moein.s 18983 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 شهریور، ۱۳۹۱ سرجیو اوردونز سوانز نقاش و هنرمندی است که در زمینه ی خلق کاراکترهای بزرگ، طراحی لوگو و طراحی های دیگر، که عمدتا آنها را در برنامه فتوشاپ انجام می دهد، تبحر خاصی دارد. او مهارت های خود را به کار می گیرد و آنها را به یک اثر موفق و حرفه ای تبدیل می کند. نظر شما را به این گفتگو جلب می کنیم. 1 . از اینکه وقت تان را در اختیار ما گذاشتید متشکریم. لطفا خودتان را معرفی کنید، اهل کجا هستید و چگونه فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردید؟ من سرجیو اوردونز سوانز هستم، 29 سال دارم و اهل کشور اسپانیا هستم. من در شهر مالاگا متولد شدم. فعالیت من تاریخچه ی خاصی ندارد. من هیچ نوع تحصیلات آکادمیکی در رابطه با هنر و یا طراحی صنعتی ندارم. من زمانی که 20 سال داشتم اولین کامپوتر شخصی ام را خریدم، در سن 22 سالگی اینترنت را کشف کردم و در 24 سالگی با فتوشاپ آشنا شدم. من کار طراحی را به صورت جدی از 26 سالگی شروع کردم. 2. کار خود را چگونه توصیف می کنید، سبک تان، روش و شیوه ی طراحی و نقاشی تان را؟ وقتی که جوان تر بودم دوست داشتم شخصیت های کمدی، گرافیتی، شخصیت های دیزنی، منگا و لوگو طراحی کنم. سبک من ترکیب همه ی این هاست. من کارهایی را انجام می دهم که کودک درونم را راضی و سرگرم کند. من سبک خاصی را دنبال نمی کنم و زمانی که در کاری مهارت کافی پیدا کنم برایم خسته کننده می شود. دلیل اینکه بیشتر در زمینه ی طراحی شخصیت های کارتونی فعالیت می کنم این است که مشتریان من خواهان آن هستند. من فردی هستم که به تمرین و تجربه اعتقاد فراوان دارم. یادگیری مطالب و چیزهای جدید مرا بیشتر از نتیجه نهایی هیجان زده می کند. 3. لطفا برای ما در مورد شغل، کار و پروژه ی مورد علاقه تان که تا به حال روی آن کار کرده اید و سخت ترین پروژه کاری تان بگویید، همچنین پروژه هایی که در حال حاضر روی آن کار می کنید یا در آینده تصمیم به انجام آن را دارید را معرفی کنید. من کارم را به عنوان یک نقاش کمدی آغاز کردم، اما فورا متوجه شدم که بردگی و کار برای دیگران برای من خوشایند نیست. بعد از آن به مدت 6 ماه در شهر خودم به عنوان یک گرافیست به طور نیمه وقت مشغول به کار شدم، اما این کار هم نوعی بندگی بود. بنابراین تصمیم گرفتم طرح ها خودم را در فروم های بزرگ به فروش بگذارم. ابتدا برای هر لوگو 15 دلار، سپس 50 دلار به عنوان دستمزد گرفتم و یک سال بعد این مقدار به 150 دلار و دو سال بعد به 250 دلار و ... افزایش پیدا کرد، حالا بعد از گذشت چند سال من می توانم خودم مشتریانم را انتخاب کنم. کار مورد علاقه ی من که قبلا آن را انجام داده ام کاری بود که برای Funrise Toy Corp انجام دادم. من برای بازی های POG و Dr. Dreadful و Hedbanz کار کردم آنها برای کار من بودجه ی بالایی در نظر گرفته بودند که با آن می توانستم یک تیم 10 نفره را به وارد کار کنم. متاسفانه کارخانه تعدادی از کاکنان خود را اخراج کرد و این گونه کار من نیز به پایان رسید. من از این تجربه یک درس بزرگ گرفتم؛ فقط به یک مشتری وابسته نباشم، اگر چه بزرگ و قدرتمند به نظر می رسد. من به تازگی تعدادی از کارهایم را به پایان رسانده ام که از آنها خیلی راضی هستم. من لیبلی برای یک سری از نوشیدنی های انرژی زا برای کمپانی Spirits USA طراحی کردم. این کار یک کار خیلی پر مسئولیت بود، چون تعداد طرح های درخواست شده زیاد و زمان تعیین شده برای ارائه ی کار بسیار کم بود. کار جالب و دلچسب دیگری که انجام دادم Line Rider بود که یک بازی فلش مشهور است. یک سری اتفاقات باعث شد تا من برای Inxile-Entertaintment یعنی کمپانی تولید کننده بازی Line Rider کار کنم. 1 لینک به دیدگاه
moein.s 18983 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 شهریور، ۱۳۹۱ 4. برنامه های کاربردی شما چیست، نرم افزار فتوشاپ چه اندازه در کار شما موثر بوده است؟ اگر نکته ی خاصی به نظرتان می رسد برای خوانندگان ما بگویید. من تقریبا برای بیشتر کارهایم از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنم. گاهی اوقات نیز برنامه ی Illustrator را بکار می برم، بیشتر برای تغییر و اصلاح تایپوگرافی های لوگوها و یا برای نقاشی های وکتور. فتوشاپ پادشاه طراحی است، یک وسیله ی همه فن حریف. این برنامه برای به همان اندازه که در نقاشی یا رسم مناسب و مفید است در طراحی وب نیز قدرتمند عمل می کند. نکته؟ با فتوشاپ تمرین کنید تا حدی که قادر باشید به صورت ناخودآگاه هر کاری را انجام دهید، مانند آب خوردن. از آن به بعد از کار با فتوشاپ لذت خواهید برد. هر بار که من با این برنامه کار می کنم بیشتر از قبل به قدرت و قابلیت های آن پی می برم. 5. لطفا روند کار خود را برای ما توضیح دهید و بگویید این روند به چه چیزی شباهت دارد؟ همه ی کارهایی که من انجام داده ام تجاری هستند، بنابراین بهره وری ضرورت زیادی دارد. من برای هر فضا یک روش تعریف شده دارم، مثلا اینکه در حال کار روی لوگو هستم یا وب سایت و mascot یا کاراکتر یک برنامه ی خاص در پیش می گیرم. برای مثال برای کار کاراکتر ابتدا یک طرح اولیه روی کاغذ می کشم، سپس آنها را با فتوشاپ روتوش می کنم تا به یک نتیجه ی خوب و دقیق دست پیدا کنم. وقتی مشتری آن را تایید کرد، مجددا با استفاده از فتوشاپ آن را تمیز و سپس رنگ آمیزی می کنم. هر مرحله را پس از گرفتن تاییدیه از مشتری انجام می دهم. با این روش در وقتم صرفه جویی هم می کنم چون دیگر نیازی به اصلاح مجدد نیست. 6. می توانید کمی برای ما راجع به طراحی لوگو ها و کاراکتر در فتوشاپ صحبت کنید؟ در مورد اینکه نکات و ایده های آنها چگونه به وجود می آیند؟ و اینکه شما چگونه این شخصیت ها را خلق می کنید؟ طراحی لوگو یا کاراکتر بسیار پیچیده است و من نمی توانم آن را در این مدت کم جمع بندی کنم. کلید خلاقیت فکر کردن است. من عادت دارم که مدتی زمان زیادی روی گذشته قفل کنم. من همیشه دوست دارم طراحی و خلق آثار را از صفر شروع کنم این یک امر غیرممکن است. من انجام بازی های رایانه ای و ویدئویی، خواندن مجله های طراحی، کمدی، کتاب، تماشای فیلم، نگاه کردن به آثار سایر طراحان را بخشی از کار خود می دانستم. کسانی که کارهای هنری انجم می دهند مجبورند ذهن و تخیلات خود را تغذیه کنند تا در موقع لزوم به آنها رجوع کرده و از آنها به نحو مطلوب بهره ببرند. وقتی که مانعی هر چند کوچک در برابر خلاقیت شما ایجاد می شود بهترین راه برداشتن آن مانع است. در کنار تغذیه ی ذهن و مغز همچنین باید یک رویه ی آرام و دور از فشار در زندگی خود پیش بگیرید، زمانی که شما از کارتان لذت می برید خلاقیت شروع به جوشش و غلیان می کند. لینک به دیدگاه
