رفتن به مطلب

شکلات را در ردیف میوه ها قرار دهید!


tar$

ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

شبکه ایران: نتایج پژوهش جدید محققان حاکی از آن است که باید شکلات را ماده*ای با ارزش غذایی بالا به حساب آورد.

 

به گزارش تلگراف، یک خبر خوب برای علاقمندان به شکلات! نتایج پژوهش جدید محققان نشان می*دهد هر گرم از شکلات حاوی ترکیبات گیاهی ارزشمند زیادی حتی بیش از اغلب آب*میوه*ها است.

 

محققان طی آزمایش*های خود دریافتند پودر شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی آنتی*اکسیدان* و پلی*فنول است که از بدن در برابر بیماری*هایی چون سرطان و حملات قلبی محافظت می*کند.

 

"Super food" به غذاهای دارای ارزش غذایی فوق*العاده گفته می*شود. این صفت اغلب به غذاهایی غنی از آنتی*اکسیدان*ها، ترکیباتی که از فرآیند اکسیداسیون جلوگیری می*کنند و مانع از آسیب* دیدن سلول های سالم بدن می*شوند، اتلاق می*شود.

 

طی این پژوهش، محققان مصرف یک وعده شکلات تلخ، کاکائو، شکلات*داغ و آب میوه*هایی مانند انار و توت*ها را مورد بررسی قرار داده و دریافتند شکلات تلخ و کاکائو دارای فعالیت آنتی*اکسیدان و فلاون بیشتری نسبت به میوه*ها است.

 

دکتر دبرا میلار که ریاست این تیم پژوهش را برعهده داشته است، در این*باره می*گوید:*نتایج این پژوهش نشان داد دانه*های کاکائو و محصولاتی که از آن به*دست می*آید مانند پودر کاکائو و شکلات تلخ را هم باید جزء غذاهای دارای ارزش فوق*العاده به حساب آورد.

 

این محققان همچنین اعلام کرده*اند که گرما دادن به شکلات مواد غذایی ارزشمند در آن را از بین می*برد.نتایج این پژوهش در نشریه " Chemistry Central Journal " منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...