Astraea 25,351 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۱ نساجی نیوز: عضو انجمن صنایع چرم با اشاره به اینكه بیش از 80 درصد بازار كیف مدارس كشور در انحصار محصولات وارداتی است، گفت: تولیدكنندگان به دلیل پایین بودن تنوع محصولاتشان در بازار كیف مدارس از رقبای خارجی عقب ماندهاند. به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، جواد حسینیخواه با اشاره به اینكه تولیدكنندگان كیف مدارس در كشور به صورت فصلی كار میكنند، افزود: تولید كیف مدرسه كار پیچیدهای نیست و در این بین تنها ظاهر و جلوه محصول اهمیت زیادی دارد كه متاسفانه در این زمینه تولیدكنندگان داخلی از رقبای خارجی عقب افتادهاند. او با اشاره به اینكه كیفهای وارداتی به دلیل ظاهر خوش آب و رنگشان در بازار خریداران بیشتری دارند، افزود: در حال حاضر چین سهمی بیش از 95 درصد در بازار كیفهای وارداتی ایران دارد. حسینیخواه با بیان اینكه در بازار كشور رقابت شدیدی بین تولیدكنندگان و توزیعكنندگان كیفهای خارجی وجود دارد، افزود: كیفهای وارداتی تنوع زیادی در مدل دارند و به همین دلیل توانستهاند موفقتر از كیفهای تولید داخل در بازار كشور باشند. وی افزود: كیفهای مدرسه وارداتی معمولا در ماه دوم سال از تولیدكنندگان خارجی خریداری شده و در ماههای چهارم و پنجم وارد كشور شده و در ماه ششم در بازار توزیع می شوند. این عضو انجمن صنایع چرم خاطرنشان كرد: بیشتر مواد اولیه تولید كیف مدرسه در كشور از چین وارد میشود. البته نمونههای ایرانی آن هم وجود دارد. به گفته وی این احتمال وجود دارد كه امسال با توجه به افزایش نرخ ارز واردات كیفهای مدرسه به كشور كاهش یافته و تولیدكنندگان داخلی بتوانند سهم خود را در بازار این محصول افزایش دهند. او تعداد تولیدكنندگان كیف مدرسه در كشور را نامشخص توصیف كرد و افزود: تولیدكنندگان بزرگ كیف مدرسه در كشور در تهران و كرج فعالند. هرچند در شهرهایی مانند همدان و مشهد نیز تولیدكنندگانی در این حوزه فعالیت میكنند. 12.6.1391 نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .