... من با کی بیشتر جور هستم و از کس باید فاصله بگیرم. آره تو زندگی من نوعی خیلی تاثیر داشته.... یه وقتایی راه جلوی پام باز شده که مخال بود اینجوری بشه... یا یه اتفاقایی افتاده که سبب کار خیر شده... برای من اینا کم نیست... دیگه بستگی به خصوصیات فردی هر شخصی داره. بله درسته. یه موضوع دیگه هم هست. اینکه خود ما هم متوجه شدیم که میزان برقراری ارتباطاتمون تا چه حد هست و برای تقویتش باید چه جوری از قدرت کلاممون و نوع نگاهمون استفاده کنیم. یعنی : واکنش های متفاوتی که دیگران در مقابل ما انجام میدن میتونه برامون حکم آینه رو هم داشته باشه. درسته؟ 1
Essi Stanley 389 ارسال شده در 11 تیر ابتدای ورود اینترنت به ایران، کافی نت ها خیلی رونق داشت. کلمه کافی نت ما را یاد چه می اندازد؟ کافی شاپ و در شکل قدیمی تر قهوه خانه. حقیقت این است که اینترنت و شبکه های اجتماعی هم شکل مدرن تری از قهوه خانه های قدیم هستند. همانطور که در گذشته بخش زیادی از نیاز اجتماعی آدم ها همچون شنیدن اخبار، گفتگو با دوستان یا حتی نوشتن قرارداد کاری در قهوه خانه به پیش میرفت، امروز هم اینترنت بستری جامع تر برای اغلب نیازهای اجتماعی و فردی ماست. با سیستمی طرفیم که برای اولین بار در تاریخ، بیشتر از ۴۰ روز است که قهوه خانه ها را بسته و نمیفهمد این مسئله چه ضربه ای به روان فردی و ساختارهای اجتماعی می زند. 3
M.P.E.B 4893 ارسال شده در 11 تیر یه زمانی که اینترنت دایال آپ بود و دسترسی همه محدود من از صبح تا شب توی شرکت اینترنتی کار میکردم چه روزهای باشکوهی فکر میکردم دنیا تو دست های منه😅 بعدها که اینترنت در دسترس همه قرار گرفت و وایبر و واتساپ و بقیه اپلیکیشن ها اومد روکار ، برام جالب نبود همیشه میگفتم اینترنتی که ما استفاده میکردیم خودمون انتخاب میکردیم چی را دنبال کنیم ولی الان فضای مجازی انتخاب میکنه تو چی ببینی ما اون زمان اخبار و مطالب علمی را از منابع موثق پیدا میکردیم ولی الان اگر یه مطلبی برای یکی میاد بدون اینکه به محتوای اون نگاه کنه برای همه میفرسته ولی دنیا باز عوض شد و عوض شد مردم کم کم یاد گرفتن چجوری از اینترنت استفاده کنن هرکی دنبال علایق و سلیقه های خودش رفت و حالا توی عصر اینترنت و تکنولوژی حالا که دنیا برپایه اینترنت بنا شده کشوری بیشتر از ۴۰ روز اینترنت نداره اینترنت نداشتن مثل این هست که بگن همه کسب و کارهای آزاد باید بسته باشه و داشتن شغل جرم هست اینترنت نداشتن مثل این هست که بگن همه کتابخانه ها و دانشگاه ها باید بسته باشه و علم و دانش جرم هست اینترنت نداشتن یعنی داشتن سرگرمی و بازی جرمه هیچ وقت نداشتن اینترنت عادی نمیشه هیچ وقت کور بودن عادی نمیشه 4
