رفتن به مطلب

یک ژن انسانی پیچیده به نام nmnat۱ به عنوان عامل ” نابینایی زودرس ” معرفی شد


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران علوم پزشکی دربیمارستان چشم ماساچوست و بیمارستان اطفال فیلادلفیا کشور آمریکا می گویند طی یک تحقیق مشترک موفق به شناسایی یک ژن انسانی پیچیده شده اند که عامل بروز نوع مخربی از نابینایی زودرس است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این متخصصان معتقدند که شناخت ژن جدید راه را برای بهبود بینایی با کمک ژن درمانی برای معالجه عارضه تخریب شبکیه چشم، هموار خواهد کرد.

 

متخصصان بیمارستان چشم و گوش ماساچوست و بیمارستان اطفال فیلادلفیا در بخش علوم سلامت دانشگاه شیکاگو در آزمایشات جدید، یک ژن انسانی پیچیده موسوم به “nmnat۱” را پیدا کرده اند که عامل بروز نوع شایع عارضه چشمی lca است. Lca یک بیماری مادرزادی تخریب شبکیه است که موجب کاهش دید در نوزادان می شود.

 

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این متخصصان تاکید دارند: ابتدایی ترین مزیت کشف ژن مزبور این است که بیماران حامل نوع جهش یافته این ژن و پزشکان آنها اکنون می دانند که عامل اصلی بیماری آنها چیست. متخصصان در نظر دارند در یک برنامه بلندمدت و با استفاده از یافته جدید به روش های درمانی نوین برای پیشگیری یا کاهش نقص بینایی در این بیماران دست پیدا کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...