رفتن به مطلب

ثروتمندان حرفه ای هستند و فقرا آماتور!


spow

ارسال های توصیه شده

ثروتمندان حرفه ای هستند و فقرا آماتور!

 

حرفه ای بودن چیست؟ چگونه می توان حرفه ای شد و به ثروت افسانه ای دست یافت؟ در این مقاله، تصمیم داریم راز واقعی حرفه ای ها را فاش کنیم و ببینیم که آنها چه کار می کنند تا ثروتمند شوند و ما هم از این مدل و الگو استفاده می کنیم و ثروتمند شویم. برای این کار لازم است به تکنیک های موثر حرفه ای ها، به شرح ذیل تسلط پیدا کنیم.

 

۱ هدفگذاری: اولین و مهمترین ابزار حرفه ای ها، داشتن هدف مشخص، دقیق و معین است. افراد در هدفگذاری به چهار گروه تقسیم می شوند:

 

گروه اول: هدف مشخصی ندارندو خودشان هم نمی دانند که چه کار می کنند؟ و به کدامین سو می روند؟ آنها همیشه در تکاپو هستند ولی مسیر خاصی را دنبال نمی کنند. افراد دیگری هدف آنها را مشخص می کنند. این گروه، افسار زندگی خود را به دست حوادث و اتفاقات سپرده اند و خود در تعیین آن نقشی ندارند. مسلما کسی که نمی داند به کجا می رود، مقصدی نخواهد داشت چرا که از قبل آن را مشخص نکرده است.

 

این اشخاص در زندگی خصوصی، امور مالی، روابط اجتماعی، امور شغلی و ... اصلا موفق نیستند و تنها نظاره گر گذشت عمرشان هستند.

 

گروه دوم: دمدمی مزاج هستند. آنها هر چند وقت یک هدف، برای خود تعیین می کنند و با تمام توانبه طرف آن حرکت می کنند و به محض برخورد با مانع، بلافاصله تغییر جهت داده و به سمت و سوی دیگری حرکت می کنند. اگر زندگی انها را بررسی کنید، می بینید که هر سال چندین هدف را تغییر داده اند و در نهایت هم، نتیجه نگرفته اند، چرا که برای رسیدن به هدف مشخص، انرژی لازم را ندارند و هدف آنها از موانع و مشکلات کوچکتر است و هدف در زاویه دید آنها قرار نمی گیرد.

 

گروه سوم: کسانی هستند که دارای هدف مشخص و دقیق هستند و برمشکلات متمرکز هستند. آنها به محض اینکه با مانعی برخورد می کنند به جست و جوی علت و دلیل آن می پردازند و اگر چنانچه مقصر، فردی غیر از خودشان باشد، به جای برخورد با فرد، هدف را تغییر میدهند و به سمت و سوی دیگری می روند و وقتی که از آنها علت تغییر مسیر پرسیده می شود با قدرت تمام، بیان می کنند که مشکلات، مانع حرکت آنها شده و راضی نیستند با شرایط موجود ادامه دهند. چرا باید چنین مشکلی برای آنها پیش بیاید. آنها به جای تمرکز بر راه حل، بر مشکل متمرکز می شوند و آنقدر آن را بزرگ می کنند که از پشت آن، هدف را نبینند.

 

گروه چهارم: گروهی هستندکه فقط و فقط بر هدف تمرکز دارند و غیر از هدف، به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند. برای آنها فرقی ندارد که مانع و مشکل به اندازه یک قلوه سنگ باشد یا به اندازه یک کوه بزرگ، چرا که آنها، آن را از مسیر برمی دارند و ادامه می دهند. هدف آنها بزرگ و غیرقابل تغییر است و با تمام توان به سوی آن حرکت می کنند. اگر به مانعی برخورد کردند، هدف را تغییر نمیدهند و مانع را برطرف می کنند و شاید هم اگر لازم باشد مسیر را تغییر دهند و مانع را دور بزنند. ثروتمندان و حرفه ای ها بدون شک، جزو گروه چهارم هستند و فقرا جزو گروه های دیگر.

 

۲ تمرکز: دومین مشخصه بارز حرفه ای ها و ثروتمندان، متمرکز بودن بر یک کار است. آنها وقتی که کاری را شروع می کنند، فقط و فقط به آن می پردازند و زمان خود را صرف کارهای دیگر نمی کنند، ضمن اینکه از نظر فکری نیز، دچار حواس پرتی نمی شوند و سعی می کنند به همان کار فکر کنند. تمرکز، دقیقا مانند ذره بینی است که اشعه های نور را جمع و روی نقطه مشخصی هدایت می کند و موجب سوزاندن آن می شود. در حالی که در حالت عادی، این نور نمی تواند دمای محیط را تا درجه اشتعال بالا ببرد.

 

 

لینک به دیدگاه

چند وقت پیش، با یکی از دوستان حرفه ای، پروژه مشترکی را انجام دادیم که مربوط به جمع آوری و فرآوری اطلاعات از اینترنت بود. این دوست ما، به مدت دو ساعت در یک سایت اینترنتی مشغول مطالعه، تحقیق، تفحص و بررسی بود و به رغم اینکه موضوعات جالب و هیجان انگیزی به صورت خبر و تبلیغ در آن سایت به چشم می خورد، هرگز کنجکاو نشد که به صفحه دیگری که غیرمرتبط باشد، برود.

 

او به نحو احسن از وقت خود استفاده کرد و مفهوم واقعی وبگردی را به ما نشان داد. جالب است بدانید که خبرهای جالب و هیجان انگیزی در این سایت قرار داده شده بود که بتواند حواس خواننده را پرت کند و به صفحه دیگری ببرد. از در و دیوار سایت، عوامل حواس پرتی می بارید، ولی دوستمان چون کوهی استوار مقابل این تهاجمات، ایستادگی می کرد و از مسیر خود، خارج نمی شد و این مفهوم واقعی تمرکز بود.

 

حرفهای ها بر هدفشان متمرکز هستند و اگر مشکلی در مسیر پیش بیاید، آنها به راه حل و راهکار خواهند اندیشید تا خود مشکل.

 

۳ پشتکار: تکنیک موثر دیگری که می تواند فرد حرفه ای را از فرد غیرحرفه ای مشخص کند، همان پشتکار است. بعضی مواقع، در مسیر رسیدن به هدف، به مشکلاتی بزرگ و به ظاهر، غیرقابل عبور برخورد می کنیم که رفع آنها از حد تصور ما بالاست. در اینگونه موارد، پشتکار و سختکوشی می تواند چاره کار باشد. وجود بحران در مسیر زندگی، امری طبیعی است و آنچه که غیر طبیعی است نداشتن آمادگی لازم برای رویارویی با بحران است. در بهترین حالت، هر دو یا سه ماه، یک بحران برای ما پیش می آید. اگر روش برخورد با آن را بلد نباشیم، ما را از پا درخواهد آورد.

 

پشتکار می تواند باعث رفع موانع در مسیر رسیدن به هدف باشد. در زندگی نامه و بیوگرافی اکثر ثروتمندان، پشتکار را می بینیم. آنها از اشتباهات خود درس می گیرند و در امتحان بعدی، از آن استفاده می کنند. آنها با پشتکار خود، خستگی را خسته کرده اند و اجازه نمی دهند که مسائل و مشکلات، مانع پیشرفتشان باشد. صبور بودن و داشتن پشتکار، لازمه طی مسیر موفقیت است. آنهایی که هدف بزرگ ندارند و از پشت موانع خود، هدفشان را نمی بینند، در اولین ایستگاه پیاده می شوند و ادامه نمی دهند.

 

۴ متعهد بودن: در بررسی و تحقیقات برای عدم موفقیت افراد، شرکت ها و سازمان ها به نکته جالب توجهی رسیدم. اکثر آنها تا چند قدمی هدف، پیش رفته و سپس در آنجا توقف کرده بودند. مسلما اگر آنها می دانستند که تنها چند قدم بعد به جواب خواهند رسید، هرگز دست از تلاش برنمی داشتند ولی عدم اطلاعات و فقدان آگاهی باعث شد که نتوانند به موفقیت دست یابند و این از خصوصیات افراد آماتور و غایرحرفه ای است در حالی که حرفه ای ها در رسیدن به هدفی که از قبل تعریف کرده اند، پایبند و متعهد هستند و تا وقتی که به آن نرسند، دست از تلاش برنخواهندداشت. در طول تاریخ و در مسیر موفقیت، موارد بسیار زیادی را می بینیم که به صورت ناقص رها شده اند. مانند کتاب های نانوشته، کارخانجات تعطیل شده، ساختمان های نیمه کاره و ... همه این موارد، مرا به یاد آماتورها و غیرحرفه ای ها می اندازد.

 

۵ جدی بودن: آنها در کار خود جدی هستند و هرگز شوخی نمی کنند. وقتی که قیمت محصول و خدماتشان پرسیده می شود، با جدیت خیلی بالا جواب و توضیح می دهند که این محصول یا خدمات، چه کارایی هایی دارد و چه کارهایی را برای ما انجام می دهد. چه تضمینی دارد و خدمات پس از فروش آن چیست؟ در حالی که فقرا در بیان این موضوعات دچار ضعف اعتماد به نفس می شوند و با صدایی لرزان و با یک قیمت غیرقابل اتکا به بیان و توصیف محصولات و خدمات خود می پردازند. به تجربه دریافته ام که جدی بودن، مشخصه بارز ثروتمندان است.

 

آنها در بیان مزایای محصول خود و القاء آن به مشتری، تبحر خاصی دارند و تا رسیدن به سرمنزل مقصود پیگیر و قاطع هستند. در کار آنها اثری از تعارف به چشم نمی خورد و هر گاه احساس کنند که زمان آنها به بطالت می گذرد، در اولین زمان ممکن، محل را ترک می کنند. وقتی که به آنها پیشنهادی می شود یا اگر خود، پیگیر موضوعی هستند، اولویت اول، منافع کوتاه مدت و بلندمدت خودشان است و بدون در نظر گرفتن آن، دست به هیچ اقدامی نمی زنند.

 

۶ قدرت بیان: یکی از موثرترین و مفیدترین ابزارهای لازم برای رسیدن به ثروت و دارایی، قدرت معجزه ای بیان است که ثزوتمندان توانسته اند به بهترین نحو از آن استفاده کنند. شاید هیچ ابزاری تا این حد کارآ و موثر نباشد. بنابراین ثروتمندان قدر آن را می دانند و متوجه ارزش و جایگاه آن هستند. بیشترین درآمد دنیا، متعلق به فروشندگان حرفه ای است و همه شرکت ها، سازمان ها، بنگاه های اقتصادی و ... شدیدا دنبال این افراد هستند. آنها می توانند محصول و خدمات خود را به بهترین شیوه و روش معرفی کنندو مشتری را به خرید و انجام معامله ترغیب و تشویق کنند. در دنیای پرتلاطم و پررقابت امروز، آداب معاشرت، آداب مذاکره، ارتباط موثر و مفید و ... بیش از هر چیز دیگری مهم و اساسی است که نیازمند فراگیری آداب سخن گفتن است.

 

یکی از موارد تاثیرگذار در قدرت بیان، رعایت اخلاقیات و مودبانه صحبت کردن است. مردم علاقهمند هستند که نکات اخلاقی در صحبت های مخاطبشان دیده شود و از هرگونه حرف های رکیک و غیر مودبانه بپرهیزند. اگر به لابلای صحبت های ثروتمندان توجه کرده باشید آنها قشنگ، سلیس، روان و مودبانه صحبت می کنند. یکی دیگر از مواردی که ارزش سخن فرد را پایین می آورد چاپلوسی و بزرگنمایی غیرواقعی است. بنابراین لازم است صداقت در گفتار رعایت شود.

 

۷ اعتماد به نفس: ثروتمندان به توانایی های خود، آشنا هستند وبه آن ایمان دارند. بنابراین در برخورد با دیگران، هرگز از ناحیه ضعف برخورد نمی کنند. بلکه با تمام وجود و قاطعیت هر چه تمامتر جلو می آیند. در وضع ظاهری آنها نشانه ای از بی نظمی دیده نمی شود. مردم دوست دارند که طرف مقابل آنها دارای قدرت کافی باشد تا بتوانند به آن تکیه کنند و نگران از دست دادن دارایی ها، موقعیت ها و ... نباشند. ثروتمندان، قدرت صحیح و درست خود را به رخ مخاطب می کشند و از تعصب کافی نسبت به دارایی ها، محصولات و خدمات خود برخوردارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...