رفتن به مطلب

نمایشگاه دوسالانه ونیز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

دوسالانه ونیز (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Venice Biennale)، یا بینال ونیز (به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Biennale di Venezia)، نمایشگاهی از آثار هنری معاصر است که هر دو سال یکبار (در سال‌های فرد) در شهر
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ایتالیا برگزار می‌شود.

ویکیپدیا

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]229063482206582373050520122223739.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] جاستین مکگرک Justin McGuirk یکی از کارشناسان معماری(شخصی که در تصویر بالا جایزه را در دست دارد)،عکاس نامی،ایوان بن Iwan Bann و تیم تفکر شهری ونزولا جایزه شیر طلایی را برای بهترین پروژه دوسالانه ونیز بدست آوردند.

این پروژه که برای یکی از محله های زاغه نشین کاراکاس طراحی شده چهارجوب 45 طبقه بتنی ست که در ادامه ساختمانی اداری که هیچگاه به اتمام نرسید و اکنون به خوابگاه بی خانمان ها تبدیل شده ساخته شده است.

عکس های ایوان بن فرهنگ این منطقه را در کنار رستوران امروزی گرن هوریزنت Gran Horizonteبه تصویر کشیده و یک زندگی عمومی را به نمایشگاه آرسنال کشانده است.این گروه در این باره می گوید:"این نمایشگاه بر این باور است که تقسیم داشته ها ،حتی یک وعده غذایی،بهترین راه برای ایجاد زمینه مباحثه است."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229063482206722899212520124228999.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229063482206955427298520123524279.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229063482207055324225020121523249.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229063482207068505998520122825059.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229063482207158676008520125826769.jpg دو سالانه ونیز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]228963482201871806382020125128069.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] الکس دریج در نمایشگاه طرحهایش از خانه سازی شناور در پاویون بریتانیا می گوید:"ما از از دیگر معماران در خانه سازی روی آب حمایت می کنیم.

" وی می گوید:"ایده ما این بود که از معماری هلند پیروی کرده و نشان دهیم که راهکارهای آنها در خانه سازی مسیرهای آبی بریتانیا چگونه می تواند مؤثر باشد. طرح های این استودیو درباره زیرسازی خانه شناور در لندن بوده و آنها کلیه جزئیات یک خانه شناور را در این نمایشگاه به نمایش می گذراند.

این پروژه که مسیر هلندی نام گرفته یکی از ده پروژه ایست که در نمایشگاه تیک اوی ونیز به نمایش در آمده که در آن نمونه هایی از معماری بریتانیا که از معماری دیگر کشور ها الهام گرفته به نمایش در آمده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22896348220188947029052012924709.jpg پاویون ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228963482201907909540020122729099.jpg عکس ها از چپ به راست:الکس دریج،مرلین ایرز،ایزابل پیتری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228963482201936150896520125621509.jpg پاویون ونیز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]22916348228384213416402012231349.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] هر کدام از دیواره های طبقات بالایی پاویون روسیه در دو سالانه ونیز به نحوی کد گذاری شده که بازدید کنندگان به وسیله صفحات کامپیوتری بتوانند ایده های تازه ای برای شهرهای روسیه به شکلی علمی ارائه دهند.

در طبقه پایین بازدیدکنندگان می توانند به شهرهایی که در اتحادیه جماهیر شوروی برای مطابقت با شهر های موجود در طبقه بالا وجود دارد نگاهی اجمالی بیاندازند.مرکز علم و صنعت اسکولکوو Skolkovo در سال 2017 در نزدیکی مسکو قرار خواهد گرفت و با هم تشکیل 500 شرکت برای کار روی تکنولوژی اطلاعات،تحقیقات پزشکی،مطالعات هسته ای،انرژی و تکنولوژی فضا تشکیل خواهند داد.

