رفتن به مطلب

بارکد ۶۰ ساله شد


ارسال های توصیه شده

یکی از قدیمی‌ترین فناوری‌های موجود در حوزه‌ی خرید و فروش اجناس مختلف، پزشکی، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها بدون شک بارکد است، برچسبی که از خطوط سیاه و سفید و یک سری عدد تشکیل شده است. همین برچسب کوچک که ۳ روز دیگر در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۱۲ (۱۶ مهر) ۶۰ ساله می‌شود، زندگی را برای بسیاری انسان‌ها آسان کرده است. متصدی فروش یک فروشگاه را در نظر بگیرید که اگر برای خواندن قیمت کالاها از دستگاه بارکدخوان استفاده نمی‌کرد چقدر زمان خود و مشتری را هدر می‌داد. این تنها نمونه‌ی کوچکی است که به صورت روزانه با آن مواجه می‌شویم.

pnsr1be25g4qyznrij26.jpg

 

طی دهه‌ی ۳۰ و ۴۰ میلادی با رشد روز افزون صنایع غذایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز به سرعت افزایش می‌یافتند. با این افزایش رشد، نیاز به یک سامانه‌ی ردگیری و ثبت کالا به شدت احساس می‌شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با آگاهی از این نیاز به دنبال ثبت اختراع جدید خود در سال ۱۹۴۹ بود که پس از ۳ سال پروژه‌ی وی با نام بارکد در سال ۱۹۵۲ به صورت رسمی ثبت شد. بارکد اولیه تنها از ۴ خط تشکیل می‌شد که در سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار گرفت. اما اولین محصولی که به صورت رسمی با برچسب بارکد توزیع ‌شد یک بسته‌ی آدامس بود که در سال ۱۹۷۴ با کد استاندارد UPC (که در بارکد استفاده می‌شود) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گرفت.

 

از آن زمان تا کنون طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های بارکدخوان و پویشگر، از تفنگ‌های لیزری (همان دستگاه‌ای که متصدی فروش در یک فروشگاه از آن برای وارد کردن قیمت کالا استفاده می‌کند) گرفته تا تلفن‌های هوشمند امروزی (دستگاه‌های اندروید و iOS)، وارد بازار شده‌اند.

 

امروزه از این فناوری در صنایع مختلفی استفاده می‌شود از جمله:

 

  • علوم: دانشمندان با نگاشت بارکد روی زنبورها می‌توانند به چگونه زندگی کردن این حشرات پی‌ ببرند.

 

 

 

  • پزشکی: بیمارستان‌ها از گردن‌بندهای مخصوصی جهت شناسایی بیماران استفاده می‌کنند که هر یک از این گردنبند‌ها بارکد جداگانه‌ای دارند.

 

 

 

  • صنعت حمل و نقل: طیف گسترده‌ای از خدماتی که در این صنعت امروزه ارایه می‌شود بدون وجود بارکد ممکن نخواهد بود.

 

 

Barcode_Scanner_60th.png

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...