رفتن به مطلب

پخش تصوير زنده از خانه شما در فضا!


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

[h=1] پخش تصوير زنده از خانه شما در فضا!

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91062917218

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۹

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در يك تلاش جاه‌طلبانه براي انتشار فيلمبرداري بلادرنگ از زمين از طريق فضا، محققان از امكان مشاهده سياره زمين از چشم‌انداز ايستگاه فضايي بين‌المللي تا بهار 2013 خبر دادند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، شركت كانادايي UrtheCast قرار بود اولين دوربينهاي نظارت بر زمين خود را تا سال 2012 بر روي ايستگاه فضايي نصب كند، اما اين شركت اكنون از افزايش بودجه و كار بيشتر بر روي دو دوربين وضوح بالاي آن و همچنين آموزش فضانوردان براي انتقال آنها از فضاپيماي باري به زير ايستگاه طي چند ماه آينده خبر داده است.

يكي از اين دوربين‌ها بطور ثابت و ديگري به شكل گردشي عمل خواهد كرد. تصاوير بدست آمده از اين دوربين‌ها حدود يك متر بر پيكسل هستند كه اندازه آن با تصاوير ماهواره گوگل‌ارث از خانه‌هاي روي زمين يكي بوده و اميد است كه انسان در آينده بتواند با استفاده از اين تصاوير خانه خود را در زمين مشاهده كند. البته با اين تفاوت كه اين تصاوير كاملا زنده هستند.

كاربران زميني مي‌توانند با ورود به يك سايت از مزيت مشاهده زمين بصورت زنده از فضا بهره ببرند.از آنجايي كه مشاهده زمان و مكان عبور ايستگاه فضايي از مناطق مختلف زمين مشخص است، UrtheCast قصد دارد به انسانها در برنامه‌ريزي رويدادها براي پوشش‌دهي توسط دوربين ايستگاه كمك كند.

ايستگاه فضايي در حال حاضر از دوربين‌هاي مجهزي برخوردار بوده اما آنها به مقاصد خاص مانند نظارت بر محصولات طراحي شده‌اند. با دوربينهاي شركت UrtheCast افراد مي‌توانند در هر زمان محل مورد نظر خود را مشاهده كنند.

اين شركت قصد دارد در آينده يك كد را منتشر كند تا سازندگان بتوانند بر اساس آن برنامه‌هاي كاربري را براي استفاده از ويديوهاي اين دوربين‌ها در مقاصد مختلف طراحي كنند. در حال حاضر سازمان ملل خواهان استفاده از اين دوربين‌ها براي نظارت بر شرایط اضطراری انسانی است.

از ديگر كاربري‌هاي اين تصاوير مي‌توان براي نظارت بر رشد محصولات، شهري‌سازي، آلودگي شهرها، اختلال نور و ديگر مسائل اشاره كرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...