گروه معماری متشکل از پیر دمورون Pierre de Meuron،رم کولهاوسRem Koolhaas,،کازویو سجیما Kazuyo Sejima و کارشناس معماری دوسالانه ونیز،دیوید چیپرفیلد David Chipperfield به علاوه برندگان دوره های مختلف مسابقات به عنوان طراحان پروژه در پاویون حضور داشتند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482283890275614020125032759.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22916348228392108907152012213899.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22916348228393909866102012393989.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482284113979069520123339799.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22916348228507004580702012303459.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482285129748040520122937489.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482285152977999020125239779.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482285178337704020121833379.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482285211412735520125134129.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482285252767510520123237679.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482285354185824020121431859.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229163482285388951177020124839519.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22916348228552489657752012438969.jpg پاویون روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]229263482289198403645520121834039.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] وسل Vessel ساختاری چوبی انبوه است که در تقابل با ساختار آجری کوردری Corderie در نمایشگاه ونیز ساخته شده است.وسل فضایی متفکرانه ست که از خالی کردن یک فضای تو پر به علاوه قیفی سبک،یک فانوس،و گذرگاهی به سمت نمایشگاه شکل گرفته است.

این فضا از عناصر هنری و ادبی تشکیل شده،اما تأکید معماران روی بخش فرهنگی آن است.کار معماران،نقاشان،شاعران و اجرا کنندگان دیگر حامی این پروژه است.در این پروژه از افراد با تجربه و آگاه برای همکاری و مشارکت دعوت به عمل آمده است.عملکرد اصلی این فضا القای هنر و فرهنگ در قالب یک فضای ساده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229263482289222544678520124235449.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229263482289234196276520125431969.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229263482289250137639020121031379.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229263482289265587822020122535879.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229263482289277412260520123734129.jpg دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229263482289290630164520125036309.jpg دو سالانه ونیز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]22946348236823601483652012364149.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] نورمن فاسترNorman Foster (تصویر بالا) ورودی نمایشگاه آرسنال را در دو سالانه معماری ونیز ،جایی که نام نسل های مختلف معماری،منتقدان،طراحان فضای سبز روی دیونرها،کف و ستون ها برای بازدید کنندگان به نمایش در آمده،طراحی کرده است.در این دروازه تصاویری از فضاهای مشترک مرتبا تعویض شده و روی زمینه طراحی شده توسط کارلوس کارکاس Carlos Carcas،یکی از کارگردانان فیلم "آقای فاستر،وزن ساختمان شما چقدر است؟"به نمایش در می آید.

این تصاویر از معماران،طراحان،عکاسان،منتقدین،نویسندگان و هنرمندان سراسر جهان جمع آوری شده فضاهای عمومی تاریخی مشهوری از آسیا و جنوب آمریکا که به سرعت در حال رشد هستند را به تصویر می کشد. موضوع این نمایشگاه ارتباطی دو طرفه با موضوع کارگردان دیوید چیپرفیلدDavid Chipperfield داشته و میراث و داشته های معماری آرسنال را پیش از آنکه بازدیدکنندگان شهر را ببینند به آنها نشان می دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229463482368343473779020122344739.jpg دو سالانه معماری در ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229463482368367252530520124742529.jpg دو سالانه معماری در ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229463482368493475897020125344759.jpg دو سالانه معماری در ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229463482368515730332020121547309.jpg دو سالانه معماری در ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229463482368541590981520124145909.jpg دو سالانه معماری در ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229463482368559776341020125947769.jpg دو سالانه معماری در ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229463482368591607311520123146079.jpg دو سالانه معماری در ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]229563482372663715820520122347159.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] کانچا واژه ای فرانسوی قدیمی ست که نشان دهنده دیدگاهیست که ارتباط ما با زمین را به اندازه ارتباط انسانها با یکدیگر میسر می کند.در کاربردهای شهری،این واژه که به میدان اسپانیایی مایر شباهت دارد،در آمریکای جنوبی به عنوان فضایی باز برای ارائه محصول استفاده می شود.کانچا همچنین زمینی برای انجام بازی سنتی پالین است.

کانچا در زمین های نمکی ساخته می شود و این فضا که در آن مستقیما از زمین های بیابانهای شیلی استفاده می شود دارای کنده های درختی ست که بازدیدکنندگان می توانند از آن برای نشستن استفاده کنند.

یک سری جعبه ها به حالتی معلق در این محوطه وجود دارند،استعاره ای از هفت دیدگاه از معماران اهل شیلی هستند که برای مباحثه و ارائه پیشنهادات در زمینه ارتباط این مراسم دو سالانه با تفکر انسان به این مکان دعوت شده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22956348237270645917852012644599.jpg پاویون شیلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229563482372749896828020124948969.jpg پاویون شیلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22956348237276786638102012748669.jpg پاویون شیلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229563482372786899342520122648999.jpg پاویون شیلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229563482372803173691520124341739.jpg پاویون شیلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229563482372850373795520123043739.jpg پاویون شیلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229563482372871312885020125143129.jpg پاویون شیلی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]229763482482306498038020124654989.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] او.ام.ای آرشیوی از ساختمان های طراحی شده توسط معماران محلی اروپایی در دهه 1960 و 1970 را در دو سالانه معماری ونیز 2012 به نمایش گذاشته است.

این پانزده ساختمان نمایش داده شده در اطراف بریتانیا،فرانسه،هلند،ایتالیا و آلمان واقع شده و در زمینه به نمایش گذاشته شده اند که زیر مجموعه سالن ملکه الیزابت در لندن است.

رینر دگراف Reinier de Graa،از اعضای گروه او.ام.ای چنین می گوید:"هدف نمایشگاه مهرفی کارهای معماران گمنامی ست که هیچگاه چنین فرصتی نداشته و نامشان در تاریخ ثبت نشده است،اما ساختمان هایشان هنوز هم دارای انرژی خارق العاده ایست و اثرات اجتماعی بالایی دارد.

آثار نمایشی شامل بناهایی که تخریب شده اند نیز می شود.از جمله آنها مدرسه پیملیکو در لندن و ویبائوتیس در آمستردام است که قبلا دپارتمان کارهای عمومی شهر بوده و آنگونه که گراف بیان می کند زمانی آنقدر قدرتمند بوده که سیاستمداران گمان می کردند آنجا مخفیگاه خادمان غیر نظامی ست.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22976348248232098734502012059879.jpg OMA در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229763482482332242484020121252429.jpg OMA در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229763482482344135277520122451359.jpg OMA در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229763482482355532985520123555329.jpg OMA در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229763482482366701216020124657019.jpg OMA در دو سالانه ونیز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]229863482562097933051520123769339.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] زاها حدید تندیس فلزی چین خورده اش را در نمایشگاه دو سالانه ونیز 2012 به نمایش در خواهد آورد.محل نمایشگاه در آرسنال بوده و بازدید کنندگان شاهد فرم فلزی قیف مانند بزرگی خواهند بود.

این تندیس که آرم Arum نام دارد،با ماکت هایی از ساختمان های انتزاعی احاطه شده و کارهایی از شرکت زاها حدید از جمله سازه های کابلی و پوسته های سبک در اطراف آن به نمایش درآمده اند.

ایده این ساختار از تحقیق و بررسی درباره ترکیب پوسته سبک و سازه های کابلی و قابل انبساط بوجود آمده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229863482562111963403520125169639.jpg زاها حدید در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229863482562223595907020124365959.jpg زاها حدید در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229863482562236858730020125668589.jpg زاها حدید در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22986348256224958350152012965839.jpg زاها حدید در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229863482562262261401020122262619.jpg زاها حدید در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229863482562292310259020125263109.jpg زاها حدید در دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229863482562314717028020121467179.jpg زاها حدید در دو سالانه ونیز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

citifef6x71nxrrlm15.jpg

 

 

در فضای خارجی نمایشگاه آرسنال می توان پایه ردیکس Radix را یافت،عنصر زیبای موقتی که توسط دفتر معماری پرتغالی آیرس متیوس Aires Mateus برای دو سالانه معماری ونیز طراحی شده است. این ساختار یادآور اسکله های آرسنال است که در بین سالهای 1568 تا 1573 توسط جاکوپا سانسووینا Jacopo Sansovino طراحی شده و در کنار پیاده روی قوس داری واقع شده که این ساختار از آن الهام گرفته است.

