رفتن به مطلب

جشن تولد پانزده سالگی «کاسینی» در کنار زحل


ارسال های توصیه شده

[h=1] جشن تولد پانزده سالگی «کاسینی» در کنار زحل

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91072516821

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

فضاپیمای کاسینی جشن تولد پانزده سالگی خود را در فاصله یک میلیارد و 609 میلیون کیلومتری زمین و در کنار سیاره زحل جشن گرفت.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فضاپیمای کاسینی ناسا 15 اکتبر (24 مهر) سال 1997 میلادی از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب شد.

این فضاپیما در طول سفر خود در منظومه شمسی تاکنون بیش از شش میلیارد و 115 میلیون کیلومتر را طی کرده است و پس از گذر از کنار زهره و مشتری، اکنون مأموریت خود را برای تهیه تصاویر از زحل و قمرهای این سیاره آغاز کرده است.

حجم داده های ارسالی فضاپیمای کاسینی بالغ بر 444 گیگابایت شامل بیش از 300 هزار تصویر از سیارات و اجرام آسمانی مختلف بوده و بیش از دو هزار و 500 گزارش بر اساس این اطلاعات در مجلات علمی معتبر به چاپ رسیده است.

بر اساس اعلام ناسا، فضاپیمای کاسینی به پایان مأموریت خود نزدیک می شود و محققان قصد دارند از این فرصت باقی مانده برای بررسی تغییرات فصول در زحل استفاده کنند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، کاسینی در 15 سپتامبر 2017 با ورود به جو سیاره زحل و تحت تأثیر فشار و دمای این سیاره نابود می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...