رفتن به مطلب

نقشه‌ عمومي كهكشان‌ها با اشكال حروف الفبا


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

داوطلبان شركت‌كننده در پروژه Galaxy Zoo با طبقه‌بندي كهكشانهاي مشاهده شده در صدها هزار تصاوير تلسكوپي از نمونه‌هاي مارپيچي و بيضوي به دانشمندان در درك بهتر اطلاعات كمك مي‌كنند.

 

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آنها همچنين كهكشانهاي داراي اشكال عجيب با شباهت تصادفي با الفباي انگليسي را نيز طبقه بندي كردند.

تيم بين‌المللي اين پروژه از جمله ستاره شناسان دانشگاه آكسفورد از مردم دعوت كرده‌اند تا در اكتشافات بيشتر در سايت اين پروژه شركت كنند.

اين پروژه اخيرا بيش از 250 هزاار تصوير جديد از كهكشانها را آپلود كرده كه بيشتر آنها هرگز تاكنون ديده نشده‌اند. داوطلبان با طبقه‌بندي آنها به درك بيشتر از فرايندهاي سازنده جهان كمك خواهند كرد.

بيش از 250 هزار داوطلب از زمان آغاز اين پروژه در سال 2007 در آن شركت كرده‌اند و به جست‌وجو در ميان بيش از يك ميليون تصوير پرداخته‌اند. يافته‌هاي آنها از رتبه‌هاي جالب علمي تا عجيب و خارق‌العاده گسترده بودند.

در ميان اين يافته‌ها همچنين تعدادي از كهكشانهاي مارپيچي و بيضوي شبيه به حروف الفبايي وجود داشته‌اند. همچنين ستاره‌شناسان در پي اين يافته‌ها به فكر افزودن حيوانات بيشتري به باغ‌وحش كيهاني هستند؛ براي مثال در آخرين يافته‌ها يك كهكشان بسيار شبيه به يك پنگوئن وجود داشته است.

اين كهكشانها در كنار اشكال عجيب خود مي‌توانند اطلاعات بيشتري را در مورد رويدادهاي زمان برخورد كهكشانها با هم ارائه كنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کهکشانی شبیه پنگوئن

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...