Mohammad Aref 120566 ارسال شده در 11 تیر 14 ساعت قبل، Essi Stanley گفته است: ابتدای ورود اینترنت به ایران، کافی نت ها خیلی رونق داشت. کلمه کافی نت ما را یاد چه می اندازد؟ کافی شاپ و در شکل قدیمی تر قهوه خانه. حقیقت این است که اینترنت و شبکه های اجتماعی هم شکل مدرن تری از قهوه خانه های قدیم هستند. همانطور که در گذشته بخش زیادی از نیاز اجتماعی آدم ها همچون شنیدن اخبار، گفتگو با دوستان یا حتی نوشتن قرارداد کاری در قهوه خانه به پیش میرفت، امروز هم اینترنت بستری جامع تر برای اغلب نیازهای اجتماعی و فردی ماست. با سیستمی طرفیم که برای اولین بار در تاریخ، بیشتر از ۴۰ روز است که قهوه خانه ها را بسته و نمیفهمد این مسئله چه ضربه ای به روان فردی و ساختارهای اجتماعی می زند. فکر کنم اگه بفهمه هم واسش مهم نیست. چون ذاتا تعالی جامعه برای چنین سیستمی فاقد اهمیته. 3
Essi Stanley 389 ارسال شده در 12 تیر 11 ساعت قبل، Mohammad Aref گفته است: فکر کنم اگه بفهمه هم واسش مهم نیست. چون ذاتا تعالی جامعه برای چنین سیستمی فاقد اهمیته. علت اینکه تعالی کل جامعه براش مهم نیست، حضور همون بدنهی همیشه در صحنه ای است که الان حدود ۱۳ میلیون نفر هستن و همچنان با هر شرایطی پشت این سیستم در میان. برای این بخش اقلیت و رجزخوان جامعه، قطعی اینترنت هم مهم نیست. یک جیره حداقلی میندازن جلوشون و اینقدر شستشوی مغزی شدن که به خاطر اعتقاداتشون حاضرن در بدترین شرایط هم زندگی کنن تا در توهماتشون اجر مقاومتشون رو بگیرن! متاسفانه باید قبول کنیم که چند سالی هست که این بخش جامعه رو رها کردیم و درست و حسابی خودشون و اعتقاداتشون رو نقد نکردیم. در حالیکه از سال ۸۸ به بعد نقد خیلی از این عقاید شروع شده بود و منجر به ریزش زیادی هم شد اما با ظهور اینستاگرام دوباره به حاشیه رفت و لودگی یا فحاشی جای نقد رو گرفت و ریزش حداکثری تکمیل نشد. 3
starone312 387 ارسال شده در 12 تیر 23 ساعت قبل، M.P.E.B گفته است: یه زمانی که اینترنت دایال آپ بود و دسترسی همه محدود من از صبح تا شب توی شرکت اینترنتی کار میکردم چه روزهای باشکوهی فکر میکردم دنیا تو دست های منه😅 بعدها که اینترنت در دسترس همه قرار گرفت و وایبر و واتساپ و بقیه اپلیکیشن ها اومد روکار ، برام جالب نبود همیشه میگفتم اینترنتی که ما استفاده میکردیم خودمون انتخاب میکردیم چی را دنبال کنیم ولی الان فضای مجازی انتخاب میکنه تو چی ببینی ما اون زمان اخبار و مطالب علمی را از منابع موثق پیدا میکردیم ولی الان اگر یه مطلبی برای یکی میاد بدون اینکه به محتوای اون نگاه کنه برای همه میفرسته ولی دنیا باز عوض شد و عوض شد مردم کم کم یاد گرفتن چجوری از اینترنت استفاده کنن هرکی دنبال علایق و سلیقه های خودش رفت و حالا توی عصر اینترنت و تکنولوژی حالا که دنیا برپایه اینترنت بنا شده کشوری بیشتر از ۴۰ روز اینترنت نداره اینترنت نداشتن مثل این هست که بگن همه کسب و کارهای آزاد باید بسته باشه و داشتن شغل جرم هست اینترنت نداشتن مثل این هست که بگن همه کتابخانه ها و دانشگاه ها باید بسته باشه و علم و دانش جرم هست اینترنت نداشتن یعنی داشتن سرگرمی و بازی جرمه هیچ وقت نداشتن اینترنت عادی نمیشه هیچ وقت کور بودن عادی نمیشه البته منم اونموقع اینترنتم محدود میشد عادت دارم مادرم میدید زیاد وصل میشم به اینترنت یه سیم درست کرده بود میکرد تو پریز تلفن خط رو مشغول میکرد و غیر مستقیم میگفت بسته دیگه 2 1
