رفتن به مطلب

بررسی گلکسی نوت 10.1 سامسونگ


a_gadget

ارسال های توصیه شده

IMG_7513.jpg?1348161002

گلکسی نوت محصولی بود که نام «فبلت» را در میان کاربران به وجود آورد. گجتی که نه تبلت بود و نه تلفن همراه. محصولی که با قلم اش به محبوبیت زیادی در میان کاربران دست پیدا کرد. اما سامسونگ تصمیم گرفت به همراه گلکسی نوت ۲ یک تبلت 10.1 اینچی هم وارد بازار کند. تبلتی که گلکسی نوت 10.1 نام گرفت و مانند برادر ۵ اینچی اش دارای یک قلم بود. سامسونگ می گوید این یکی از بهترین انتخاب ها در میان تبلت های ۱۰ اینچی است و خصوصیات برتر آن سبب جذب افراد زیادی خواهد شد.

 

 

اگر می خواهید با زیر و بم گلکسی نوت 10.1 آشنا شوید بررسی نارنجی را در ادامه مطلب از دست ندهید.

 

 

 

 

 

طراحی:

IMG_7492.jpgاسم این تبلت گلکسی نوت است اما از نظر شکل ظاهری بسیار به گلکسی تب دوم 10.1 شباهت دارد. هر چند محتوای درون شکم این دو تبلت تفاوت های اساسی دارد. نمی توان طراحی بدنه را عالی به حساب آورد و جنس بدنه نیز حس کیفیت را به شما منتقل نمی کند. اما حداقل وزن ۶۰۰ گرمی اش سبب می شود که احساس کنید یک تبلت بزرگ اما سبک را در دست گرفته اید. اسپیکر های تبلت در جلو قرار دارند که به زیبایی آن افزوده و البته سبب می شود صدا را هم با کیفیت بسیار خوبی بشنوید.

 

 

پورت ها و دکمه های تبلت در قسمت بالای آن قرار گرفته اند که شامل دکمه روشن و خاموش، تغییر صدا، ورودی سیم کارت، حافظه میکرو اس دی، پورت مادون قرمز و ورودی هدت ست است. در پایین تبلت تنها پورت شارژر قرار گرفته است. قلم مخصوص تبلت هم درون یک حفره مخصوص در کنار آن قرار میگیرد و طوری ناپدید می شود که اگر تبلت را دست دوست تان بدهید، به احتمال زیاد متوجه آن نخواهد شد.

نمایشگر

رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است و شاید برای تبلتی در این سایز عالی به حساب نیاید اما از کیفیت تصویر لذت می برید. یکی مشکلاتی که در نمایشگر مشاهده کردیم کثیف شدن بود! اثر انگشت به راحتی روی آن باقی می ماند و به نظر می رسید تبلت مورد نظر ماه ها است به حمام نرفته. مشکل دیگر نمایشگر، دید کم در آفتاب بود که در این حالت واقعا چیز زیادی از نمایشگر دیده نمی شد.

galnote-notclean.jpg

 

 

اما در طرف دیگر علاوه بر کیفیت خوب، امکان جدیدی وجود دارد که کار با این نمایشگر را لذت بخش می کند. چیزی که قبلا برای گلکسی اس 3 نیز معرفی شده بود. دوربین جلویی تبلت نگاه شما را دنبال می کند و نمایشگر تا زمانی که به آن نگاه می کنید روشن می ماند. می توانید شب آنقدر روی این تبلت کتاب بخوانید تا به خواب بروید و بعد از آن نمایشگر خود به خود خاموش می شود. سیستم لمسی تبلت هم همانطور که از آن انتظار می رود خوب و دقیق عمل می کند و وقتی قلم را روی اپلیکیشن های ویژه ای مانند S Pen امتحان می کنید متوجه دقت اش می شوید.

 

 

 

 

 

سخت افزار و بازدهی:

IMG_7500.jpg

پردازشگر این تبلت Exynos چهار هسته ای سامسونگ با سرعت 1.4GHz است که هنگام کار به شما نشان می دهد با چه قدرتی کارها را انجام می دهد در اجرای انواع اپلیکیشن ها تقریبا همه چیز خوب و روان اجرا می شود. ۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت هم همراه شما است. ورودی کارت حافظه میکرو اس دی نیز وجود دارد و باطری نیز 7000mAh است. به همراه بلوتوث 4.0، وای-فای و یو اس بی هاست. وزن این تبلت نیز همانطور که گفتیم ۶۰۰ گرم است.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...