moein.s 18983 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 شهریور، ۱۳۹۱ 7. حالا می خواهیم یک نگاه اجمالی به کارکرد استودیو، کار گروهی و تعدد مشتریان شما بیاندازیم. لطفا راجع به این موضوع برای خوانندگان ما صحبت کنید. من به صورت انفرادی و مستقل در منزل کار می کنم. مدتی در این فکر بودم که یک استودیوی اختصاصی تاسیس کنم، اما من مطمئن نبودم که در آینده بتوانم به این سبک کاری یعنی انفرادی و مستقل ادامه دهم یا نه. از سوی دیگر دوست داشتم افراد گروهم را افزایش دهم تا بتوانم پروژ های عظیم تری را در دست بگیرم. بنابراین این موضوع را به گذر زمان سپردم. من شریکی دارم که به من در کارهایم کمک می کند. همه چیز از طریق اینترنت رد و بدل و انجام می شود. (این جمله را با عصبانیت می گوید). پیدا کردن یک هنرمند خوب و قابل دسترس که نوع و نحوه ی کار او برایم مشخص و روشن باشد کار بسیار سختی شده است. اخیرا من با Miguel Angel Ruiz و Carlos Nema کار می کنم که در کار خلق شخصیت های کارتونی کمک زیادی به من کرده اند. Lucas Savelli در کار برنامه نویسی HTML/CSS و Nicolas San Martin در قسمت هایی که نیاز به زبان انگلیسی و ترجمه هست به من کمک می کنند. امیدوارم به زودی کسی را پیدا کنم که در طراحی لوگو و امور رنگ ها و طراحی وب مرا راهنمایی و کمک کند. حکایت من و مشتریانم یک حکایت عشق و نفرتی است، اما من حدس می زنم این موضوع در همه جا وجود دارد. بعضی از آنها فوق العاده اند و به من اجازه و آزادی تام می دهند، انتقاد سازنده می کنند و بر سر مسائل مالی با آنها دچار مشکل نمی شوم. اما بعضی از آنها هم هستند که واقعا مرا عصبی می کنند. دو نوع کار وجود دارد: اول آنهایی که نیاز مالی مرا برآورده می کنند و دوم آنهایی که از انجام شان لذت می برم. سعی می کنم کارهایی که از آنها لذت می برم را دائما تجربه کنم. کلید یک طراح موفق شدن ایجاد تعادل بین این دو نوع کار است. اگر شما به کار اول بیشتر بپردازید تبدیل به یک روبوت خواهید شد. و اگر تمرکزتان را بیشتر بر روی کار دوم بگذارید همیشه با بی ثباتی مالی و اقتصادی روبرو خواهید بود و این باعث می شود که شما تصمیمات خطرناک و بدی بگیرید. 8. از اینکه وقت تان را دراختیار ما و خوانندگان ما قرار دادید و در این مصاحبه شرکت کردید بسیار متشکریم. اگر صحبتی به عنوان جمع بندی دارید بفرمایید. من هم از اینکه به من فرصت دادید تا تجربیاتم را با خوانندگان این سایت در میان بگذارم از شما سپاسگزارم. تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که افرادی را که وارد عرصه ی طراحی شده اند را تشویق به ادامه ی کار و تلاش مستمر جهت رسیدن به نتایج بهتر کنم. و جمله ای را که همیشه به سایرین می گویم به آنها نیز بگویم که "کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید". برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده