رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

یک سال گذشت و دوباره نساجان به انتظار شروع نمایشگاه نساجی تهران نشسته اند تا آخرین محصولات و دستاوردهای خود را ارائه کنند و علاوه بر آن نیز دیدارهای خود را با اهالی این صنعت کهن که شاید یک سال گرد و غبار گرفتاری و هزار و یک مشکل تجارت و تولید بر روی آن نشسته را تازه کند .

به استحضار تمامی کاربران سایت و فعالان صنعت بزرگ نساجی ایران میرساند شانزدهمین نمایشگاه ماشین آلات نساجی ، مواد اولیه ، منسوجات خانگی ، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی تهران امسال از تاریخ 27 لغایت 30 آبان ماه 89 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود .

طبق آخرین اعلام برگزار کنندگان این نمایشگاه در سالن های 40- 40aو 41 و 41b برگزار می شود .

true

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

نساجی نیوز: هشتمین نمایشگاه بین المللی پنبه ازبکستان از تاریخ 27-26 مهرماه سال 1391 (17 الی 18 اکتبر سال 2012) در شهر تاشکند برگزاری می گردد.

به گزارش «نساجی نیوز» هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مصرف کنندگان با کیفیت محصولات پنبه ازبکستان، توسعه روابط بلندمدت بین شرکت کننندگان بازار پنبه و عقد قرارداد در زمینه صادرات پنبه ازبکستان می باشد.

 

در چارچوب برگزاری این نمایشگاه، فروش مستقیم پنبه ازبکستان به صورت عمده و عقد موافقت نامه های بلندمدت با صادرکنندگان ازبکستان جهت خرید محصول آینده پنبه این کشور نیز پیش بینی شده است.

 

منبع:http://www.nasajinews.com/

1391/02/26

لینک به دیدگاه

نساجی نیوز: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در اسفند ماه سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، دکتر «حمید شاه‌آبادی» گفت: امسال در حوزه مد و لباس سه برنامه اساسی از جمله جشنواره مد و لباس فجر، در دستور کار داریم.

 

او افزود: جشنواره مد و لباس فجر از سال گذشته در کشور مورد توجه جدی قرار گرفته است؛ امسال نیز به صورت بین‌المللی در اسفند‌ماه شاهد برگزاری مجدد این جشنواره بین‌ المللی خواهیم بود.

 

شاه‌آبادی با اشاره به حضور بین‌المللی ایران در عرصه مد و لباس اسلامی، اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم جهان از لباس ایرانی، در تلاش هستیم تا به این نیازها پاسخ مثبت دهیم که برگزاری جشنواره‌های مختلف در زمینه مد و لباس از جمله این اقدامات است.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل کارگروه مد و لباس در کشور، گفت: این کارگروه هم اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و در تلاشیم تا فعالیت این کارگروه‌ را در سطح استان‌ها نیز گسترش دهیم؛ کارگروه‌هایی برای این منظور تشکیل شده که تا پایان سال شکل می‌گیرند و بر این اساس حرکتی که تاکنون در تهران متمرکز بود تا پایان سال جاری متناسب با شرایط هر استان شکل می‌گیرد و جامعه طراحان هر استان متناسب با فرهنگ بومی و آیین های آن منطقه مد و لباس را ارایه می‌دهد.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه امسال دو رشته جدید طراحی مد و لباس و نقاشی ایرانی به رشته های هنری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزوده خواهد شد، گفت: 69 واحد دانشگاهی در سطح کشور در بخش فرهنگ و هنر فعالیت دارند.

 

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 61 هزار دانشجو در اکثر نقاط کشور در بخش فرهنگ و هنر مشغول تحصیل هستند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

1391/02/25

لینک به دیدگاه

شرکت نمایشگاههای آلمان در نظر دارد بنا به درخواست تعداد زیادی از شرکتهای فعال در زمینه طراحی و تولید انواع فرش، نمایشگاه تخصصی Domotex را در مسکو و استانبول نیز برگزار نماید.دموتکس مسکو برای اولین بار از تاریخ 26 تا 28 سپتامبر 2012 برابر با 5 تا 7 مهرماه 1391 در کروکوس اکسپو (Crocus Expo) مسکو و همزمان با دو نمایشگاه منسوجات خانگی شرکت نمایشگاههای فرانکفورت و نمایشگاه در و پنجره اشتوتگارت برگزار خواهد شد.نمایشگاه دوموتکس خاور میانه در سال 2012 نیز از روزهای 8 تا 11 نوامبر 2012 برابر با 18 تا 21 آبان 1391 در محل نمایشگاههای استانبول ترکیه (Istanbul Expo Center) برگزار خواهد شد.علاقمندان در صورت تمایل به اجاره غرفه در نمایشگاههای مذکور می­توانند با شماره تلفن­های 88500885 و 88539539 تماس حاصل نمایند.

۱۳۹۱/۰۲/۱۱,

 

 

 

 

 

 

منبع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

خبرگزاری پانا: رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: 3 تا 8 مهرماه سال جاری بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمد باقر آقاعلیخانی افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از 500 تولید کننده و صادرکننده داخلی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با حضور بازرگانانی از کشورهای مختلف، نمایشگاه امسال از کیفیت بالاتری نسبت به نمایشگاه سال های گذشته برخوردار باشد و عرضه کنندگان بتوانند آثاری مطابق با سلایق بازار در نمایشگاه عرضه کنند و به رشد صادرات نیز کمک کند.

رییس مرکز ملی فرش خاطر نشان کرد: 3 تا 8 مهرماه سال جاری بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف برگزار می شود.

لینک به دیدگاه

برگزاری نمایشگاه طراحی داخلی index 2012 در دبی

 

نساجی نیوز: نمایشگاه بین المللی طراحی داخلی index 2012 دبی با بیش از 900 شرکت از 45 کشور جهان از 24 تا 27 سپتامبر 2012 برگزار خواهد شد.

image_news_7326.jpg

به گزارش «نساجی نیوز» تجهیزات و مبلمان منزل، خدمات و پیمان‌كاری‌های طراحی داخلی، تجهیزات جانبی، نورپردازی، كفپوش، آشپزخانه و حمام، منسوجات و پرده، خدمات خرده‌فروشی، دكوراسیون فضای باز و ماشین‌آلات و تجهیزات ساخت مبلمان و دكوراسیون از تجهیزاتی قابل عرضه در این نمایشگاه می باشند.

 

 

این نمایشگاه جایگاه مناسبی برای به اشتراک گذاشتن طرح ها و محصولات شرکتهای سراسر دنیای برای مصرف کنندگان خاور میانه محسوب می گردد.

 

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه مشارکت در این نمایشگاه به آدرس اینترنتی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه نمایند.

 

20.6.1391

لینک به دیدگاه

نساجی نیوز: هشتمین نمایشگاه و همایش بین المللی پنبه ازبکستان از تاریخ 27-26 مهرماه سال 1391 (17 الی 18 اکتبر سال 2012) در شهر تاشکند برگزار می گردد.

به گزارش «نساجی نیوز» هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مصرف کنندگان با کیفیت محصولات پنبه ازبکستان، توسعه روابط بلندمدت بین شرکت کنندگان بازار پنبه و عقد قرارداد در زمینه صادرات پنبه ازبکستان می باشد.

 

در چارچوب برگزاری این نمایشگاه، فروش مستقیم پنبه ازبکستان به صورت عمده و عقد موافقت نامه های بلندمدت با صادرکنندگان ازبکستان جهت خرید محصول آینده پنبه این کشور نیز پیش بینی شده است.

20.6.1391

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

نساجی نیوز: چهل و سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی منسوجات خانگی از تاریخ 20 لغایت 23 دی ماه سال جاری در فرانکفورت برگزار می‌شود.

به گزارش «نساجی نیوز» شرکت دروازه تجارت فراسو، نماینده رسمی نمایشگاه‌های فرانکفورت در ایران، طی اطلاعیه‌ای صنعتگران صنایع نساجی را به بازدید از نمایشگاه‌های heimtextil، یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی منسوجات خانگی، دعوت نموده است.

 

در این نمایشگاه که از تاریخ 20 لغایت 23 دی ماه سال جاری در فرانکفورت برگزار می‌شود، بیش از 2600 غرفه‌گذار از 61 کشور جهان که همگی شرکت‌های معظم تولیدکننده در زمینه محصولاتی همچون انواع پرده و کرکره، مبل، کالای خواب، انواع حوله، رومیزی، انواع کاغذ دیواری، کفپوش و ... می‌باشند، به نمایش جدیدترین محصولات خود در فضایی به وسعت بیش از 202 هزار مترمربع خواهند پرداخت.

 

لازم به ذکر است که اطلاعات تور بازدید از نمایشگاه مذکور که توسط انجمن صنایع نساجی ایران برگزار می‌گردد متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

3.7.1391

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

بیش از هــزار متخصص و فناور از ایران و کشورهای دیگر، دستاوردهای علمی خود را در 162 غرفه در پنجمین جشنواره نانو به نمایش گذاشتند.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در تالار خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این جشنواره و نمایشگاه بیش از هزار فناور و متخصص از مراکز علمی ایران و چهار کشور روسیه، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی تا 17 مهر دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و گروهی از استادان و دانش پژوهان علم نانو در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

 

در این جشنواره، 86 شرکت دانش بنیان، 11 مرکز رشد و پارک علم و فناوری، 23 دانشگاه و پژوهشگاه، و 11 شرکت خارجی شرکت دارند.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: text]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: text]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

در خانه نانويي مستقر در پنجمين جشنواره و نمايشگاه فناوري نانو، تاثيرات فناوري نانو بر تمام بخش‌هاي يک ساختمان از جمله دوام، مقاومت، طراحي نما و طراحي داخلي به نمايش گذاشته شده است و این امر اقبال روزافزون به استفاده از این فناوری در صنعت ساختمان را توجیه می‌کند.

 

از نمونه‌های فناوری نانو که در این خانه بکار رفته است، می‌توان به رنگ عايق حرارت، رنگ ترک، پرده‌ و مبل ضد لک و آب، پوشش ضد رطوبت، يخچال و ماشين لباس‌شويي ضدباکتري، شيشه‌هاي دوجداره کم گسيل و دستگاه تصفيه هوا اشاره کرد که مجموع اين دستاوردها در چهار بخش اتاق خواب، آشپزخانه، سرويس بهداشتي و سالن نشيمن به نمايش گذاشته شده است.

 

تجربه آرامش با فناوري نانو

از جمله کاربردهاي فناوري نانو که در اتاق خواب خانه نانويي به نمايش گذاشته شده است مي‌توان به موارد ذيل اشاره کرد:

• تشک تخب خواب ضد باکتري؛ تشک‌هاي ضد باکتري با استفاده از پوشش‌هاي نانوذره‌اي از جمله نانوذرات نقره و کامپوزيت توليد مي‌شوند.

• رنگ ترک؛ اين رنگ ترکيبي از افزودني‌هاي مختلف نانو ذرات و پليمر بوده که نقش مؤثري در ايجاد ترک در رنگ‌ها دارند.

• رنگ ضد باکتري؛ با استفاده از نانوذرات نقره و ترکيبات مکمل بدست مي‌آيد.

• رنگ فوتوکاليستي ضد کثيفي؛ پس از تابش نور آفتاب ذرات چربي و لک روي سطح رنگ تجزيه شده و با شستشوي مختصر، سطح تميز مي‌شود.

 

آشپزخانه‌اي از جنس نانو

کاربردهاي فناوري نانو ارائه شده در آشپزخانه خانه نانويي هر بازديدکننده‌اي را تشويق به آشپزي در اين خانه مي‌کند. از جمله اين موارد به قرار زير است:

• يخچال و ماشين لباس‌شويي ضدباکتري؛ حاوي نانوکامپوزيت‌هاي ضدباکتري پايه پليمري بوده و باعث از بين بردن باکتري محيطي، کاهش عوامل بيماري‌زا و افزايش ماندگاري محتويات و ميوه‌ها مي‌شود.

• هود، اجاق گاز، کابينت، سينک‌، ظرفشويي ضد لک و کثيفي؛ با اعمال مشتقات سيليس، سطح اصلاح شده و خواص ضد لک و آب به مقدار قابل توجهي بهبود يافته و اثر لک و کثيفي را از سطح دفع مي‌کند.

• دستگاه تصفيه آب؛ استفاده از نانوغشاهاي پليمري موجب حذف آلاينده‌هاي موجود در آب مي‌شود.

 

همنشيني با فناوري نانو

در سالن نشيمن اين اتاق کاربردهاي زير به نمايش گذاشته شده است:

• شيشه‌هاي کم گسيل؛ لايه نانومتري روي سطح شيشه باعث بازتاب قابل توجه امواج مادون قرمز و ماوراءبنفش مي‌شود.

• رنگ عايق حرارت؛ اين رنگ حاوي نانوساختارهاي هواژل بوده و باعث کاهش انتقال حرارت از محيط گرم به سرد شده و از خوردگي و حريق محافظت مي‌کند.

• دستگاه تصفيه هوا؛ عملکرد اين دستگاه بر پايه خواص فوتوکاتاليستي نانوذرات تيتانا است.

• پرده، مبل و فرش ضد آب و لک؛ با استفاده از نانوذرات و ترکيبات پايه سيليس خواص لوتوس روي سطح منسوج ايجاد مي‌شود.

 

فناوري نانو در کنار بهداشت و سلامت خانواده

ازجمله کاربردهاي فناوري نانو به نمايش گذاشته شده در سرويس بهداشتي اين خانه مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

• کاشي و آيينه ضدلک و آب؛ با اعمال مشتقات سيليس، سطح اصلاح‌شده و خواص ضد لک و آب به مقدار قابل توجهي بهبود مي‌يابد.

• لوله بي‌صداي فاضلاب؛ لوله‌هاي بي‌صداي فاضلاب از سه لايه تشکيل شده است که لايه وسط آن از نانوکامپوزيت پليمري ساخته شده است.

• کفپوش اپوکسي آنتي‌استاتيک؛ با استفاده از نانوذرات سراميکي و سيليسي خواص ضداستاتيکي پوشش‌هاي آپوکسي بهبود يافته و تجمع بار الکتريکي سطح به شدت کاهش مي‌يابد.

• چيني بهداشتي؛ استفاده از نانوذرات نقره و ترکيبات مکمل باعث از بين بردن باکتري و بوهاي نامطبوع مي‌شود.

 

بازديد از خانه نانويي در ايام جشنواره:

13 تا 17 مهرماه، 9 صبح الي 7 بعد از ظهر، نمايشگاه بين‌المللي تهران، سالن خليج فارس، طبقه اول

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

نساجی نیوز: انجمن علمی مهندسین نساجی دانشگاه یزد دومین دوره از مسابقات طراحی پارچه، لباس و چاپ دانشجویان کشور را برگزار می کند.

 

image_news_7863.jpg

به گزارش «نساجی نیوز» انجمن علمی مهندسین نساجی دانشگاه یزد، در راستای اهداف خود مبنی بر شناسایی و معرفی استعدادهای هنری و تولید آثار فاخر، طراحی مدل و پوشش بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی، دومین دوره از مسابقات طراحی پارچه، لباس و چاپ دانشجویان کشور را برگزار می کند.

 

شایان ذکر است که در اولین دوره از این مسابقات مجموعا بالغ بر 320 طرح به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که 190 طرح در زمینه بافت، 93 طرح در زمینه چاپ و 36 طرح در زمینه طراحی لباس در این عرصه حضور یافتند و در نهایت به سه نفر از هر شاخه و یک نفر در بخش صنعتی جوایز نقدی، تندیس و لوح افتخار اهدا گردید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مسابقه می توانید به آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه نمایید.

 

 

 

 

30.8.91

لینک به دیدگاه

بدينوسيله به اطلاع عموم دست اندركاران صنعت پوشاك مي رساند اولين فستيوال ملي برندهاي برتر پوشاك ايران با نظارت اتحاديه و توسط شركت نماگستر آدونيس ( مجري نمايشگاه ) از تاريخ 9 الي 12 بهمن ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار خواهد شد .

اين جشنواره فرصت بسيار مناسبي در اختيار توليدكنندگان ، بازرگانان و ساير اندركاران اين صنعت قرار مي دهد تا با استفاده از دانش و تخصص خود چهره شايسته اي از محصول ايراني را به جامعه نشان داده و توانمندي هاي صنتعگران داخل را در معرض قضاوت قرار دهند .

با عنايت به اين كه برگزاري موفقيت آميز نخستين دوره اين رويداد از اهميت به سزايي برخوردار است لذا از كليه فعالان صنعت پوشاك دعوت مي شود تا با حضور قدرتمند در فستيوال امسال زمينه تداوم آن را براي سالهاي آتي فراهم نمايند .

علاقمندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با مجري جشنواره ؛ شركت نماگستر آدونيس به شماره تلفن 88499720 تماس حاصل نموده و يا به سايت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه نمايند .

 

[TABLE]

[TR]

[TD]تاريخ : [/TD]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=class: ItemDate] ۱۳۹۱/۰۸/۲۳ [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]منبع خبر : [/TD]

[TD]اتحاديه توليد و صادرات نساجي وپوشاك ايران [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا منتظری، مدیر کل ارشاد استان گلستان، در جمع ستاد ساماندهی مد و لباس استان در گرگان ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی مدلهای پوشش اسلامی و ایرانی بانوان، متناسب با فصول مختلف سال، افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری در مد و لباس اسلامی ایرانی و بومی، ایجاد تعامل و هم افزایی میان طراحان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان و ارائه پوشش و طرح های مناسب مجالس با الهام از پوشاک بومی و محلی برگزار می شود.

منتظری افزود: این جشنواره و نمایشگاه در دو بخش اصلی که در آن طرح ها و تولیدات پوشش اسلامی ایرانی، شامل مانتو- چادر- پوشش سر و پوشاک مجلسی ارائه می شود و بخش علمی که با سخنرانی و برگزاری کارگاه های آموزشی با محورهای تاثیر رنگ بر روی پوشش، حریم چشم و چرایی مد، بخش نمایشگاه محصولات فرهنگی و فروش پارچه همراه است، برپا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از تمامی طراحان و تولیدکنندگان استان خواست، تا پایان روز چهارشنبه، اول آذرماه ماه،(زمانش گذشته!!!:ws3:) طرح و مدل پیشنهادی خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در گرگان- میدان فخرالدین اسعد گرگانی- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ارائه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 01712250114 تماس حاصل کنند.

 

 

آبان 91

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سیزدهمین کنفرانس بین المللی نساجی 22-24 می سال 2013 در شهر درسدن آلمان برگزار میشود.در این کنفرانس محققانی از سرتاسر جهان در مورد آخرین دستاوردهای صنعت نساجی گفتگو خواهند کرد.

 

سایت رسمی کنفرانس:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

نساجی امروز- چهارمین همایش سالانه نساجی و پوشاک ایران با تقدیر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان به همت اتحادیه تولید و صادرات نساجی وپوشاک در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

در این همایش که با حضور اهالی صنعت نساجی و پوشاک همراه بود؛ آقای محمود نبوی -رییس هیأت‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات به بیان مطالبی در مورد چالش‌های تولید و صادرات صنایع نساجی پرداخت. وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز ، افزایش نرخ ارز را فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارزیابی کرد اما درعین حال عدم همکاری بانکها در ارائه تسهیلات بانکی و نقدینگی و نیاز چندین برابری واحدهای تولیدی به نقدینگی جهت خریداری قطعات و مواد اولیه را از چالش‌ها و موانع مهم تولیدکنندگان به جهت افزایش نرخ ارز ، ارزیابی نمود.

در ادامه آقای رضی میری -رئیس کنفدراسیون صادرات ایران-به اهمیت برندسازی در تولید و صادرات به توافق 6ماده ای بخش خصوصی با دولت اشاره نمود و این توافق را گام بلندی در جهت نحوه تعامل بخش خصوصی با دولت و رفع مشکلات صادرکنندگان ارزیابی نمود.

درپایان این همایش، از تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنعت با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی به‌عمل آمد

 

16.9.91.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

[h=1][/h][h=3]تهران- مسوول کارگروه ساماندهی مد و لباس معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:جشنواره ملی مد و لباس فجر از 10 تا 20 اسفند ماه سالجاری با عرضه آخرین تولیدات پوشاک مورد تایید جامعه برگزار می شود.[/h]ˈعیسی کلانتریˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:این جشنواره به این دلیل اسفند ماه برگزار می شود که اقشار مختلف مردم فرصتی برای تهیه پوشاک عید خود داشته باشند.از این رو هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه برخلاف موارد گذشته به جای عرضه و نمایش طرح ها، بیشتر بر فروش آثار متمرکز است.

 

وی ادامه داد:از دیگر مزیت های جشنواره ملی مد و لباس فجرعرضه پوشاک مردانه و کودکانه در کنار لباس زنانه است تا به این ترتیب بازدیدکنندگان این نمایشگاه در روزهای پایانی اسفند امکان خرید پوشاک مورد نیاز همه اعضای خانواده را داشته باشند.

 

مسوول کارگروه ساماندهی مد و لباس ارشاد یادآورشد:برخی از آثار عرضه شده در این نمایشگاه، طرح های برگزیده نمایشگاه آبان ماه تالار وحدت تهران است که به تولید انبوه می رسد و با قیمت کارشناسی شده به معرض فروش گذاشته می شود.ضمن اینکه طرح های جدید نیز پس از داوری در این نمایشگاه عرضه می شود.

 

به گفته مسوول کارگروه ساماندهی مد و لباس معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد،

 

تلاش می شود قیمت تعیین شده برای این آثار متناسب با توانایی مردم باشد.البته باید مبلغی از قیمت آثار را به طراح و تولید کننده اختصاص داد،چرا که سود اقتصادی آنها به مشارکت طراحان در نمایشگاه های بعدی کمک خواهد کرد.

 

کلانتری یادآور شد:تمام طرح های ارسالی به نمایشگاه مد و مانتو که آبان ماه برگزار شد،به لحاظ ویژگی های تولید چون برش،دوخت،گلدوزی و کیفیت پارچه بررسی می شوند و بعد به تولید انبوه می رسند دلیل این امر هم کاربردی شدن طرح هاست.

 

وی از انتشار فراخوان این جشنواره طی روزهای آینده خبر داد و گفت:در حال رایزنی و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه پوشاک هستیم.با انتشار فراخوان جزئیاتی از مهلت ارسال آثار و زمان داوری منتشر خواهد شد.

 

این مقام مسوول در کارگروه ساماندهی مد و لباس توضیح داد: سعی می شوداین محصولات را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار علاقه مندان قرار دهیم البته برای تحقق این مهم،نیازمند حمایت نهادهای مسوول چون کمیسیون های فرهنگی و اقتصادی مجلس هستیم.

 

دبیر نمایشگاه مد و لباس فجر توضیح داد:از آنجا که این دوره از نمایشگاه مد و لباس به نسبت نمایشگاه آبان ماه از وسعت بیشتری برخوردار است ،بنابراین تالاروحدت جوابگوی این موضوع نیست و به طور قطع مکان دیگری به این امر اختصاص خواهد یافت.

 

کلانتری به تصویب طرح ساماندهی مد و لباس در مجلس هفتم شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این طرح چند سالی مغفول مانده بود اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی است با اقدامات موثر چون برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های متعدد سعی در احیا این طرح داشته که بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

۱۳۹۱/۰۹/۲۶

لینک به دیدگاه

چهل و سومین نمایشگاه بین المللی منسوجات خانگی المان

20-23 دی 1391 فرانکفورت.

اطلاعات تکمیلی:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...