رفتن به مطلب

طرحی برای برج آجودانیه در تهران


moein.s

ارسال های توصیه شده

8eeaesk9o0j6lu1i45p.jpg

 

این برج، پروپزال یا طرحی پیشنهادی است از سوی "شرکت معماران کاموری"؛ و آن طور که سایت Archdaily می گوید در جست و جوی کاربردی کردن الگوی معماری سنتی ایرانی برای استفاده در ساختمان های مرتفع است.

 

 

برای دستیابی به این منظور، آن ها با پرداختن به جنبه های متفاوت معماری سنتی ایرانی و آمیختن آن با روش های پیشرفته طراحی، اقدام به طراحی این برج کرده اند.

 

 

همان طور که می دانید ساکنان تهران در زمستان ها با آب و هوایی سرد و در تابستان ها با گرمای قابل توجهی رو به رو هستند. و حالا این گروه معماری با توجه به این نکته و مد نظر قرار دادن این موضوع که استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی ممکن است موجب تشدید این اوضاع بشود، می گویند که سعی داشته اند تا با پوشش و طراحی مناسب از میزان ورود تابش مستقیم آفتاب به هر طبقه بکاهند تا تهویه طبیعی، وظیفه سرمایشی را به عهده بگیرد.

bd2ua7k7unrurq0s7oeg.jpg

 

f91a8ga0znwz4azkqteh.jpg

 

نکته جالب دیگر در طراحی این ساختمان، استفاده مناسب از باد و به کارگیری آن برای تهویه این برج است که در نهایت موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد. نکته ای که معماران این شرکت با الگو قرار دادن معماری سنتی ایرانی، اقدام به طراحی و به کارگیری آن در این برج کرده اند.

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...