M.P.E.B 4893 ارسال شده در 12 تیر 22 دقیقه قبل، starone312 گفته است: البته منم اونموقع اینترنتم محدود میشد عادت دارم مادرم میدید زیاد وصل میشم به اینترنت یه سیم درست کرده بود میکرد تو پریز تلفن خط رو مشغول میکرد و غیر مستقیم میگفت بسته دیگه پس تو همیشه تو تحریم بودی😅 1 1
Essi Stanley 389 ارسال شده در 14 تیر این روزها بحث "اینترنت طبقاتی" بیشتر از همیشه بر زبانها افتاده. سیستمی که با شعار عدالت همگانی به روی کار آمد، حالا برای هر چیزی به سمت توزیع رانت و ناعدالتی می رود. وام طبقاتی، سهمیه دانشگاه طبقاتی، استخدام طبقاتی، اینترنت طبقاتی و ... همه محصول نا آگاهی کسانی است که تصور کردند با قربانی کردن آزادی، امکان رسیدن به امنیت و عدالت وجود دارد. این روزها پس از دو ماه قطعی اینترنت در ایران، آن جمله معروف بنجامین فرانکلین را بیشتر از هر زمانی درک میکنم: آنان که آزادی و حقوق فردی را فدای امنیت میکنند، نه شایستگی آزادی را دارند و نه لیاقت امنیت را و هر دو را هم از دست خواهند داد. 4
Mohammad Aref 120566 ارسال شده در 16 تیر جمله آخر چقدر درست بود، چون تأسف آورتر از این رانتها، کسایی هستن که به فردیت و منفعت شخصی خودشون بیش از هرچیز دیگه اهمیت میدن و از این رانتها استفاده میکنن و به گسترش ناعدالتی کمک میکنن. 4
Essi Stanley 389 ارسال شده در 17 تیر ذره ای بهره نبردیم از عالَم، نکند ما فقط بهر تماشای جهان آمده ایم؟ . در اقدامی شگفت انگیز و لطفی سرشار از طرف حکومت عدالتخواه اسلامی، در آخرین روزهای فروردین ۱۴۰۵ موتور جستجوی گوگل برای ملت ایران باز شد. اما صرفا میتوانی نتایج جستجو را ببینی و حق نداری سایتها را باز کنی و ببینی داخل آنها چه خبر است! بازگشایی اینترنت در این روزها همانند بازگشایی یک فروشگاه بزرگ است که پدری دست بچه خود را میگیرد و به آن فروشگاه میبرد و به او میگوید تو فقط حق داری از پشت ویترین نگاه کنی و همین بازدید میدانی را هم شاکر باش! براستی که تا این حد نگاه صغیرانه داشتن به یک ملت نوبر است و از سالها نحوه تعامل حکومت با اینترنت، میتوان نحوه نگاه آنها به جامعه ما را به خوبی دریافت. 2
Rose6 877 ارسال شده در 18 تیر خواستم بنویسم دوستان بیایید این نگاه منتقدانه و اعتراضانه و ناراضی رو اصلاح کنیم ! شاید بعضی چیزا به صلاح هست 😐 بعد با خودم گفتم بره که نیستیم ، قبول کنیم بعضی تصمیم ها و ... صلاح نیست ، ما هم میفهمیم ! بستن اینترنت به سبب ارتباطات خارج از کنترل و فاقد رصد افرادی هست ک بیشتر به اغتشاش فکر میکنن و میخوان داخل رو به آشوب بکشن و از آب گل آلود ماهی بگیرن ! شاید متضرر شدن کسب و کارها و .. زیاد مهم نباشه در برابر آن امنیت و حفظ کشور مهمترین مسأله هست . بهتره از این نگاه هم به قضیه نگاه کنیم .
