رفتن به مطلب

معرفی ده قابلیت مخفی در iOS 6


moein.s

ارسال های توصیه شده

پس نوشت:ما این بخش را استارت می کنیم با این تاپیک،امیدواریم اولین و آخرین تاپیک این بخش نباشه..البته اگه جاش همینجا باشه:ws3:

 

 

همان‌طور که می‌دانید اپل به تازگی نسخه نهایی iOS 6 را برای دانلود و استفاده در آیفون، آیپد و آیپادتاچ عرضه کرده است. آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی اپل با این‌که انتظارات برخی‌ها را برآورده نکرد اما قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد که البته همه‌ی آن‌ها را نمی‌توانید در روزهای اول کشف کنید. در این مطلب قصد داریم ده قابلیت مخفی iOS 6 را برایتان عنوان کنیم.

pm4pfa9obllgho5aog.jpg

 

یک. کشیدن برای ریفرش

 

شاید با برخی Gestureهای iOS آشنا باشید اما در iOS 6 یک Gesture جدید اضافه شده است که به شما اجازه می‌دهد با پایین کشیدن صفحه در اپلیکیشن‌هایی مانند ایمیل درست مانند اپلیکیشن Flipboard محتوا را ریفرش کنید و دیگر نیازی به دکمه Reload نداشته باشید.

n6uq9eatssybfqghcyl.jpg

 

- - - Updated - - -

 

دو. شکلک‌های جدید

 

بسیاری از کاربران عاشق شکلک‌ها و خندانک‌ها هستند؛ خوشبختانه iOS 6 ‌ده‌ها شکلک جدید را به همراه دارد که می‌توانید در پیامک‌ها، ایمیل و در واقع هر جایی که قادر به وارد کردن با کیبرد باشید استفاده کنید. اگر کیبرد شکلک‌دار را فعال کرده‌اید نیازی به عملیات اضافه نیست، در غیر اینصورت می‌توانید با بازکردن Settings و سپس General Add New Keyboard گزینه Emoji را انتخاب کنید.

zmwogrwdh6b6b2kcsb1g.jpg

سه. محدودکردن جاسوسی تبلیغات!

 

شاید بدانید که تبلیغاتی که در اپلیکیشن‌های مختلف یا برخی سایت‌های اینترنتی وجود دارد می‌تواند با سرک کشیدن در کوکی‌ها و اکانت‌های مختلفتان محتوای خود را مطابق با نیاز شما تعیین کنند. اما اگر دوست ندارید این تبلیغات به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند می توانید به مسیر Settings > General > About > Advertising بروید و Limid Ad Tracking را فعال کنید.

u710bw9ja206fbmpjxvv.jpg

لینک به دیدگاه

چهار. بیدارشدن با آهنگ مورد علاقه

 

همان‌طور که می‌دانید نسخه‌های قبلی iOS اجازه انتخاب آهنگ مورد نظرتان را برای آلارم در اپلیکیشن ساعت نمی‌داد اما خوشبختانه در iOS 6 این قابلیت وجود دارد. شما حتی می‌توانید در کامپیوتر صدای خود را ضبط کنید و سپس پس از انتقال به آی‌دیواس توسط ‌آی‌تیونز آن را به عنوان زنگ آلارم انتخاب کنید.

4j3f8g0ib5ioluajivf.jpg

پنج. گوش‌دادن به آهنگ در خواب

 

اگر از آن جمله افرادی هستید که با هدفون در گوش، در حالی که به لیست آهنگ مورد علاقه‌تان گوش می‌دهید به خواب می‌روید برایتان خبر خوبی داریم. در آیفون‌ها و آیپدهای جدیدتر یک گزینه تازه به لیست اکوالایزهای موزیک پلیر با نام “Late Night” اضافه شده که برای همین منظور ساخته شده است. این حالت بیس آهنگ را کم کرده و آهنگ‌ها را ملایم‌تر می‌کند تا هنگام خواب یک آهنگ راک سنگین شما را وحشت‌زده نکند.

yq07zf1o9zdvds1v8.jpg

 

- - - Updated - - -

 

شش. فقط پیام‌ها را از کانتکت‌هایتان دریافت کنید

 

اگر از کاربران iMessage هستید و بعضی اوقات پیام‌های تبلیغاتی یا اسپم دریافت می‌کنید می‌توانید با رفتن به Settings > Notifications و Messages تنظیم کنید که تنها از لیست کانتکت‌هایتان پیام دریافت کنید.

5oigmu9x5jh9d15gi541.jpg

هفت. همگام‌سازی Text Expansion با دیگر آی‌دیوایس ها

 

اپل در iOS 5 قابلیت جدیدی را به نام Text Expansion قرار داد؛ این قابلیت بسیار مفید شما را از تایپ اضافه و وقت‌گیر راحت می‌کند. بدین ترتیب که می‌توانید تنظیم کنید هرگاه عبارت mail را تایپ کردید و دکمه Space را فشار دادید، به صورت خودکار ایمیل شما تایپ شود. حالا در iOS 6 می‌توانید این تنظیمات Text Expansion را به همراه دیکشنری جدید کلمات کیبرد با دیگر آی‌دیوایس‌هایتان همگام‌سازی کنید. برای این کار ابتدا به یک اکانت iCloud احتیاج دارید؛ سپس به Settings > iCloud بروید و Documents & Data را انتخاب کنید و سوییچ را فعال کنید. با فعال‌سازی این گزینه در دیگر ‌آی‌دیوایس‌هایتان به زودی عملیات همگام‌سازی شروع خواهد شد.

j0gfcvtpl3okoqni3t.jpg

لینک به دیدگاه

نه. آرشیوکردن یا حذف ایمیل

 

یکی از گلایه‌های اصلی کاربران جی‌میل در این بوده که باید بین آرشیو کردن و حذف ایمیل یکی را انتخاب کنند. iOS در گذشته این امکان را فراهم نمی‌کرد اما حالا با iOS 6 می توانید با بازکردن یک ایمیل و سپس فشردن دکمه آرشیو این‌کار را انجام دهید. البته قسمت آزاردهنده این است که نمی‌توانید از لیست ایمیل‌ها این‌کار را انجام دهید و نیاز به بازکردن تک‌تک ایمیل‌هایتان دارید.

hz2llzozez1j6exje786.jpg

ده. یافتن مسیر پیاده‌روی در اپلیکیشن Maps

 

اپل در iOS 6 با حذف Google Maps و اضافه‌کردن اپلیکیشن Maps خودش، قدم بزرگی برداشت و از وابستگی به رقیبش در این زمینه فاصله گرفت. اما همانطور که می‌دانید این اپلیکیشن جدید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دارد که یکی از آنها عدم حضور مسیر پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری است. اما این قابلیت آخر حداقل برای پیاده‌روی هنوز موجود است؛ کافیست دکمه Directions را انتخاب کنید و از آنجا گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

hkor73r602njvcb3ad0u.jpg

 

hyys8su4pnly9doidnal.jpg

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...