رفتن به مطلب

سیاه چاله موانع اصلی تولد ستاره ها


ارسال های توصیه شده

در بررسي دانشمندان بر روي 800 كهكشان اين نتيجه به دست آمده است كه هر چه اندازه كهكشان بزرگتر باشد اندازه سياه چاله آن نيز بزرگتر خواهد بود .

به گزارش واحد خبر مركز مطالعات و پژوهش هاى فلكى ـ نجومى به نقل از سايت nasa دانشمندان معتقند كه مرگ ستارگان در كهكشان هاي بزرگ ناشي از وجود همين سياه چاله ها مي باشد . به گفته "دكترساكيونگ" از دانشگاه سئول: "اگر به دنبال ستاره هاي زيادي هستيد، در كهكشان هاي كوچك به دنبال آنها برويد."

هنگامي كه يك سياه چاله به اندازه خاصي بزرگ شود، باعث بوجود آمدن شرايطي مي شود كه ستاره هاي تازه متولد نمي توانند خود را با آن شرايط مطابقت دهند، و سياه چاله ها نه تنها باعث اين پديده ، بلكه باعث مي شوند تا مابقي پديده هاي در حال اتفاق در يك كهكشان نيز به وقفه افتد .

براي اين حالت دو تئوري فرض شده است .

تئوري اول اين كه سياه چاله ها از خود گازهايي به بيرون پرتاب مي كنند كه با سرعت زياد گازهاي تشكيل دهنده ستاره هاي تازه تشكيل شده را به بيرون از كهكشان مي فرستد .

و تئوري دوم اين كه سياه چاله ها از خود گازهاي گرمي توليد مي كنند و اين گازها به قدري دماي بالا دارند كه هنگامي كه به يك ستاره در حال تشكيل مي رسند و با گازهاي آن ستاره برخورد مي كنند و دماي آنها باز هم بالاتر مي رود و ظرفيت تحمل چنين دمايي را ندارند و فرو مي پاشند .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...