ردیکس قوسی ست که روی سه پایه با چهار گوشه قرار گرفته و روی آب واقع شده تا حجم سبک متعادلی باشد در مقابل ساختار های فلزی دیگر.

این ساختار کانسپچوال به شکلی آگاهانه عناصر تاریخی را با تکنولوژی در هم آمیخته است:ردیکس در کنار نوآوری،تآکیدی بر پیوستگی ست.این طرح نشانگر آن است که پیشنهاد یک طرح،می تواند ترکیی نو از فرهنگ باشد که گفتگو و واکنش را با هم روبرو می کند.در زمینه معماری،یادمانها تعریفگر فرم،فضا،متریال،حس،نور و صداست.

 

 

f1ol1d0wndhih5x4trez.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

0a64kxe4ov545upptet.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

84slnya8unccefm25ne.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

ubuowbiwoyfzfb1fl4yz.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

hiacl7hd9fi9ccmluhi8.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

079t9f1z1upsy7p08cab.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

waal9punobqqlh927e1.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

rl1wm5xyifcabjk4g32w.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

2ztmwtrdmr4thvvpf0wh.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

trz13lrqrqfcosqce33e.jpg

 

 

 

 

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

u0dtnot9pxppm0fbl3ly.jpg

 

 

ردیکس،دو سالانه ونیز

 

 

xudk8zynzh9n04arzv1.jpg

لینک به دیدگاه

zfrj8ahzggxvlafb2nae.jpg

 

اتریشیا پری نژاد عکس هایی که از پاویون ژاپن در سیزدهمین دو سالانه ونیزگرفته رابه نمایش گذاشته است.این پاویون روایتی از همکاری سه معمار و متصدی نمایشگاه،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای ساکنین بی خانمان ریکوزنتاکاتا است که خانه هایشان را در طول سونامی ویرانگر 2011 از دست داده اند.این پروژه با پیغام "بشر دوستی" هیئت داوران را تحت تأثیر قرار داد و بدین ترتیب جایزه افتخاری شیر طلایی را از آن خود کرد.

 

 

ixa2mvdee999r1027lkz.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

83heqis7py32ejgt7vmf.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

zguo44nu0mxu5d5190dj.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

u4lz1yihlagzpxcv891i.jpg

 

 

پاویون ژاپن

 

 

do9enwxttmfhfzp85gr.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

lgb7futg8eo6m3p0ji3i.jpg

 

پاویون ژاپن

 

cz8sybvcqbw68rxhs10p.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

aeyuan21dnj3jjxoc3yw.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

dqzmickcqe73uzdk8to.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

7exkfhpq336clx3ilol1.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

6wehee7w4ih77trtf2a8.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

lw5g0mrj61bzjazaycqf.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

1ptzqn73oqp5rankhym6.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

olbytd427grqfjm80g2n.jpg

 

پاویون ژاپن

 

 

0zr1b8ngltao4w0hxh6.jpg

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

229chq1h6ccm0s2jf3se.jpg

 

 

پاستیشو که نام نمایشگاهی به سرپرستی کاروسو اس.تی.جان است، گروهی متشکل از هفت معمار معاصر اروپایی که در زمینه زبان و تاریخ معماری فعالیت دارند را از نسل ها و کشور های مختلف دعوت به این نمایشگاه دعوت کرده است .

