رفتن به مطلب

پهپاد ایرانی


moein.s

ارسال های توصیه شده

byafd4joogwllrr2or38.png

 

کرار نخستین پهپاد بدون سرنشین و دارای موتور توربوجت ساخت ایران است

هفته​نامه آسمان در گزارشی با عنوان «شکار جانور قندهار» به معرفی هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی در مقابل پهباد جاسوسی آمریکا پرداخت و نوشت:

 

کرار: در مرداد 89، ایران هواپیمای بدون سرنشینی را به نمایش گذاشت که قادر به حمل مواد منفجره بود. این هواپیما قادر به پرواز در مسافت​های دور دست با سرعت بسیار بالا است. ایران اواخر سال 2008 اعلام کرد که نسل تازه​ای از «هواپیماهای بدون سرنشین تجسسی» ساخته که قادر به ارسال پخش زنده تصاویر از «نواحی تحت کنترل دشمن» است.

 

 

مهاجر: هواپیمای بی سرنشین شناسایی و مراقبت هوایی با توانایی ارسال زنده اطلاعات پروازی و تصاویر دریافتی به ایستگاه کنترل زمینی است.این هواپیمای بی سرنشین دارای حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و دارای پایایی 90 دقیقه است. این هواپیما دارای بدنه تمام کمپوزیت (مواد مرکب) است و سقف پرواز آن 11000 پا بوده و تا 50 کیلومتری قادر به ارسال تصاویر زنده است.

 

 

صاعقه: این هواپیما برای افزایش مهارت کارکنان پدافند هوایی به عنوان هدف برای موشک​ها، توپ​ها و پدافند زمینی مورد استفاده قرار می​گیرد. این هواپیما با حداکثر سرعت 2500 کیلومتر بر ساعت می​تواند تا ارتفاع 11000 پا به مدت 90 دقیقه پرواز کند. هواپیمای صاعقه دو و مهاجر دو توسط شرکت قدس طراحی و ساخته شده​اند.

 

 

فراز: این هواپیما یک مینی پهبپاد است که توسط دست پرتاب می​شود و می​توان آن را در یک کوله پشتی قرار داد. این هواپیما رقیب pointer آمریکایی است. فراز دو دارای یک موتور الکترویکی است و حداکثر سرعت آن 90 کیلومتر بر ساعت است و تا شعاع 10 کیلومتری می​تواند تصاویر زنده را به یک کامپیوتر ارسال کند. ارتفاع پرواز آن 3000 متر است و 50 ساعت مداومت پرواز دارد.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...