حسین 70 12 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 مهر، ۱۳۹۱ با سلام به همه ی دوستان میخواستم یه بحث فطری و فلسفی رو مطرح کنم که خیلی مهمه و مبتلا به و مورد اختلاف هم هست. و این موضوع اگه حل بشه میتونه به خداشناسیمون هم کمک کنه. اما شبهه: هممون میدونیم که وجود خداوند نامتناهیه یعنی بینهایته... اگر این جمله درست باشه که هست پس ما یعنی انسانها و بقیه ی موجودات یا وجود نداریم و یا خداییم !!! چون اگر ما وجود داشته باشیم و غیر از خدا باشیم اون موقع دیگه وجود خدا نامتناهی نیست! یکم به این چیزی که گفتم فکر کنید بعد نظر بدید... هر کی هر چی به ذهنش میرسه بگه... یا علی 1 لینک به دیدگاه
B-neshan 691 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 آبان، ۱۳۹۱ با سلام به همه ی دوستانمیخواستم یه بحث فطری و فلسفی رو مطرح کنم که خیلی مهمه و مبتلا به و مورد اختلاف هم هست. و این موضوع اگه حل بشه میتونه به خداشناسیمون هم کمک کنه. اما شبهه: هممون میدونیم که وجود خداوند نامتناهیه یعنی بینهایته... اگر این جمله درست باشه که هست پس ما یعنی انسانها و بقیه ی موجودات یا وجود نداریم و یا خداییم !!! چون اگر ما وجود داشته باشیم و غیر از خدا باشیم اون موقع دیگه وجود خدا نامتناهی نیست! یکم به این چیزی که گفتم فکر کنید بعد نظر بدید... هر کی هر چی به ذهنش میرسه بگه... یا علی سلام فکر میکنم یه نظر فلسفی هم هست که معتقد به همه خدایی هست. شاید همین ملاصدرا بهش معتقد بوده.(اگه درست یادم مونده باشه) همه خدایی یعنی اینکه : خداوند یعنی مجموعه کل این جهان... مجموع سنگ و چوب و آدم و خورشید و... ========================== شبه جالبیه. جواب هم داره؟ لینک به دیدگاه
پسر خوب 22 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آبان، ۱۳۹۱ عزیز دل برادر تن ملا صدرا رو تو گور نلرزون. حرف ملا صدرا را بعد از سالها فلسفه خوندن میشه فهمید. ملا صدرا هیچ وقت نگفته که سنگ و چوب خدا هستند. اما این که وجود خدا نامتناهیه به این معناست که همه کمالات را در حد بی نهایت اون داره. خدا جسم نیست که فکر کنی اگه یه جسم بی نهایت داشته باشیم دیگه جایی برای جسم های دیگه نیست یا ا ین که همه اون جسمها توی دل خدا هستند. خدا موجودیه که مکان و زمان نداره 3 لینک به دیدگاه
B-neshan 691 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 آبان، ۱۳۹۱ عزیز دل برادر تن ملا صدرا رو تو گور نلرزون. حرف ملا صدرا را بعد از سالها فلسفه خوندن میشه فهمید. ملا صدرا هیچ وقت نگفته که سنگ و چوب خدا هستند. اما این که وجود خدا نامتناهیه به این معناست که همه کمالات را در حد بی نهایت اون داره. خدا جسم نیست که فکر کنی اگه یه جسم بی نهایت داشته باشیم دیگه جایی برای جسم های دیگه نیست یا ا ین که همه اون جسمها توی دل خدا هستند. خدا موجودیه که مکان و زمان نداره این چیزی بود که من از یه آخوند مخالف فلسفه توی تلویزیون برنامه زاویه شنیدم. البته شایدم اشتباه شنیده باشم!! البته قضیه مال چند سال پیشه و دقیق یادم نیست چی میگفت. ==================================== نقل از ویکی خدافراگیردانی (پانن ته ایسم) یک سیستم باورمندی ست با این مفهوم که برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در تمام اجزا جهان جریان و نفوذ دارد. در پانته ایسم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام باور بر این است که خدا در همه چیز هست اما باور پانن ته ایسم این است که همه چیز خداست. در اسلام [ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، مقدسین (اولیاء الله) و بسیاری از متفکرین مسلمان مخصوصاً برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام جزو کسانی هستند که عقایدشان تا حدی نزدیک به پانته ایسم و پانن ته ایسم است. این باور در قرون بعد زیر عنوان روش برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام شکل پذیرفت و بالید. متفکرین و فلاسفهٔ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام دوازده امامی نیز گرایش بسیاری به پانن ته ایسم و وحدت وجود دارند و اشخاصی نظیر برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام که هر دو تحت نفوذ و جاذبه ابن عربی هستند نمونههای بارز این تفکر در نزد متفکرین شیعهٔ دوازده امامی اند. --------------------- عزیز دل برادر تن ملا صدرا رو تو گور نلرزون. پسر خوب، گیرم؛ حالا ملاصدرا تو گور دو تا بندری هم بزنه، به جایی بر نمیخوره:dancegirl2: 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده