*Cloudy sky* 22513 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 شهریور، ۱۳۹۱ در این آموزش می خواهیم با فرمان loft از مجموعه ابزار Compound بیشتر آشنا شویم . به کمک این ابزار می توان به شیء های دو بعدی با توجه به مسیرهای مختلف حجم داد و آنها را تحت ویرایش های مختلفی قرار داد . ۱ – ابتدا به چندین line باز و بسته نیاز داریم . ۲ – در شکل بالا ما یکی از خطوط بسته را مرجع قرار داده و عملیات loft را بر روی آن انجام می دهیم . برای شروع من از Line نشان داده شده در شکل استفاده کردم . آن را انتخاب می کنم و فرمان loft را از قسمت geometry>compound Object انتخاب می کنم . ۳– از قسمت تنظیمات loft فرمان get path را انتخاب می کنم و سپس بر روی line باز که حکم طول قایق را دارد کلیک می کنم تا جسم من شبیه زیر در بیاید . ۴– به قسمت modify می روم ، از قسمت تنظیمات loft زیر شاخه Deformations را انتخاب می کنم تا جزئیات آن باز شود . سپس بر روی گزینه fit کلیک می کنم تا پنجره مربوطه آن باز شود. ۵ – از منو ابزار بالایی آن ابزار make symmetrical را از حالت انتخاب در می آورم ، به نمای top در صفحه نمایش می روم تا انتخاب شود . سپس در پنجره fit گزینه display Y axis را به حات انتخاب در می آورم . توجه کنید در پنجره های Deformations ما می توانیم برای هر یک از محورهای مختصات تصمیم گیری کنیم . مثلاً برای محور Y می خواهم از یک line بسته استفاده کنم تا جسم من در امتداد Y شبیه آن شود . خوب پس از انتخاب محور Y بر روی ابزار get shape (سمت راست پنجره ، شبیه یک دست است ) کلیک می کنم و سپس line بالایی که حکم بغل قایق را دارد را انتخاب می کنم . ۶ – همانطور که دیدید بغل قایق ما آماده شده است . فرمان fit که از اسم آن نیز پیداست همین وظیفه را دارد که نماهای طول و عرض و ارتفاع را با خواسته های ما فیت کند . خوب حار بر روی محور X ها کار می کنیم . همانند قبل از قسمت ابزارهای fit محور X ها را در حالت انتخاب در می آوریم و اینبار line آماده شده برای این محور را انتخاب می کنیم . (تذکر : وقتی برای یک محور یک Line انتخاب می کنید شکل تهیه شده در پنجره Fit قرار می گیرد . برای مثال برای محور Y ها شکل انتخابی در پنجره Fit قرار گرفته ، حال با انتخاب محور X ها سیستم منتظر دریافت شکل می باشد . تا خط صاف کنونی خود را با شکل داده شده وفق دهد . ۷ – خوشبختانه برای قسمت Deformations ابزارهای مختلفی برای اعمال تغییرات در نظر گرفته شده است . برای مثال می توانیم از فرمان scale می توان برای تغییر شکل جاهای مختلف مدل استفاده کرد . در اینجا من نیاز دارم عقب قایق را ( برای واقعی تر جلوه دادن آن ) کمی بزرگتر کنم . برای این کار از فرمان Scale استفاده میکنم . پنجره آن را باز می کنم تا با کمی جابجا کردن خط تنظیم آن عقب قایق را کمی بزرگتر کنم . ۸ – خوب در این قسمت کار ما با فرمان loft به پایان رسید ، از این قسمت به بعد به تنظیمات editable poly می رویم تا بر روی مدل خود با آزادی بیشتری کار کنیم . در ابتدا می خواهیم پالیگانهای سطح رویی انتهایی قایق را حذف کنیم تا محفظه ای باز شود . ۹ – برای اینکه نشان دهیم قایق از جنس چوب است نیاز داریم در قسمت مدل سازی کمی آن را توپر ( کلفت ) نشان دهیم تا اینکه فقط به رنگ آمیزی اکتفا کنیم .این کار را به کمک shell از قسمت modifier انجام می دهیم . آن را با تنظیمات زیر به مدل خود نسبت دهید . ۱۰ – دوباره از تنظیمات edit poly برای اضافه کردن جزئیات به مدل خود استفاده می کنم مدل خود را در یک صحنه قرار می دهم ، رنگ آمیزی می کنم و رندر نهایی را می گیرم . رندر نهایی را کمی با عجله گرفتم ، چون وقت زیادی برای آن نداشتم . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
حدیث 1996 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۴۰۰ من یه مدت بخاطر رفتن نامزدم افسرده بودم و میرفتم جلسات مشاوره پیش دکتر ترانه موذنی و ایشون به من گفتن که یه مهارت جدید یاد بگیر تا هم اعتماد بنفست بره بالاتر هم سرگرمی مفید برای خودت درست کنی و منم مهارت های کامپیوتریم رو بیشتر کردم و چند تا نرم افزار یاد گرفتم و واقعا حالم بهتر شد و حتی باعث شد که کار پبیدا کنم... لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده