رفتن به مطلب

طراحی لباس جنسیت ندارد


ارسال های توصیه شده

یک طراح لباس گفت: در تمام دنیا طراحی جنسیت خاصی ندارد چرا که شناخت بازار در کنار فرهنگ و سلیقه مردم عامل موفقیت طراح است.

بهرام آزاده، طراح و تولیدکننده پوشاک بانوان درباره وضعیت بازار پوشاک در ایران به خبرنگار مد ولباس هنرآنلاین گفت: بخش بزرگی از فارغ التحصیلان رشته طراحی لباس در ایران خانم ها هستند که اغلب بدون تجربه کاری و پیش زمینه اقتصادی وارد این حوزه شده اند اما مشکل اینجاست که این عده بلافاصله پس از فارغ التحصیلی انتظار دارند که طرح هایشان با حداکثر قیمت فروخته شود و بازار بزرگی را به خود اختصاص دهند.

وی در ادامه افزود: در هیچ کجای دنیا به صرف داشتن مدرک فارغ التحصیلی در رشته طراحی لباس این قابلیت اجرا نمی شود بلکه خلاقیت و شناخت درست از بازار دلیل اصلی اعتبار طراحان است.این طراح لباس تاکید کرد: واقعیت این است که فاصله طرح تا لباس بسیار زیاد است و هر طرحی را نمی توان به همان زیبایی نقاشی به مرحله اجرا گذاشت بنابراین نیاز داریم که طراحان بخش بیشتری از فعالیت های خود را بر مقوله تمرین و کار عملی متمرکز کنند.

آزاده در پاسخ به این سوال که چرا حضور آقایان در عرصه طراحی لباس کمرنگ شده است گفت: شاید حضور آقایان در دانشگاه یا همایش های مربوط به طراحان کمرنگ باشد اما بسیاری از تولیدی های معتبر کشور بر پایه طراحان مرد اداره می شوند چرا که مردان بر اساس پیشینه کاری خود به نحو بهتری می توانند علاوه بر طراحی بازار فروش و مسائل مالی آن را اداره کنند البته منظور این نیست که صرفا آقایان باید در این رشته فعالیت کنند بلکه حضور مداوم هر دو گروه در این حوزه الزامی است چرا که تعیین کننده نهایی نظر خریداران و استقبال آنان از طرح است.

وی خاطر نشان کرد: در تمام دنیا طراحی جنسیت خاصی ندارد چرا که شناخت بازار در کنار فرهنگ و سلیقه مردم عامل موفقیت طراح است لذا در این مرحله طراح می تواند این موارد را با خلاقیت درآمیزد و اثر نهایی را تحویل جامعه دهد.

این طراح لباس عنوان کرد: تمرکز بر مساله لباس سنتی که طی چند سال اخیر آغاز شده بسیار خوب است اما مساله اینجاست که طراحان ما باید بدانند که تولید اثر تنها به منزله چاپ یک بته جقه نیست بلکه گستردگی این حوزه بسته به مطالعه و سطح پژوهش طراح دارد که می تواند در شکل متفاوت تری وارد بازار پوشش کشور شود.آزاده ادامه داد: مردم کشور ما از لحاظ پوشش بسیار تنوع طلب هستند و جنس و کیفیت کالا معمولا پس از مدل و طرح لباس و در مرحله بعد افراد را جذب می کند به همین خاطر بازار از جنس های چینی بی کیفیت انباشته شده است.

وی طبقه بندی لباس بر اساس سنین مختلف را ضروری خواند و گفت: به طور حتم نوع نیاز به پوشش در یک فرد بیست ساله با یک مدیر چهل ساله بسیار متفاوت است چرا که محیطی که این دو در آن حضور دارند و نوع شخصیت ها بر اساس سن دچار تفاوت می شود لذا نیازمند تقسیم بندی در عرصه لباس کشور هستیم تا بتوانیم تمرکز بیشتری را بر این مقوله داشته باشیم ضمن اینکه این بخش به تازگی در کشور فعال شده و نیازمند زمان طولانی برای تکامل و حرفه ای شدن است.[TABLE]

[TR]

[TD]منبع خبر :

[/TD]

[TD]هنرآنلاین

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

12/06/1391

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...