رفتن به مطلب

رسانه‌های خارجی در کمترین زمان پوشش کودک ایرانی را تغییر می‌دهند


ارسال های توصیه شده

يکشنبه ۱۲ شهريور 1391

مریم افرادی با تاکید بر کمبود برنامه سازی در حوزه کودک در این باره به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: متاسفانه رسانه های داخلی ما در حوزه برنامه سازی کودک فعال نیستند و به همین خاطر برنامه هایی که از رسانه های خارجی پخش می شود در کمتر از یک هفته از مدل مو تا لباس کودک را تحت الشعاع قرار می دهد.وی در ادامه افزود: به طور حتم نقوش اسلیمی یا طرح های مربوط به موتیف های سنتی برای کودک ایرانی به اندازه طرح های پر رنگ و لعابی که از قهرمان های کارتونی وجود دارد جذاب نیست چرا که کودک با این قهرمانان در قالب یک داستان آشنا شده و به نوعی نسبت به این شخصیت های کارتونی شناخت و نوستالژی دارد لذا نمی توان انتظار داشت که کودک در مرحله انتخاب جذابیت را بر ارزش های فرهنگی ترجیح دهد چرا که نوع انتخاب در این سنین بر اساس دیدار ی و هیجانات زود گذر است.عضو انجمن طراحان پارچه و لباس ایران بیان کرد: ذهن کودک ایرانی امروز انباشته از فرهنگ و افکاری است که متعلق به ایران نیست چرا که هیچ برنامه موثری در حوزه کودک وجود ندارد و عملا بخش اعظم سینمای و تلویزیون داخلی منحصر به برنامه هایی است که حتی قشر عامه جامعه را نیز راضی نمی کند.افرادی در پاسخ به این سوال که چقدر لباس بر نوع شخصیت کودک تاثیر دارد گفت: نه تنها لباس بلکه تمام عوامل موجود در این حوزه بر شکل گیری شخصیت و تفکرات کودک موثر است چرا که کودک امروز قابلیت انتخاب را دارد و به همین خاطر بر اساس اجبار نمی توان روند ذهنی وی را تغییر داد.عضو انجمن طراحان پارچه و لباس ایران تصریح کرد: لباس های سنتی ما حتی در شهرستان ها و در بین عشایر نیز کمرنگ شده اند و این نشاندهنده تاثیر رسانه ها بر تمامی بخش های جامعه است.وی در پاسخ به این سوال که چرا تمام تمرکز طراحان بر بخش مانتو در کشور است گفت: واقعیت این است که کار کردن در حوزه کودک بدون وجود برنامه های قوی رسانه ای در این زمینه امکانپذیر نیست از طرف دیگر مانتو از جمله بخش های پوشش است که در کمتر کشوری دیده می شود.افرادی تاکید کرد: لباس های کودکانه بیشتر از روی ژورنال های خارجی کپی برداری می شود و برندهای معتبر نیز در کنار آن فعالیت می‌کنند اما در بخش مانتو به دلیل انحصاری بودن کاربرد آن در کشور فضای کار بازتر است.وی ادامه داد: تنها بخش کودک نیست که در آن احساس خلا می شود و تمرکز بر آن کمرنگ است بلکه در سایز بزرگ لباس نیز با مشکلاتی رو به رو هستیم حتی در بخش مانتو چرا که اغلب مانتوهای تولیدی به شکل عجیبی در سایز های کوچک هستند و این موضوع باعث شده است که قشر خاصی نتوانند از طرح های متنوع موجود در بازار بهره مند شوند.عضو انجمن پارچه و لباس ایران بیان کرد: بسیاری از طرح ها قابلیت اجرا در ژانرهای دیگر را ندارند لذا نیازمند تقسیم بندی در تمام حوزه ها هستیم که قطعا حوزه کودک نیز یکی از این بخش ها ست اما تنها توجه طراحان برای این قسمت کافی نیست و قطعا توجه خاص برنامه سازان و رسانه های داخلی را نیز می طلبد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...