AriaMehrGirl 15 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 شهریور، ۱۳۹۱ سلام دوستان لطفا کمکم کنید که به این سوالات پاسخ بدم با تشکر 3) در طول دعا "لنی اسئلک " را در کدام مقام طلب میکنی ؟ الف ) از باب مقام بندگی اظهار می کنی ب)از باب عجز و ناتوانی ج) ازباب فقر و نیاز به مثابه آیه "انتم الفقرا الی الله و الله هو الغنی الحمید " د) همه موارد صحیح است 4)تشریحی : در حال مناجات خود را در چه مقامی می بینی ؟ (با اشاره به ترجمه وتفسیر آیه 15 سوره مبارکه فاطر) توضیح دهید 5) کدام تعبیر برای عبارت " کن بهائک یا بهاه و کل بهائک بهی " پسندیده تر است؟ الف)به حق تجلیات ذات و انوار خالص نور حقیقی ب)به حق ارواح نورانی ج)به حق آنچه زیباست و کاملتر است د) به حق همه خیرها و برکات عالم هستی 6)تشریح : پس ار آنکه 40 مرتبه با ندای "اللهم ..." اسما و صفاتش را ستودی حال او را در چه شآنیتی می خوتنی؟ (متن اصلی دعا را به همراه ترجمه بنویسید) 7) " او را میخوانم : با قلبی مملو از عشق الهی و محبت و دوستی و شیفتگی به نور جما ل خداوندی اش و با حالت خضوع و خشوع در برابر جلال و عظمت و کبریایی اش تضرع میکنم " الف) به صفات " عظمت و جلال" ب) به صفات " لطف و قهر " ج) به صفات " جمال و جلال " د) به صفات " رحمت و عزت" 8) تشریحی : منظور از (یا من سبقت رحمته غضبه ) " ای که رحمتش بر غضبش پیشی گرفته " چیست ؟ شما میتوانید با مراجعه به ترجمه و تفسیر آیه 49 سوره ی مبارکه الحجر " نبی ء عبادی انی انا الغفور الرحیم " بندگانم را آگاه کن که من بخشنده ی مهربانم . توضیح کامل دهید ؟ 10) اللهم انی اسئلک من نورک بانوره و کل نورک نیر ... را با تامل و تفکر معانی کامل بر زبانت جاری می سازی و می گویی : الف) منظور از نور همان پرتوهای نوری ذرات کوچکی هستند که از یک جسم نورانی منتشر می شود و سطوح اجسام تاریک با آن روشن می شود و شرایط را برای دیدن چشم مهیا می کند. ب) نور از اسماء صفات و بلکه افعال است نورانیت عالم های ملک و ملوک و به تعبیری , همه از نور اوست و در دعای کمیل هم به آن اشاره شده است " و به نور و جهت که همه چیز به سبب آن روشن شده است " ج) منظور از نور علم است همان که خداوند در قلب هر یک از بندگانش که بخواهد می افکند . د) همه نورهایی که در دنیا می بینی از آن خداست 11) تشریحی : منظور از " یهدی الله لنوره من یشاء " در آیه 35 سوره مبارکه نور پیست ؟ (با مراجعه به ترجمه و تفسیر پاسخ دهید ) 12 ) بهترین مقصود از رحمت در این دعا ( دعای سحر ) چیست ؟ الف ) مقصود از رحمت , رحمتی است که بر همه موجودات عالم افا ضه می شود ب ) مقصود از رحمت زمانی است که مسلمانی مرحوم می شود آنگاه مورد رحمت حق قرار می گیرد ج) مقصود این است که من نیازمند از خدای رحیم بی نیاز به واسطه رحمت گسترده اش درخواست میکنم د) رحمانیت خدا برای این دنیا و رحیمیت خدا برای آخرت است 13 ) " اسماء و صفات الهی همگی کامل است بلکه خود عین کمل اند " به کدام عبارت ( در ابتدای این فراز از دعا ) تمسک می نمایی؟ الف) اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ من کلماتک باتمها و کل کلماتک تامه ب) اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ من کلمالک با کمله کمالک کامل ج) اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بکمالک کله د) اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ ب کلماتک کلها 15) عبارت های مرتبط و مترادف را به هم وصل نمایید [TABLE=class: cms_table] [TR] [TD] 1[/TD] [TD] علمک نافذ[/TD] [TD] الف[/TD] [TD] تمامی مراتب او عالی و با عزت ترین است[/TD] [/TR] [TR] [TD] 2[/TD] [TD] مشیتک ماضیه[/TD] [TD] ب[/TD] [TD] او خلاق علی الاطلاق است و گسترده قدرتش بر همه چیز حاکمیت دارد[/TD] [/TR] [TR] [TD] 3[/TD] [TD] عزتک عزیزه [/TD] [TD] ج[/TD] [TD] چون خداوند اراده نمید به او فرماید : باش پس او موجود می شود و زمام امور هر جنبنده ای به دست مشیت اوست[/TD] [/TR] [TR] [TD] 4[/TD] [TD] قدرتک مستطیله[/TD] [TD] د[/TD] [TD] علم خداوند به موجودات ( قبل از موجود شدن و بعد از ایجاد شدن شان ) احاطه کامل دارد[/TD] [/TR] [/TABLE] 2 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 شهریور، ۱۳۹۱ پاسخ همه سئوالات فقط یک چیز هست: ای کاش بین انسان و موجودی که به عنوان آفریدگار خودش باور دارد، اینهمه تشریفات و قصه نبود. 10 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مهر، ۱۳۹۱ پاسخ همه سئوالات فقط یک چیز هست: ای کاش بین انسان و موجودی که به عنوان آفریدگار خودش باور دارد، اینهمه تشریفات و قصه نبود. خب چندتا سوال بوجود مياد 1-كدومش تشريفاته و به چه دليل؟ 2-جايگزينش چي باشه؟ 3-تشريفات چه اشكالي داره؟ - - - Updated - - - پاسخ همه سئوالات فقط یک چیز هست: ای کاش بین انسان و موجودی که به عنوان آفریدگار خودش باور دارد، اینهمه تشریفات و قصه نبود. خب چندتا سوال بوجود مياد 1-كدومش تشريفاته و به چه دليل؟ 2-جايگزينش چي باشه؟ 3-تشريفات چه اشكالي داره؟ 1 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 مهر، ۱۳۹۱ خب چندتا سوال بوجود مياد1-كدومش تشريفاته و به چه دليل؟ 2-جايگزينش چي باشه؟ 3-تشريفات چه اشكالي داره؟ چرا دوبار سئوال میپرسی. تشریفات در هر امری سبب رشد تفکر ارباب و رعیتی خواهد شد. تفکر ارباب و رعیتی هم راه رو به خرد میبنده، راه خرد که بسته شد، بازیچه ارباب میشی. اگر ارباب نبود، بازیچه دست نماینده ارباب خواهی شد و در حالیکه خوشحال از داشتن اختیار هستی، عملا طوری عمل میکنی که نماینده ارباب میخواد. جایگزین همه این ها میتونه رفاقت دو طرفه باشه که هر دو به هم دسترسی کامل دارند. چون هدف پیشرفت هست نه پرستش و آزمون و....... 4 لینک به دیدگاه
tracer 160 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 مهر، ۱۳۹۱ چون هدف پیشرفت هست نه پرستش و آزمون و....... اگر امکان دارد در مورد این پیشرفت توضیح مبسوط ارئه نمایید پیشرفت در چه؟ از چه به چه؟ تا کجا؟ غایت این پیشرفت چیست؟ با تشکر از شما 2 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 مهر، ۱۳۹۱ اگر امکان دارد در مورد این پیشرفت توضیح مبسوط ارئه نماییدپیشرفت در چه؟ از چه به چه؟ تا کجا؟ غایت این پیشرفت چیست؟ با تشکر از شما پیشرفت در رسیدن به آرامش و حیاتی ابدی. وگرنه با این شرایط آدمیزاد، مرگ و پایان میتونه تنها توجیه مناسب برای یک زندگی باشه. اما اینکه یک دنیایی بدبختی بکشی، حالا آیا به بهشت یا جهنمی فرضی بری و سپس جاودان نتیجه یکسری اعمال کوتاه مدت رو دز اینجا ببینی، اصلا جالب به نظر نمیاد. اگر قرار بود آدم به سعادتی که توش جاودانی و آرامش هست برسه، این چیزا دردی از کسی درمان نمیکنن. 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده