رفتن به مطلب

شبكه الجزيره قطر: "اين پيروزي براي لبناني‌ها عيد ملي است"


ارسال های توصیه شده

[h=1] شبكه الجزيره قطر: "اين پيروزي براي لبناني‌ها عيد ملي است"

[/h]

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال

کد خبر: 91062112980

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹

شكست تيم ملي فوتبال ايران مقابل لبنان با تحليل هاي مختلف شبكه هاي عربي همراه شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيروزي بر تيم ملي فوتبال ايران براي كشوري با وسعت 10 هزار كيلومتر مربع كه اندازه يك شهر 150 هزار نفري ايران نيز نيست، آنچنان فراموش نشدني بود كه گوينده لبناني شبكه الجزيره ورزشي قطر گفت: "اين پيروزي براي لبناني‌ها عيد ملي است."

بازي تيم‌هاي ملي ايران و جمهوري عربي لبنان در حالي امروز در بيروت برگزار شد كه تحت تاثير مناقشات طايفه‌اي داخلي ناشي از بحران سوريه بود و نيروهاي امنيتي و ارتش لبنان، به شدت درگير برخي از مسائل امنيتي از بامداد امروز بودند به طوري كه بر وضعيت مخابراتي پخش مستقيم اين ديدار و تلفن‌هاي ثابت و سيار نيز تاثير گذاشته بود.

حتي نيامدن تماشاگران بويژه از جنوب لبنان خود نشان مي‌داد كه مردم لبنان نه تنها اميد به پيروزي تيم ملي كشورشان ندارند بلكه نگران وضعيت امنيتي ناپايدار امروز بيروت بودند.

شبكه‌هاي تلويزيوني لبنان از جمله شبكه تلويزيوني حزب‌الله (المنار) خبر گلزني و پيروزي تيم ملي لبنان را به صورت خبر فوري زيرنويس كرده تا لبناني‌ها نيز به جمع كشورهاي عربي بپيوندند كه مزه شكست دادن تيم ملي فوتبال ايران را چشيده‌اند. تيم ملي فوتبالي كه تنها نامي از گذشته پرافتخار خود دارد. بازي سردرگم تيم ملي فوتبال ايران مفسرين شبكه‌هاي عربي را به شدت به تعجب واداشت و اذعان كردند كه تيم ملي فوتبال ايران، با تكيه بر شانس بر تيم ملي ازبكستان در ديدار اول خود به پيروزي رسيده است و اين تيم حتي سايه‌اي از گذشته فوتبال پرقدرت ايران را نيز با خود ندارد.

بازيكناني كه پاس‌هاي اشتباه متعدد مي‌دهند، به دلخواه تاكتيك حريفان بازي مي‌كنند، اثري از تكنيك ناب فوتبال ايران در آنان ديده نمي‌شود و تنها نام‌ها بر آن‌ها سنگيني مي‌كنند.

مفسر نيل‌اسپورت گفت: بازيكناني كه در زمين بازي مي‌كردند، عمدتا از تيم‌هايي هستند كه وضعيت مطلوبي در جدول ليگ برتر فوتبال ايران ندارند و خستگي و بي‌رمقي در بين آنان به خوبي ديده مي‌شد. اين بازيكنان به راحتي عصباني مي‌شوند و اسير تاكتيك تيم‌هاي ضعيفي حتي مثل لبنان مي‌شوند. اولين پيروزي لبنان در شرايطي مقابل ايران رخ داد كه ازبكستان در يك بازي متهورانه نفس كره جنوبي را در استاديوم مركزي پاختاكور گرفت.

فيصل الدخيل كاپيتان سابق تيم ملي كويت كه سابقه گلزني به تيم ملي ايران در اوايل دهه 80 ميلادي را داشته، در تحليل خود از اين بازي در استوديوي الجزيره اسپورت با تعجب از باخت تيم ملي ايران در مقابل لبنان، گفت: با توجه به فراز و نشيب‌هاي بي‌شمار در فوتبال ايران، بايد منتظر موج ديگري از شگفتي‌ها براي اين تيم بود. تيمي كه حتي از بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا نيز ضعيف‌تر بازي مي‌كند.

از سوي ديگر توجه تلويزيون قطر نيز به اين مسئله معطوف شده بود كه با باخت ايران اكنون قطر مي‌تواند خود را به همراه كره جنوبي، از اميدهاي صعود به جام جهاني برزيل بداند. در جايي كه تيم ملي ايران به لبنان مي‌بازد، با خوش‌شانسي از ازبكستان در ثانيه‌هاي پاياني مي‌برد و در تهران حريف دست و پا بسته تيم ملي قطر مي‌شود.

لینک به دیدگاه

جشن و پايكوبي لبناني‌ها پس از پيروزي تاريخي مقابل تيم ملي فوتبال ايران

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال

کد خبر: 91062112964

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۷

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تماشاگران لبناني در حالي كه هنوز بازي ايران و لبنان به پايان نرسيده بود، اولين پيروزي خود در مسابقه‌هاي انتخابي جام جهاني را جشن گرفتند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌ از بيروت، تماشاگران لبناني پس از اولين پيروزي تاريخ فوتبال خود مقابل ايران در حالي كه به صعود كشورشان به جام جهاني اميدوار شدند، به جشن و پايكوبي پرداختند. حتي مسئولان فدراسيون فوتبال لبنان با حركات خود از جايگاه ويژه ارزش اين پيروزي بزرگ را به تماشاگران‌شان يادآوري مي‌كردند.

 

در آن سوي ميدان مهدي محمد نبي و هادي آيت‌اللهي دو مقام ارشد فدراسيون فوتبال كه در بيروت حاضرند، لحظات پاياني بازي را نظاره‌گر بودند.

 

همچنين تماشاگران ايراني كه تا آخرين لحظات دست از تشويق تيم ملي برنداشتند، دقايق آخر بازي را كاملا نااميدانه تماشا كردند.

 

شرايط ورزشگاه بيروت در دقايق پاياني بازي به گونه‌اي بود كه تمام لبناني‌ها به تشويق تيم ملي كشورشان مي‌پرداختند. البته آن‌ها به داور مسابقه كه 5 دقيقه وقت اضافي اعلام كرده بود معترض بودند.

 

لبنان با پيروزي يك بر صفر مقابل ايران به اولين برد خود در مسابقات مقدماتي جام جهاني دست يافت و هم امتياز با ايران و قطر شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...