Essi Stanley 389 ارسال شده در 18 تیر 4 دقیقه قبل، Rose6 گفته است: بستن اینترنت به سبب ارتباطات خارج از کنترل و فاقد رصد افرادی هست ک بیشتر به اغتشاش فکر میکنن و میخوان داخل رو به آشوب بکشن و از آب گل آلود ماهی بگیرن ! شاید متضرر شدن کسب و کارها و .. زیاد مهم نباشه در برابر آن امنیت و حفظ کشور مهمترین مسأله هست . امنیت و حفظ حکومت با زور و سرکوبِ مردم به دست نمیاد. اگر هم به دست بیاد این امنیت ظاهری به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره. امنیت رو شما برای چی میخوای؟ برای اینکه یک زندگی با ثبات داشته باشی، به آینده امید داشته باشی و بتونی هدفمند برای کارهات برنامه ریزی کنی. وقتی اینها زیر سئوال بره یعنی امنیت نداری. امنیت فقط این نیست که زنده باشی! امنیت زیرساخت، امنیت دیجیتال، امنیت روان، امنیت سیاسی و ... همه ابعاد مختلف و ضروری امنیت هستند. مردم اگر در این سالها اعتراض کردن به خاطر نبودن امنیت بوده. مردم هیچ کشوری مرض ندارن بی دلیل بیرون بریزن. ایران در انواع شاخصه های امنیت یکی از بدترین کشورهای دنیاست. به جای قطع اینترنت باید این مشکلات رو پاسخ داد. اگر سیستم نمیتونه پاسخگو باشه باید دست به اصلاحات اساسی بزنه نه اینکه چشمه اعتراض مردم رو خشک کنه. هیچ وقت صورت مسئله رو پاک نکنید. با این شیوه نگاه شما حکومت اگر لازم ببینه میتونه برق و تلفن رو هم قطع کنه تا معترض نتونه هیچ ارتباطی بگیره! 4
Mohammad Aref 120566 ارسال شده در 18 تیر احتمالا منظور امنیت خود سیستم هست، نه امنیت مردم و کشور. کنترل نشر خبر و جلوگیری از نشر درست خبر، برای حفظ روحیه و اینکه یه احساس امنیت فیک رو به طرفدارای سیستم القا کنن. درحالی که امنیت واقعی کاملاً متفاوته. ابعاد امنیت رو اسی خیلی درست گفت. امنیت شغلی که رسما به فنا رفت. تعداد خیلیییی زیادی مستقیم و غیرمستقیم کارشون با اینترنت بود، مثلاً آنلاین شاپها مستقیماً نابود شدن و شرکتهای پستی مثل تیپاکس و چاپار و .... به صورت غیرمستقیم تحت تأثیر قرار گرفتن و درآمدشون به زیر 10 درصد رسید. خیلیها کار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، ترید و ... میکردن که مستقیم کارشون با اینترنت در ارتباط بود. خیلی از کارهای خدماتی آنلاین به مشکل خوردن به خصوص اونایی که تو بستر اینستاگرام و تلگرام فعالیت داشتن. همین امنیت شغلی تأثیرش رو روی روان افراد، روی ثبات خانوادگی و سلامت جسمی و روحی میذاره. این فقط یه نمونه مثال کوچیک از تأثیرات مخرب قطعی اینترنت روی بحث امنیت هست. 3
Rose6 877 ارسال شده در 18 تیر 5 ساعت قبل، Essi Stanley گفته است: امنیت و حفظ حکومت با زور و سرکوبِ مردم به دست نمیاد. اگر هم به دست بیاد این امنیت ظاهری به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره. امنیت رو شما برای چی میخوای؟ برای اینکه یک زندگی با ثبات داشته باشی، به آینده امید داشته باشی و بتونی هدفمند برای کارهات برنامه ریزی کنی. وقتی اینها زیر سئوال بره یعنی امنیت نداری. امنیت فقط این نیست که زنده باشی! امنیت زیرساخت، امنیت دیجیتال، امنیت روان، امنیت سیاسی و ... همه ابعاد مختلف و ضروری امنیت هستند. مردم اگر در این سالها اعتراض کردن به خاطر نبودن امنیت بوده. مردم هیچ کشوری مرض ندارن بی دلیل بیرون بریزن. ایران در انواع شاخصه های امنیت یکی از بدترین کشورهای دنیاست. به جای قطع اینترنت باید این مشکلات رو پاسخ داد. اگر سیستم نمیتونه پاسخگو باشه باید دست به اصلاحات اساسی بزنه نه اینکه چشمه اعتراض مردم رو خشک کنه. هیچ وقت صورت مسئله رو پاک نکنید. با این شیوه نگاه شما حکومت اگر لازم ببینه میتونه برق و تلفن رو هم قطع کنه تا معترض نتونه هیچ ارتباطی بگیره! مردم بیشتر مقصر هستند ، وقتی هیچ جنگی نبود هر دفه به بهانه های مختلف همه جا رو به آشوب میکشونن مگه این خود شما نیستین که انتخاب میکنین پس چرا ؟ سپر بلای مردم کسانی هستند که نمیخوان کشور رو به درون باتلاقی بندازن که به جای روند زندگی به فکر انقلاب و آشوب های خیابانی دوباره باشند تا بعد چند سال یکی رو به کرسی بشونن با کشتار و ... که براشون حکومت کنه ! خب چرا وقتی کشور مستقل هست بدون درگیری و ... جاهای معیوب رو درست نمیکنن ؟ با کمک همدیگه . یعنی دشمن حتما باید منابع و ... رو به تاراج ببره ؟ وقتی با خیال راحت می خوابی بدون اینکه آواری روت خراب بشه یا کسی نیست بکشدت که آب از آب تکان نخوره یا ... یعنی امنیت داری ! حیف ایران اعتراض کنیم ولی نمک نشناس نباشیم ! نه برق و آب قطع نشه ولی فراموش نشه دشمن کیه ؟ چرا امنیت دیجیتال و ... میگی ؟ عزیز داشتیم پیشرفت میکردیم . یعنی براتون خوبه کشور رو درگیر کشمکش های داخلی و خارجی بندازن که هیچکی نفهمه کی بدنیا میاد و کی میمیره ؟ یا فلان
Essi Stanley 389 ارسال شده در 18 تیر ۱ ساعت قبل، Rose6 گفته است: مردم بیشتر مقصر هستند ، وقتی هیچ جنگی نبود هر دفه به بهانه های مختلف همه جا رو به آشوب میکشونن مگه این خود شما نیستین که انتخاب میکنین پس چرا ؟ سپر بلای مردم کسانی هستند که نمیخوان کشور رو به درون باتلاقی بندازن که به جای روند زندگی به فکر انقلاب و آشوب های خیابانی دوباره باشند تا بعد چند سال یکی رو به کرسی بشونن با کشتار و ... که براشون حکومت کنه ! خب چرا وقتی کشور مستقل هست بدون درگیری و ... جاهای معیوب رو درست نمیکنن ؟ با کمک همدیگه . یعنی دشمن حتما باید منابع و ... رو به تاراج ببره ؟ وقتی با خیال راحت می خوابی بدون اینکه آواری روت خراب بشه یا کسی نیست بکشدت که آب از آب تکان نخوره یا ... یعنی امنیت داری ! حیف ایران اعتراض کنیم ولی نمک نشناس نباشیم ! نه برق و آب قطع نشه ولی فراموش نشه دشمن کیه ؟ چرا امنیت دیجیتال و ... میگی ؟ عزیز داشتیم پیشرفت میکردیم . یعنی براتون خوبه کشور رو درگیر کشمکش های داخلی و خارجی بندازن که هیچکی نفهمه کی بدنیا میاد و کی میمیره ؟ یا فلان اینکه شما از نظر مادی و معنوی مشکلی با سیاست های حکومت نداری، معنیش این نیست که دیگران هم مشکل ندارن. شما یک نمونه مجوز اعتراض و تلویزیون خصوصی دارای مجوز برای جمع کردن مردم تو این مملکت نشون بدید و بعدا مدعی بشید مردم اعتراض درستی نکردن. اصلا امکان اعتراض به خیلی چیزها نیست بندهی خدا. خود جنابعالی تا حالا به خاطر تورم سالانه ۵۰ درصد در خیابان اعتراض کردی؟ کجا به خاطر گشت ارشاد و کتک زدن دختران مردم سر حجاب اعتراض کردید؟ ما تو این مملکت جز اعتراض پاچه خواران و جیره خواران سیستم که با اتوبوس و ساندیس جمع میشن، مجوزی برای اعتراض ندیدیم. وقتی دولت روحانی سال ۹۲ سر کار اومد وضع اقتصادی بهتر شد، به مردم کمتر گیر میدادن تا ۶ سال هیچ اعتراض و اغتشاشی هم نبود. هر اعتراضی در این کشور شده ریشه در تحقیر و سرکوب مردم داشته. منتها شما چون توسط صدا و سیما شستشوی مغزی شدید میگید ریشه اعتراضات مردم اینترنت و زیاده خواهی و نمک نشناسی اوناست نه مشکلات کشور! اینهمه بی اطلاعی از اوضاع مملکت و مشکلات مردم واقعا نوبره. 3
Essi Stanley 389 ارسال شده در 18 تیر 27 دقیقه قبل، Rose6 گفته است: من برام اهمیتی نداره که شما و مردم معترض آشغال که سال هاست زندگی شخصی من و امثال منو به گند کشیدید و بازی کردید هنوز میسوزید از اینکه احمدی نژاد رو دوست داشتیم ! من حوصله بحث کردن با افرادی ندارم که خودشون حقه بازی میکنن و ادعا میکنن من ساندیس خورم ؟ کتک خوردن حقشون بوده ، تو کشوری که حکومتش حجاب قانونش هست میخواست زندگی نکنه ! بنده خدا و ساندیس خور ؟ شما اول برو خودت ببین نوچه کدوم ملکه ای هستی بعد حرف بزن ؟ روحانی چون اجازه نمیداده کسی تو حکومتش دست از پا دراز کنه واسه همون حتما جیک نمیزدن 😐 من اصلا تلویزیون نگاه نمیکنم بجز کانال های فیلم ! تو کشوری که مردم خودشون دارن حکومت میکنن همین میشه ، شانس آوردین همین جیره خواران شما رو نجات میدن و گرنه الان با تمام همسران تا نخورده تون به گا رفته بودین ! تقصیر مردم هست و تمام ! اعتراض وارد نیست. الان فهمیدم چرا هیچ وقت چرخ زندگی آنطور که میخواستی برات نچرخیده و صبح تا شب مجبوری از زندگی و آدمها ناله کنی. چون متاسفانه دل پاکی نداری و از سرکوب هموطنانت خوشحال شدی و از تهدید اونها لذت هم بردهای. با وجودی که به کارما معتقد نیستم ولی تو زندگیت کارما به خوبی رخ داده و این نگاه سیاهت به مخالفین اعتقاداتت، دامن زندگی خودت رو هم گرفته و هرچه بیشتر به دیگران توهین کنی و خواستار محدود کردن اونا باشی، جهان هم بیشتر تو سرت خواهد زد. پس ادامه بده تا دنیا بیشتر حالت رو بگیره. تردیدی نکن بختت به خاطر همین کامنتهات، سیاه تر از اینی که هست خواهد شد. 3
Mohammad Aref 120566 ارسال شده در 18 تیر 57 دقیقه قبل، Essi Stanley گفته است: اینکه شما از نظر مادی و معنوی مشکلی با سیاست های حکومت نداری، معنیش این نیست که دیگران هم مشکل ندارن. شما یک نمونه مجوز اعتراض و تلویزیون خصوصی دارای مجوز برای جمع کردن مردم تو این مملکت نشون بدید و بعدا مدعی بشید مردم اعتراض درستی نکردن. اصلا امکان اعتراض به خیلی چیزها نیست بندهی خدا. خود جنابعالی تا حالا به خاطر تورم سالانه ۵۰ درصد در خیابان اعتراض کردی؟ کجا به خاطر گشت ارشاد و کتک زدن دختران مردم سر حجاب اعتراض کردید؟ ما تو این مملکت جز اعتراض پاچه خواران و جیره خواران سیستم که با اتوبوس و ساندیس جمع میشن، مجوزی برای اعتراض ندیدیم. وقتی دولت روحانی سال ۹۲ سر کار اومد وضع اقتصادی بهتر شد، به مردم کمتر گیر میدادن تا ۶ سال هیچ اعتراض و اغتشاشی هم نبود. هر اعتراضی در این کشور شده ریشه در تحقیر و سرکوب مردم داشته. منتها شما چون توسط صدا و سیما شستشوی مغزی شدید میگید ریشه اعتراضات مردم اینترنت و زیاده خواهی و نمک نشناسی اوناست نه مشکلات کشور! اینهمه بی اطلاعی از اوضاع مملکت و مشکلات مردم واقعا نوبره. حرص نخور اسی جان، کسایی که تو این یک دهه اخیر هنوز بیدار نشدن، حتی حالت خواب و بیداری هم پیدا نکردن، نمیخوان که بیدار بشن. 2
Rose6 877 ارسال شده در 18 تیر هم اکنون، Mohammad Aref گفته است: حرص نخور اسی جان، کسایی که تو این یک دهه اخیر هنوز بیدار نشدن، حتی حالت خواب و بیداری هم پیدا نکردن، نمیخوان که بیدار بشن. ما بیدار بودیم و هستیم بعضیا هستن که نمیتونن از وجدان درد بخوابن !