کار این معماران ایجاد پیوند با معماری پیش از مدرنیسم است. اعضای این گروه عبارتند از:گروه بی.ای.کیو BIQ ،گروه باونبو Bovenbouw،هرمن سیزک Hermann Czech،هیلد اند کی Hild und K،فیکرد Fickert و گروه مارکلی Märkli

. مقالات این نمایشگاه درباره رسیدگی به تناسب،زیبایی،گونه شناسی و میزان علاقه در ایجاد تنوع رنگی در بخشهای داخلی و کار بر روی ساختمان های موجود است اما بیشتر توجه بر روی روح کار است تا ظاهر آن.منظور از این کارآن است که نشان داده شود معماران معاصر تا چه اندازه می توانند در ایجاد یک رویه و فرهنگ نیرومند و متمایز باشند.

عنوان استیشو Pasticcio که برای این نمایشگاه انتخاب شده به برجی سنگی در موزه سن جان سون Sir John Soane در لندن بازمی گردد که سون آن را با استفاده از تکه هایی معماری و تزئینات کلاسیک طرح های خودش طراحی کرده است.

 

rg8r2z9rxd5nho8vgnv9.jpg

 

نمایشگاه Pasticcio

 

 

ynm5rvsyw7cevmklsur.jpg

 

نمایشگاه Pasticcio

 

 

xn7c8lkzbetopo5y3syy.jpg

 

نمایشگاه Pasticcio

 

 

oews896ecusa08w1tdf.jpg

 

نمایشگاه Pasticcio

 

 

mymdr6kpvqbcp62hetal.jpg

 

نمایشگاه Pasticcio

 

 

av962ff1bnpxdaw3xupb.jpg

 

نمایشگاه Pasticcio

 

 

5at317czctkom76gdsb2.jpg

 

نمایشگاه Pasticcio

 

ibb05oqt62hjhczzwglf.jpg

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2311634830855324351265201232124359.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ برنده سیزدهمین دو سالانه ونیز،این ساختار را درست در کنار سازه طراحی شده توسط
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در باغهای ارسنال ساخته است.این کار نتیجه همکاری طولانی مدت دو معمار پرتغالیست.

ساختار آلوارو سیزا باعث ایجاد رابطه بین جنبه های مختلف ونیز و محیط متراکم شهری آن می شود.

سه دیوار مفصلی فضایی خصوصی را در میان باغی که در دوازدهمین دو سالانه ونیز توسط پیت اودولف ساخته شده بود ایجاد می کنند که این کار احترامی به بافت متراکم شهری ونیز بوده و ایجاد کننده چشم اندازهای بخصوصی از محیط بیرونی آرسنال می باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231163483085555010830020125512109.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231163483085564322734020124123229.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2311634830855779868985201217129869.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2311634830855896599795201229126599.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231163483085602026375520124212269.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2311634830856104213460201250124219.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2311634830856198504300201259128509.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2311634830856427923210201222127929.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231163483085746640166520126126409.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2311634830857875779760201247125779.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231163483085809292406520129122929.jpg آلوارو سیزا؛دو سالانه ونیز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]231463483154867480798020127134809.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پاستیشو که نام نمایشگاهی به سرپرستی کاروسو اس.تی.جان است، گروهی متشکل از هفت معمار معاصر اروپایی که در زمینه زبان و تاریخ معماری فعالیت دارند را از نسل ها و کشور های مختلف دعوت به این نمایشگاه دعوت کرده است .

کار این معماران ایجاد پیوند با معماری پیش از مدرنیسم است. اعضای این گروه عبارتند از:گروه بی.ای.کیو BIQ ،گروه باونبو Bovenbouw،هرمن سیزک Hermann Czech،هیلد اند کی Hild und K،فیکرد Fickert و گروه مارکلی Märkli

. مقالات این نمایشگاه درباره رسیدگی به تناسب،زیبایی،گونه شناسی و میزان علاقه در ایجاد تنوع رنگی در بخشهای داخلی و کار بر روی ساختمان های موجود است اما بیشتر توجه بر روی روح کار است تا ظاهر آن.منظور از این کارآن است که نشان داده شود معماران معاصر تا چه اندازه می توانند در ایجاد یک رویه و فرهنگ نیرومند و متمایز باشند.

عنوان استیشو Pasticcio که برای این نمایشگاه انتخاب شده به برجی سنگی در موزه سن جان سون Sir John Soane در لندن بازمی گردد که سون آن را با استفاده از تکه هایی معماری و تزئینات کلاسیک طرح های خودش طراحی کرده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2314634831548764977990201216134979.jpg نمایشگاه Pasticcio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2314634831548852872755201225132889.jpg نمایشگاه Pasticcio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2314634831548953178835201235133179.jpg نمایشگاه Pasticcio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2314634831549059158380201245139159.jpg نمایشگاه Pasticcio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2314634831549179160465201257139169.jpg نمایشگاه Pasticcio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231463483154926386207520126133869.jpg نمایشگاه Pasticcio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2314634831549361795260201216131799.jpg نمایشگاه Pasticcio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2314634831549471046080201227131049.jpg نمایشگاه Pasticcio

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2319634833286736088110201253156089.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پاویون مجارستان که برای سیزدهمین دو سالانه ونیز آماده شده به شکل جنگلی از ماکت های معماری سفید است که نشانگر روند ساده و اهمیت موضوع آنها در کنار حرفه ای بودنشان است.با درک این مسئله که ماکت یک کار نشانگر ایده های اولیه ایست که به ذهن معمار خطور کرده ،این نمایشگاه فضایی روحانی برای جای دادن 500 ماکت ساخته دست دانشجویان روی پایه های بلند ایجاد کرده است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231963483328685871698020125158719.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2319634833287018257550201221158259.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231963483328808860896520128158609.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2319634833288292648640201229152649.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2319634833288553794035201255153799.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2319634833288738450185201213158459.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2319634833288902170175201230152179.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2319634833289078594430201247158599.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2319634833289197532130201259157539.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231963483328932023912020121215239.jpg پاویون مجارستان

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

همانگونه كه در انتشارات سمینار هاروارد فرشید موسوی گفته شد، پروژه‌های پیش‌بینی شده بر روی دیوارهای كار گذاشته شده، تنوع ایجاد شده را به تصویر می‌كشد مادامیكه اجزایشان نظیر سیستم‌های ساختاری و یا نمادشناسی ساختمان یكی است.

 

تأثیرات عوامل مختلف شرایط زمین به گونه‌ای است كه از طریق آن معماری با فرهنگ و زندگی درگیر شده است. به جای افشای تحقیقات تاریخی برای درك معنی شرایط زمین، كارهای موسوی بیشتر معطوف به تأثیراتی است كه از برداشت زیبایی‌شناسانه مردم مشتق می‌شود.

 

-bnl-famo-%2001.jpg

 

آنجا كه معانی منوط به پس‌زمینه زندگی‌نامه‌های فردی است، تأثیرات، نیروهای پیش‌فردی از اشكال ساخته شده هستند. آنها فقط در نتیجه سوار كردن اشكال پیش ساخته هستند. فقط باید بدانید كه كجا و به چه منظور از سیستم و تكنولوژی استفاده نمایید.

 

اگرچه اشكال پیش ساخته مواد مختلف و محتوای فكری با هم تلفیق شده‌ همگی به اشكال حسی جدیدی در‌می‌آیند؛ یعنی آنگونه كه شما می‌بینید. آنها در واقعیتشان هیچ محتوای شناختی ندارند. فقط یك سری اشكال هستند كه معنیشان به تأثیرشان بر روی فرد و دریافت حسی خود فرد بستگی دارد.

 

لازم به ذكر است كه در سال 2004،‌ موسوی موفق به دریافت جایزه شیر طلایی مكان‌نگاری شد.

 

-bnl-famo-%2002.jpg

-bnl-famo-%2003.jpg

-bnl-famo-%2004.jpg

-bnl-famo-%2005.jpg

-bnl-famo-%2006.jpg

-bnl-famo-%2007.jpg

-bnl-famo-%2008.jpg

-bnl-famo-%2009.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...