رفتن به مطلب

نحوه مذاکره برای حقوق و دستمزد...


ارسال های توصیه شده

همه ما، بارها و بارها در مذاکره های استخدامی شرکت کرده ایم. همچنین بارها در مورد حقوق و مزایای خود با مدیرانمان مذاکره کرده ایم. در اینجا برخی روشهای بسیار موثر برای شکست خوردن در این مذاکره ها را با هم مرور میکنیم: 1- بدون آمادگی به جلسه مذاکره بروید: زمانی که نمیدانید همکاران شما حدوداً چقدر حقوق میگیرند، زمانی که نمیدانید استاندارد حقوق برای فردی با موقعیت شغلی شما چقدر است، زمانی که نمیدانید آیا شرکت از نظر مالی توانایی افزایش حقوق شما را دارد یا خیر، مناسب ترین زمان برای یک مذاکره ناموفق در مورد حقوق است. 2- به جای کارایی خود در مورد توانایی خود سخن بگویید: برای مدیر شما اصلاً مهم نیست که از کدام دانشگاه مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده اید و معدل شما چند بوده است. برایش اصلاً مهم نیست که علاوه بر زبان انگلیسی و فرضاً فرانسه - که در شرکت مورد استفاده است - شما اسپانیایی و آلمانی و سواحلی و ... را نیز مسلط هستید. تنها چیزی که مهم است کارایی شماست. در گفتگو با مدیر خود، از کارهایی که میتوانید انجام دهید و کارهایی که انجام میدهید سخن بگویید. مدیران برای این کارهاست که به شما پول میدهند. 3- سیب و پرتقال را با هم مقایسه کنید! اگر قبلاً در شرکت دیگری در صنعت دیگری با مدیر دیگری کار میکرده اید و حقوق دیگری می گرفته اید، این یک مسئله شخصی مربوط به شماست. نباید انتظار داشته باشید که در موقعیت جدید نیز همان شرایط حفظ شود. البته همه ما به عنوان بخشی از سابقه به دریافتی های قبلی خود اشاره میکنیم، اما اینها نباید به عنوان مبنای حقوق و مزایای جدید در ذهن ما قرار داشته باشند. 4- از هزینه های خود سخن بگویید: برخی افراد عادت دارند در جلسه مذاکره حقوق و استخدام، از افزایش هزینه ها، قسط ماشین و خانه و تعداد فرزندان خود بگویند. مدیران سرپرست خانواده ما نیستند. آنها فقط آماده اند به اندازه کارایی ما حقوق پرداخت کنند. مطرح کردن هزینه ها، ممکن است حس ترحم را ایجاد کند، اما از سویی مدیر احساس میکند که توقعات مالی کارمند خارج از حیطه کنترل اوست و با هر نوع افزایش هزینه، ممکن است وی توقعات خود را افزایش دهد. این احساس خوبی در طرف مقابل ایجاد نمیکند. 5- نشان دهید حقوق اولویت اول شماست. همه ما برای پول کار میکنیم. همه ما به پول نیاز داریم. پول یکی از اولویتهای اصلی همه ماست. اما دلیل ندارد این احساس را به طرف مقابل منتقل کنیم. شاید ثروتمندان و طبقات بالای جامعه، بیش از سایر اقشار دغدغه کسب ثروت داشته باشند اما این فقط طبقات بسیار پایین اجتماعی هستند که به صورت صریح، در مورد پول صحبت میکنند. نشان دهید که کار اولویت اول شماست و میدانید که اگر کار با کیفیت مناسب انجام شود، پول هم به موقع خود خواهد آمد.

لینک به دیدگاه

این یک مسئله دو طرفه س به نظر من...اگر ما بعنوان یک طرف این مذاکره باشیم طرف دیگرش هم باید نکاتی رو رعایت کنه...

این دقیقا مسئله من بودو همه این موارد رو رعایت کرده بودم ...و جوابی که گرفتم سو استفاده از کارو توان من بود...:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

با این همه توصیفات باز من گیج شدم.اگه یه جایی فرضا فرم بدن که پر کنیم میزان حقوق رو چقدر بزنیم؟

 

من همش زدم مثل بقیه.:ws3: به خاطر همین تاحالا بیکار موندم:ws38:

لینک به دیدگاه

به نظر من تو فرم ها نباید حقوق درخواستی رو وارد کرد ولی اگر هم وارد میکنید باید بر اساس رشته و توان بالاترین مقداری که تو عرف هس وارد کنید

لینک به دیدگاه
این یک مسئله دو طرفه س به نظر من...اگر ما بعنوان یک طرف این مذاکره باشیم طرف دیگرش هم باید نکاتی رو رعایت کنه...

این دقیقا مسئله من بودو همه این موارد رو رعایت کرده بودم ...و جوابی که گرفتم سو استفاده از کارو توان من بود...:banel_smiley_4:

 

یه تایپیک گذاشتم در مورد نحوه مذاکره زنان (چند نکته استراتژیک برای خانم ها...) بخون ببین یه خانم تو مذاکره باید چه اصولی رو رعایت کنه:w16:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...