Rose6 877 ارسال شده در 18 تیر 35 دقیقه قبل، Essi Stanley گفته است: الان فهمیدم چرا هیچ وقت چرخ زندگی آنطور که میخواستی برات نچرخیده و صبح تا شب مجبوری از زندگی و آدمها ناله کنی. چون متاسفانه دل پاکی نداری و از سرکوب هموطنانت خوشحال شدی و از تهدید اونها لذت هم بردهای. با وجودی که به کارما معتقد نیستم ولی تو زندگیت کارما به خوبی رخ داده و این نگاه سیاهت به مخالفین اعتقاداتت، دامن زندگی خودت رو هم گرفته و هرچه بیشتر به دیگران توهین کنی و خواستار محدود کردن اونا باشی، جهان هم بیشتر تو سرت خواهد زد. پس ادامه بده تا دنیا بیشتر حالت رو بگیره. تردیدی نکن بختت به خاطر همین کامنتهات، سیاه تر از اینی که هست خواهد شد. حقیقت تلخه ! تمام ضربه ها و زمین خوردن های من بخاطر همین هموطن هاست ، هر چند همه مثل هم نیستن ! نه من هرگز از ناراحتی و عذاب دیگران خوشحال و خندان نمیشم چون مثل بعضیا نیستم . عزیز من اونا رو سرکوب نمیکنم ، خواستم بگم چرا یهشون حمله میکنن زندگی منو کسانی خراب کردن که هویت خودشون رو نپذیرفتن و عقده های درونی خودشان رو سر من خالی کردن ! و با حقه بازی فلان و حق نداشته شون رو بزور از من گرفتن . من شما رو محدود نمیکنم و نکردم عزیز بمن ربطی نداره برای من آرزوی بد نکن چون نمیدانی سرنوشت کفش چه کسانی رو پای تو خواهد کرد ! تو سر من بزنن بهتره تا با حقه بازی و دروغ سربلند بشم ، من حاضر نیستم کسی رو زیر پای خودم له کنم میدونی از یه مشت دزد انتظار دیگه ای نیست !
Essi Stanley 389 ارسال شده در 18 تیر 7 دقیقه قبل، Rose6 گفته است: حقیقت تلخه ! تمام ضربه ها و زمین خوردن های من بخاطر همین هموطن هاست ، هر چند همه مثل هم نیستن ! نه من هرگز از ناراحتی و عذاب دیگران خوشحال و خندان نمیشم چون مثل بعضیا نیستم . عزیز من اونا رو سرکوب نمیکنم ، خواستم بگم چرا یهشون حمله میکنن زندگی منو کسانی خراب کردن که هویت خودشون رو نپذیرفتن و عقده های درونی خودشان رو سر من خالی کردن ! و با حقه بازی فلان و حق نداشته شون رو بزور از من گرفتن . من شما رو محدود نمیکنم و نکردم عزیز برای من آرزوی بد نکن چون نمیدانی سرنوشت کفش چه کسانی رو پای تو خواهد کرد ! تو سر من بزنن بهتره تا با حقه بازی و دروغ سربلند بشم ، من حاضر نیستم کسی رو زیر پای خودم له کنم کسب و کار بخشی از مردم به خاطر قطعی اینترنت نابود شده و مردم پول غذا و اجاره خونه رو ندارن و گفتی ایرادی ندارد! بسیاری از دختران به خاطر حجاب اجباری تحقیر شدن و گفتی این قانون مملکت است و ایرادی ندارد! مردم در اعتراض کشته شدن و گفتی حقشون هست! بدون اینکه متوجه باشی یا شاید هم متوجه هستی، طرف ستم دیدهها رو نگرفتی و اتفاقا این باعث شده کارما در زندگی تو، روی خوبی بهت نشون نده. خیلی راحت طرف کسانی رو میگیری که بسیاری رو زیر پا له کردن و بعد تعجب میکنی چرا له شدی. من هم برات آرزوی بد نکردم. گفتم این بلاهایی که سرت میاد واکنش دنیا به اعتقادات و رفتارت نسبت به مخالفین خودت هست که حقی براشون قائل نیستی و ترجیح میدی پشت قدرت و اقلیت جیرهخوار و رانت خوار در بیای نه پشت اکثریت مردم. در هر صورت بحث بیشتری ندارم. اگر خواستی زندگی روی خوشی بهت نشون بده سعی کن اینقدر به مردم کشورت اهانت نکنی و دنیا رو وسیعتر ببینی. آرزو میکنم تو هم روزی انسانی بشی اهل پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک تا این سیاهیها از زندگیت بیرون برن ولی با این دست فرمانی که جلو میری، کمتر کسی دوستت خواهد داشت. موفق باشی 2
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری