رفتن به مطلب

نیروی انتظامی دانش بنیان مستحق لباس علمی است


ارسال های توصیه شده

نساجی نیوز: نخستین همایش بین‌المللی پوشاک نظامی ایران وابسته به پلیس ناجا ظهر روز گذشته با حضور فعالان عرصه پوشاک در سالن همایش های مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از هنرآنلاین، در ابتدای این برنامه حسین زاده، مدیرعامل شرکت تعاونی ناجا گفت: حدود 25 مقاله پژوهشی در زمینه پوشاک نظامی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این بین 6 مقاله برتر در این همایش ارائه می شوند ضمن اینکه 13 مقاله نیز به صورت پوستر در این برنامه حضور یافته اند.

 

وی در ادامه افزود: لباس نظامی به دلیل اهمیتی که در چالاکی و سرعت عمل نیروهای نظامی دارد یکی از شاخه های مهمی است که باید بررسی کرد و امیدواریم که مجموعه مقالات و پژوهش های ارائه شده در این همایش قابلیت پیشرفت و برداشتن گام مثبتی را در این راستان داشته باشد.

 

مدیر عامل بنیاد ملی تعاونی ناجا گفت: در هر شیف کاری این بنیاد حدود 300 نفر مشغول به کار هستند که سالیانه 3 میلیون لباس را ارائه می کنند.

 

در ادامه این همایش مهندس رسول گلستانه، دبیر این همایش و مدیر عامل گروه صنعت و معدن بنیاد تعاون ناجا گفت: باید در امتداد جهاد نظامی به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنیم چرا که نیازمند جهاد علمی هستیم.

 

وی در ادامه افزود: اگر به مجموعه ناجا نگاه کنیم متوجه حرکت های خوب و دانش بنیان در این عرصه خواهیم شد ضمن اینکه نیروی انتظامی دانش بنیان مستحق لباسی با فرآورده های علمی است و من معتقدم در این راستا باید از شخص بنده به عنوان مدیرگروه صنعت و معدن مجموعه های ناجا انتقاد کنیم.

 

گلستانه با اشاره به پیشرفت های جهانی در عرصه لباس اظهار کرد: امروز لباس یک ابزار ساده نیست بلکه ما شاهد ظهور لباس هایی هستیم که هر کدام بار تکنولوژی به همراه دارند به نحوی که لباس های خنک کننده، گرم کننده، خود استتارکننده از جمله این تکنولوژی ها محسوب می شوند.

 

وی در ادامه توضیح داد: لباس استتارکننده این قابلیت را به سربازان و نیروهای نظامی می دهد که بتوانند در فضا استتار شوند و به راحتی قابل شناسایی نباشند.

 

مدیر عامل گروه صنعت و معدن بنیاد تعاون ناجا تصریح کرد: لباس های ضد گلوله امروزه با فناوری نانو توانسته اند در زمان اصابت گلوله جان افراد را نجات دهند کما اینکه این رویکرد علمی درباره چاقو و سلاح های دیگر نیز وجود دارد.

 

گلستانه از کار بر روی نوع جدیدی از لباس های هوشمند برای سربازان خبر داد و بیان کرد: در حال کار بر روی لباس هوشمندی هستیم که در آینده سربازان می توانند به واسطه آن از انواع وسایل الکترونیکی لازم از جمله جی پی اس و سنسورهای سنجش سلامتی بهره مند شوند ضمن اینکه این لباس ها به دلیل وزن سنگین مجهز به پاهای مصنوعی خواهد بود که قابلیت حمل بالایی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: اغلب پیشرفت های مربوط به حوزه پوشاک ابتدا از نظام آغاز می شود و سپس به بخش های تجاری می رسد به همین خاطر معتقدیم که باید در این عرصه پیشگامتر باشیم.

 

در ادامه این همایش دکتر آقایی، جانشین آماد و پشتیبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی هایی که لباس نظامی باید داشته باشد گفت: لباس نظامی به لحاظ نوع تعریف آن باید علاوه بر کارکرد مناسب قابلیت اقتدار و زیبایی را نیز داشته باشد به نحوی که نیروهای نظامی از این پوشش احساس لذت و اقتدار کنند.

 

وی تاکید کرد: 21 نوع ماموریت در نیروی انتظامی وجود دارد که باید لباس ها را بر اساس این ماموریت ها و انگیزه های خاص آن نظیر مباحث اخلاقی،حفاظتی و زیباشناختی طراحی کرد.

 

آقایی حفظ تناسب در لباس را ضروری خواند و گفت: رفع نیازهای فیزیکی و در نظر گرفتن استانداردهای لازم در لباس نظامی بسیار مهم است چرا که در غیر اینصورت میزان کارایی نیروها کاهش می یابد.

 

وی به مساله آب و هوا اشاره کرد و افزود: در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی که لباس در آن استفاده می شود، عاملی است که باعث کارکرد بهتر نیروها خواهد شد ضمن اینکه سبک و با کیفیت بودن کار نیز برای ما بسیار مهم است.

 

4.7.1391

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...