رفتن به مطلب

ایستگاه آتشنشانی nbhw


ارسال های توصیه شده

0lto8lrkizc3i3f4hv8g.jpg

 

NBHW Fire Station

معماران:LIAG Architects

مکان:شهر آلکمار – هلند

مساحت پروژه: 11,815 sqm

سال ساخت:2006 – 2010

 

نکته:انسان محترمی که داری این مطالب رو می بری یک جای دیگه کپی می کنی،لطف کن منبع این صفحه رو هم بزار...نیازی نیست به ترجمه ی کج کوله ی من احترام بزاری،به انجمنی که با ایجاد این تارنما سعی داره کاری علمی رو انجام بده احترام بزار و در نشر مطالبش کوشا باش.

درود به دوستانی که احترام علم و عالم رو نگه می دارن.:icon_gol:

 

منبع تصاویر سایت آرک دیلی

 

 

ساختمان دارای یک شخصیت ویژه شهر است و آن المان بودن در شهر است.سازه ساختمان مرکب است.ساختمان در مجاورت انبارگاه قرار دارد و حجم آتشنشانی با رودخانه و خیابان متصل به میدان محصورشده است.سایت دارای محدودیت های زیادی بود که در طراحی تیم طراحی را با مشکلات فراوانی مواجه کرد.

 

در ابتدا طرحی در تیم مطرح شد با این محوریت که حجم به مانند تپه ای شکل گیرد که قطاری از آن به بالا میرود.این ارتفاع 20 متر در نظر گرفته شد و ارتفاع زیاد از ورودی میدان انتخاب شد تا با قرار دادن ورودی اصلی ساختمان در این نقطه به مرکزیت شهری و ورودی تاکید بیشتر شود.

 

این ارتفاع زیاد کمک میکرد تا حجم به سان یک المان شهری عمل کند و نقش خود را به عنوان یک نشان شهری به خوبی بازی کند در کنار عملکرد کاملا متفاوت خود.

y5n8in4j97gx32c0txy6.jpg

لینک به دیدگاه

ما در کنار ساخنمان رامپی داریم که وسایل نقلیه را به بام منتقل میکند،جایی که پارکینگ مجموعه قرار دارد و این برای فرار از قرار دادن آن در همکف است و همچنین محدودیت هایی که در سایت بوده و به واسطه وجود آشیانه در همکف و ضرورت وجود آن به واسطه استاندارد ها این راه پیشنهاد شد.

tw5kamymf1yrz6nsii6.jpg

 

شکل گیری رامپ در حجم به گونه است برش به وجود آورنده در حجم به صورت داخلی بوده و این باعث مسقف شدن رامپ گردیده است که از بام آن نیز استفاده می شود.همچنین رنگ متفاوت آن نقش هدایت کنندگی و تاکید بیشتر یبه ورودی است.

شهرداری آلکمار کارفرمای پروژه خواستار این بود که طرح باید 20 درصد از قوانین موجود در کشور جلو تر باشد و در این مورد بسیار سخت گیر بودند. آنها به بهینه سازی انرژی فکر میکردند.گروه با توجه خواسته های کارفرما گروه به مخزن های دمایی انرژی در زیر زمین که به مطبوع کردن هوا در فضاهای بالایی خود با مینیمم انرژی فکر کرد و دست به طراحی زدند.همچنین استفاده از سیستم های اضافی در سقف پارکینگ برای ذخیره سازی انرژی خورشیدی .

 

x59cb4s3n5y4bq25ujl.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...